Viser søkeresultater 1 til 10 av 88
Tråd: Thyroid USP til danskere
Hybrid View
-
19-12-11, 21:28 #1
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2011
- Meldinger
- 26
Sv: Thyroid USP til danskere
tusind tak for svaret..
det er også min plan at starte på den fra glostrup nu og så vente og se..
det sjove er at jeg i dag fik en mail fra flytlie som skrev at han i dag havde sagt at tyroid fra glostrup er identisk med erfa?
er det rigtigt? nogen der ved det? er det helt identisk?
det skal lige nævnes at lige bortset fro problemer med at få han til at udskrive den "rigtige" erfa, så er han en helt utrolig sød læge som jeg tror virkelig gerne vil hjælpe sine patienter.. tror at han bare var "bange" for at udskrive noget "forkert"
den dag jeg skrev det andet inlæg var jeg bare så negativ og frustreret at jeg måtte have det ud... hvis man ikke lige går efter det rigtigt erfa men har andre problemer tror jeg han er en god læge, som jeg sagtens kan anbefale til andre situationer..
men nu er jeg meget spænde på at prøve glostrups thyroid og se hvad der sker;-)
har lige modtaget det i dag.. overvejer dog at vente til efter jul i tilfælde at at jeg får ubehaglige symptomer ved start..
en gang skal det nok lykkedes og at kunne få thyroid uden alt det besvær.. spørgsmålet er bare hvor længe det varer;-)
karina
-
19-12-11, 21:32 #2
Nej, Erfa Thyroid og thyroid fra Glostrup Apotek er ikke det samme produkt. Men de har selvfølgelig det tilfælles, at aktivstoffet er naturligt stofskiftehormon.
-
19-12-11, 22:27 #3
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2011
- Meldinger
- 26
tænkte nok at det ikke var helt det samme... men jeg må bare vente og se..
jeg fik tidligere sagt at villy lade ikke kender til erfa.. det skal lige nævner her at den alså kun er mærket erfa han ikke kender til.. han kende godt det naturlige thyroid.. ;-)
bare lige så jeg ikke får bildt nogen ind at han ikke udskrive naturlig thyroid;-) sorry;-9
-
21-12-11, 12:41 #4
Mange tak for din update Karinakk!
Jeg er glad for at vide, hvordan det indtil videre er faldet ud, og hvordan dine oplevelser mere generelt er med Flytlie
Når du både har CFS og duft- og kemikalieoverfølsomhed, er du selvfølgelig i risikogruppen for at få reaktioner på medicinen.
Det fik jeg, og efter råd fra Anisa tog jeg den lige indtil for et par dage siden med lidt mad. For fremtiden ved jeg nu, at jeg kan gøre det igen - f.eks. hvis jeg mærker, at jeg er særligt følsom en dag og ikke mindst, når jeg øger min dosis.
En af de andre ting, jeg gjorde, var at dele tabletten op. Jeg skar den simpelthen over med en lille skarp kniv (billig knivsliber fra Føtex) i 1/8, og i begyndelsen skar jeg endda en mere upræcis stump af en 1/8, som jeg så fandt ud af, jeg kunne tage nogle timer senere, når reaktionerne var helt forsvundet.
Desuden tog/tager jeg magnesium, vitamin B1 og urter til beroligelse af nervesystemet samt dæmpelse af mit cortisol, som har/havde tendens til at være for højt.
Jeg går ud fra, at du har fået 30 mg.?
Jeg har lavet en oversigt til mig selv for at kunne holde øje med min dosis. Den ser sådan ud for en 30 mg. tablet:
1 grain = 60 mg.
1 tablet = 60 mg. = 1 grain
1/2 tablet = 30 mg. = ½ grain
1/4 tablet = 15 mg. = 1/4 grain
1/8 tablet = 7,5 mg. = 1/8 grain
Men der er jo også god mulighed for, at det for dig går glat igennem!
Lykke til
Sist endret av Admin; 21-12-11 kl 13:05 Begrunnelse: Rettet til 30 mg = ½ grain o.s.v.
-
21-12-11, 13:07 #5
Rettet en "grain-fejl"
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
21-12-11, 13:12 #6
Tak admin!

Jeg svarer lige: "¤#)/%=¤#%¤&¤#"!!!
Jeg læste det tre gange, fordi jeg tit laver fejl i sådan noget (Øøøøh... Det er derfor, jeg har lavet oversigten).
Ved ikke, om jeg har fået sagt det? Jeg har sådan en piskesmældsskade (og måske subklinisk hypothyreose siden barndommen)
-
21-12-11, 17:07 #7
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2011
- Meldinger
- 26
hej luuna..
tak for det;-)
ja jeg er også meget spændt på mine reaktioner, jeg syntes dog ikke jeg er så følsom over for medicin som andre med cfs og mcs.. god ide at tage dem med maden. det vil jeg også forsøge..
nej jeg har faktisk fået den i 125 mg, så de bliver nok lidt svære at dele i starten..
jeg tror muligvis også jeg har noget med mit kortisol nivau, for jeg bliver let stresset osv. men jeg ved det nu ikke. jeg har aldrig fået det testet..
men endnu engang tak for indlæget..
-
21-12-11, 13:12 #8
Jeg har lest at 1 grain = 60 mg, og at grain egentlig er en gammel måte å regne i krutt på.
Det må derfor være viktig å ha dette klart for seg når man skal bestille enten 60mg = 1grain eller 120mg = 2grain.
Da må utregningen bli:
1 tablet = 60 mg. = 1 grain
1/2 tablet = 30 mg. = 1/2 grain
1/4 tablet = 15 mg. = 1/4 grain
1/8 tablet = 7,5 mg.= 1/8 grain
-lig hilsen Elbeth
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
21-12-11, 13:17 #9
Ja, mange gange undskyld Elbeth! Tak.
Admin har lige rettet det... Jeg har det med at kløjs i tal og kunne således med fordel have holdt mig til det, der var vigtigst for mig selv: Mg.!
Men ved fælles hjælp har vi så nu en tabel, som kan bruges, hvis man f.eks. er på eller skifter til Armour...
-
21-12-11, 15:44 #10
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Råd til danskere
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 19:24 -
Danskere (og nordmenn?) får for lidt D-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 28-07-09, 18:57

Svar med sitat

Bokmerker