Update/ændring

OK så. Jeg regnede ikke med at være "på" her men har lige brug for at dele det her...

Jeg klarede turen til centret i går og lå så i nogle timer derefter på sofaen næsten hele tiden med smerter, lammende udmattelse og den form for hjertebanken, der følger med den. Men det var en sejr!
Til sådanne dage er det godt at have nedfrosne middagsrester i fryseren...

Da jeg vågnede i morges var jeg imidlertid hundesyg, og jeg havde temmelig svært ved at se, hvordan jeg skulle komme igennem de næste dage: Jeg hundefrøs, halsen gjorde ondt, jeg var "forkølet" og jeg havde så mange smerter, at jeg bogstaveligt talt dårligt vidste, hvordan jeg skulle komme ud af sengen. Trætheden var overvældende.

Jeg er meget taknemmelig for de mange beretninger herinde om symptomerne på lavt stofskifte, og jeg begynder efterhånden at kende min krops reaktioner på diverse mangler og ting, jeg ikke kan tåle, selvom man selvfølgelig aldrig kan være helt sikker.

Jeg valgte imidlertid at følge min fornemmelse og forfulgte den tanke, at min krop havde desperat brug for mere thyroid, eftersom jeg jo dagen forinden havde brugt så meget mere, end der er normalt for mig for tiden.

Så jeg kravlede ud af sengen, tog en dyb indånding og 1/4 Thyreoid (= 15 mg) sammen med lidt mad. Jeg mærkede også behov for mere cortisol, men jeg turde ikke tage binyreekstrakter sammen med, så jeg tog de sædvanlige urter og vitaminer til beroligelse af nervesystemet i stedet. Jeg lavede mig desuden en kop kaffe (mere om det en anden gang), og hældte en ordentlig omgang d-ribose i.

Herefter lagde jeg mig som altid på mit for mine allerførste erstatningspenge meget dyrt indkøbte magnetbehandlingssystem og tog en dobbelt behandling. På den måde bliver medicinen og d-ribosen kørt godt rundt i kroppen, og bagefter kunne jeg begynde at bevæge mig lidt. Forkølelsessymptomerne tog også af - og 10 minutters let hjertebanken var eneste reaktion på den "høje" dosis!

Jeg må snart helt konkret og bogstaveligt flytte i en meget mindre lejlighed, men hvis jeg får mit liv igen, er det det værd, selvom jeg er skrækslagen for at skulle komme til at leve af ingenting resten af mit liv, og selvom jeg hele tiden tænker på de mange, mange mennesker med usynlige sygdomme, der ikke viser sig ved standardtestning, som bliver diskrimineret, ydmyget og voldstolket uden mulighed for at opsøge anden behandling...

Det er helt for egen regning, og jeg vil ikke just anbefale det, men fra nu af har jeg tænkt mig at øge min dosis mere intuitivt/organisk ud fra min krops signaler. Det er det rigtige for mig at gøre.

Lige nu er jeg mørbanket som efter flere dages hård fysisk udfoldelse. Jeg er træt, træt, træt og mine muskler i hele kroppen er ømme som efter et maraton.
Men pga. den "ekstra" dosis medicin (jeg tager lidt igen om lidt), holder jeg fast i planerne om den ekstra juleaften, og jeg vil forsigtigt tage mig et bad og bevæge mig ud af døren.

Tak for jer herinde!

NB om fødevareintolerance:
Min erfaring er, at de krydsreagerer ligesom allergier, så senere i dag fik jeg pga. "osteturen" (den medvirker i øvrigt til ømheden i halsen) en uventet reaktion på to æg.
Et tip: Hvis reaktionen kommer "her og nu" i form af f.eks. hjertebanken, hjælper det mig at tage 1 - 2 stk. af den noget billigere kopi-udgave af Benaday. Andre kan måske have glæde af Benadryl? Det er naturligvis symptombehandling, og både intolerancen og helst også årsagerne, skal selvfølgelig behandles.

God weekend herfra!