Viser søkeresultater 1 til 10 av 200

Hybrid View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Da jeg for en lille uges tid siden kæmpede mig ud for at handle, besluttede jeg mig for at være god ved mig selv og købte en lille pakke skiveskåret økologisk ost. Det har jeg så spist en skive af hver dag - oftest sammen med medicinen, som jeg stadig tager med mad...

Da jeg så i eftermiddags lå på sofaen med hjertebanken og var ked af det, nervøs og i det hele taget så "kaotisk" på flere måder og ikke kunne sove eller slappe af, kom det som et lyn fra en klar himmel: Det er osten, jeg ikke kan tåle!!

Sådan håber jeg i al fald, det er, og det tyder på det - i hvert fald, at kombinationen er rigtig, rigtig dårlig for mig!
    Hei Luuna

Jeg tar Thyroid under tungen slik at det går direkte i blodet når det oppløses. Slik trenger du ikke ta den med mat. Håper for deg at du kan forsette å ta Thyroid fordi jeg tror det er bedre enn de syntetisk medisiner.

Dessicated Thyroid vs. Synthetic Thyroid - Dr. Hotze's - Health & Wellness Solutions
    http://www.youtube.com/watch?v=Ub3QT...eature=related
    Les om legen dr. Hotze på www.DrHotze.com

For over 20 years, Steven F. Hotze, M.D., and the Hotze Health & Wellness Center have been helping patients get their lives back naturally. Using bioidentical hormone therapy, natural thyroid, a nutritionally balanced eating program and vitamin & mineral supplementation, Dr. Hotze and his team of medical experts have helped over 20,000 women and men experience a better quality of life by getting them on a path to health and wellness.

Author of Hormones, Health, and Happiness and host of Health & Wellness Solutions radio program, Dr. Hotze is committed to leading a Wellness Revolution that will change the way women and men are treated in midlife using this natural approach to health. Dr. Hotze’s passion has also been spotlighted on hundreds of television and radio shows across the nation, including ABC, NBC, CBS, and FOX affiliates, and CBS’s The Morning Show. He is also a regular guest on the KHOU Channel 11 morning program, Great Day Houston.

Want to stay in the loop about natural health, but can’t always catch the radio or TV program? We understand! Knowing how hard it can be to stay on top of breaking health news, DrHotze.com now brings you the most critical news today, all in one place. Why spend all day searching the internet when everything you need to know is right here? Get the updates you need and then get on with your healthiest life, naturally.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Jeg tar Thyroid under tungen slik at det går direkte i blodet når det oppløses. Slik trenger du ikke ta den med mat. Håper for deg at du kan forsette å ta Thyroid fordi jeg tror det er bedre enn de syntetisk medisiner.
    Det der med, om man optager medicinen direkte i blodet ved at opløse den under tungen, det er en diskussion, der har været oppe flere gange herinde. Jeg tror egentlig nok, vi endte med at konkludere, at medmindre, medicinen er lavet til sublingual brug, så må molekylerne være for store til at det kan være dét, der er fordelen. Jeg tror snarere, det er det langsommere tempo, medicinen "lukkes ind" med, der virker godt, i hvert fald for nogle.

Men: Hvis medicinen er med time-release som fx Thyroid-S, så er der ingen idé i at tage den sublingualt i det hele taget.

Mht. om thyroid er bedre, så er det nu min overbevisning, at det altid må komme an på finurlighederne i det enkelte tilfælde. Hvis der er et problem med noget protein, så er den syntetiske vel bedre til netop dét?

Nielsigne

... nå, der var du, Luuna Sikke en omgang. God bedring ...

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Tak Elbeth!

Jeg må lige være mere præcis:

Jeg agter bestemt at fortsætte med naturlig bioidentisk thyroid!
    Grunden til, at jeg tager det med mad er, at jeg er over-sensitiv overfor hormonerne, og på den måde kan jeg dæmpe reaktionerne lidt.
    Hvis jeg tager det under tungen, bliver reaktionen nok endnu kraftigere

Og jeg agter naturligvis ikke at spise mere ost i laaaaaaaaaang tid!
    Den sidste skive ER røget ud med føn og klem

Med en dårlig kombination mener jeg, at reaktionerne fra fødevareintolerancen og thyroid ligner hinanden en del, og så bliver det voldsomt

Tak for det fine link!
    Det vil jeg kigge nærmere på. Har lige set videoen, som der lige er blevet linket til i en anden tråd

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Tak Nielsigne Det kan jeg godt bruge...

Jeg tænker som dig her...

Mht. om thyroid er bedre, så er det nu min overbevisning, at det altid må komme an på finurlighederne i det enkelte tilfælde. Hvis der er et problem med noget protein, så er den syntetiske vel bedre til netop dét?
    ... fordi vi biokemisk er forskellige. Er det muligt, vil jeg dog helst komme så tæt på kroppens eget hormon som muligt.

Heldigvis ser det nu ud som om, at det er proteinet m.m. i osten, jeg ikke kan tåle. Pyha

Det med om medicinen kan tages under tungen eller ej, er en finurlig debat, og det må vel igen afhænge af, hvordan det virker bedst for den enkelte?

Jeg har netop set Teitelbaum skrive til en bruger på Facebook, at hans erfaring er, at ulempen ved at gøre det kan være, at det "more likely" kan forårsage angst, og taget i betragtning, hvordan jeg reagerer på medicinen, må det vel være fordi, at i hvert fald nogen optager det hurtigere sådan?

Ser lige, om jeg kan finde det

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Tirsdag d. 13/12 2011 på Facebook:

Bruger:
    "What do you say about of the Nature-throid to taken sublingually?"

Teitelbaum:
    "will kick in a bit quicker under the tongue, but this also can cause more jagged peaks in anxiety. If it feels better in your case, OK to do that way though. I prefer to simply have the person swallow the tablets. For quick energy bursts if slumping during the day (T4 stays at a steady level over 24 hours, where the T3 levels drop at 4 hours and may need a boost), compounding pharmacies can make sublingual drops with 1-5 mcg ot T3"

Hmm... Sådan nogle dråber kunne Glostrup da godt lave til dig Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Hmm... Sådan nogle dråber kunne Glostrup da godt lave til dig Nielsigne
    Tja ... tjo... jeg får jo t3 allerede. Tror mere, jeg skal satse på noget med optag, søvn /binyrer og så leveren, der har det med at være sur på mig - trods mine meget få, små og sjældne udskejelser

Men mht det med medicin under tungen: Den virker vel kun, som Teitelbaum beskriver det her, hvis den er lavet til det, mener jeg. Men jeg har selv bedre optagelse ved at ta medicinen under tungen /opløse den langsomt. Jeg tilskriver det bare den langsomme indtagelse. Og Erfas cheflæge Henri Knafo anbefaler jo i øvrigt, at man sluger sin Erfa med et stort glas vand

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Jeg er lidt anarkistisk, så jeg tænker i den her sag: Bare det virker - for os hver især

Mht. dråberne så er det sagt med et smil og handler bare om, at jeg kan huske, at du et sted har fortalt, at du sommetider har glæde af en ekstra dosis - og samme motto her: Bare det virker

I øvrigt tænkte jeg senere en del over det, du skriver med især binyrerne. Jeg er bare så kvæstet, at jeg ikke har kræfter til at skrive alt det, jeg gerne ville

Lykke til - god bedring til dig også!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Ja, det er lige det ... bare det virker Naturligt, syntetisk, planter, grise ... whatever

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 15-09-10, 15:00
  2. Præsentation - langt om længe
    Av Pjevs i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 10-02-10, 21:42
  3. Høj TSH efter influenza
    Av gitteh i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 17-01-08, 20:37
  4. Stofskiftetal efter influensa