Sitat Opprinnelig skrevet av Seahorse Vis post
Min läkare vill att jag sänker Erfan men när jag gör det blir jag stel och det knäpper i hela kroppen när jag rör på mig. Dessutom fryser jag så jag skakar i kroppen och har blivit kall om händer och fötter igen. Men på morgnarna är jag mycket varm, speciellt om fötterna. Ökar jag Erfan blir jag gladare och mer social, men känner mig mer stressad, får hög puls och känner mig för varm.
Hei Seahorse

Når du senker Thyroid Erfa og får det dårligere, tyder det på at du ikke må senke den.

Sitat Opprinnelig skrevet av Seahorse Vis post
Läkaren som vill att jag ska sänka Erfan är Endokrionolog och inte den som skrivit ut Erfan åt mig. Eftersom jag vill bli gravid säger hon att jag ska byta Erfan mot Levaxin. Hon menar att det är säkrare. Hon vill också att jag ska sänka hydrokortisonet eftersom kortisol visar att jag inte behöver det. DHEA avråder hon ifrån och testosteron vet hon inte hur hon ska göra med. Jag kollar efter olika alternativ, bland annat Magnesiumolja som anses kunna öka DHEA. Tror att viktminskningen och även att jag har minskad muskelmassa kan bero på lågt testosteron liksom nedstämdhet.
At legen mener Levaxin er "sikrere", er bare tull! Naturlig Thyroid fra gris er mest lik menneskers egen thyroid, og inneholder T1, T2, T3, T4 og Kalsitonin.
Levaxin er syntetisk og inneholder kun T4. I stedet for å lure på hva du må gjøre, burde du lese Janie A. Bowthorpes Stop The Thyroid Madness som du også får kjøpt i Sverige på adlibris.

-lig hilsen Elbeth