Kære Simba

Tak for din opdatering om din tur til Hertoghe. Jeg er glad for, at du - trods al drama- fik en god oplevelse ud af det!

Jeg var til min første konsultation dernede i april og den anden i august. Jeg oplever små bedringer, men oplever stadig at der er lang vej endnu. De allerværste akutte gener - som at jeg fx næsten ikke kunne gå pga. muskelsvaghed/stivhed - blev dog bedre allerede efter 1-2 måneder på den nye behandling.

Jeg tror dog, at det er meget individuelt - alt efter vores mangler og ubalancer -hvor hurtigt vi kan mærke en bedring og på hvilke måder. Anisa har flere gange mindet mig om TTT - at 'Ting tager tid' - og det er virkelig vigtigt at minde sig selv om igen og igen.

Derudover er det også min erfaring, at det er vigtigt at være opmærksom på eventuelle overdoseringssymptomer på de forskellige præparater. Og ellers ikke holde sig tilbage fra at maile eller ringe ned til klinikken, hvis man har spørgsmål eller føler, at man er overdoseret eller får nye mærkelige symptomer. De vil gerne have, at man bliver sin egen læge, men det tager jo noget tid og nogle erfaringer at nå dertil.

Jeg tror, at min grundlæggende bedring nogle gange 'drukner' i eventuelle overdoseringer, madintolerancer osv - men nedenunder alt det, arbejder Erfa'en, DHEA'en, progesteronen, vitaminer, mineraler, enzymer osv - og forbedrer nogle af de ubalancer, som har været der i så mange år.

Jeg genkender fuldt ud din læges reaktion. De danske læger - både praktiserende og endokrinologer -som jeg har fortalt om min behandling i Belgien, vil ikke ha noget at gøre med det - og er faktisk slet ikke interesserede i at høre om det. Utroligt - tænk de ikke engang er nysgerrige! Det siger noget om den danske lægestand! Så vi må bare acceptere, at vælger vi at følge Hertoghes behandling, får vi ikke opbakning fra vores danske læge. Jeg har dog været heldig at finde en endokrinolog, som passivt og stiltiende bakker op (=ikke taler dårligt om det eller går imod det), og som udskriver Erfa - så det er da bedre end ingenting.

Du må endelig skrive til mig, hvis der er noget, du vil spørge om.

Rigtig god bedring!