Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Hybrid View
-
27-09-05, 08:30 #1
Heisann, vi ser ut til å være i samme båt. Sist jeg var hos legen ble jeg nok engang tilbudt anti-depressiva, men takket nei. Medisinen heter Effexor og fungerer ved å øke produksjonen av serotonin i hjernen. Dette mente jeg var noe som ville hjelpe på plagene mine, trøtthet og dårlig konsentrasjon, men ønsker ikke å bruke kjemiske stoffer. Fant deretter et naturprodukt som gir samme effekt, 5-HTP, som også har vært lansert som et supplememt for personer som slanker seg. Det selges ikke i Norge fordi det er en aminosyre, men det kan kjøpes fra utlandet. Jeg har selv nettopp begynt å bruke det, og jeg må si at jeg er overasket over hvor god effekten er, foreløpig. Trenger ikke søvn tre timer etter at jeg har stått opp lenger, og jeg kan jobbe i timesvis om gangen. Om du ønsker et naturpreparat kontra kjemiske produkter så ville jeg anbefalt dette. Det er noen forhåndsregler man må være oppmerksom på. Gravide skal ikke bruke det. Heller ikke om du allerede bruker anti-depressiva.
Du finner mye informasjon med å søke på nettet. Selv kjøper jeg det fra en butikk i England. Var litt skeptisk, men har lest om flere som bruker det, og alle opplever god effekt, også på humøret.
Sier ikke at dette er noe for alle, men at det er et bedre alternativ til anti-depressiva.
fredlund.
Lignende tråder
-
Lav D-vitamin linkes til depresjon
Av Hansen i forumet D-vitaminSvar: 4Siste melding: 25-09-10, 12:17 -
Depresjon og immunendringer
Av Vigdis i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 3Siste melding: 18-09-10, 10:21 -
Depresjon
Av Bille i forumet DepresjonSvar: 5Siste melding: 12-07-10, 07:41 -
Hvordan overkomme depresjon
Av Anisa i forumet DepresjonSvar: 3Siste melding: 18-10-09, 21:04 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10

Svar med sitat
Bokmerker