Viser søkeresultater 1 til 10 av 50

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Flått bitt - borrelia

Kom over et forum for dem som er syke pga flått bitt. Ble veldig overrasket over hvor likt det er stoffskifte symptomer og ME..

Har du hatt noen av de følgende symptomene? Marker alle "JA"- svarene

- uforklarlig feber, svette, kulde eller rødme (at huden blir varm og rød)
    - uforklarlig vektforandring (tap eller økning - marker en)
    - Utmattelse, tretthet, dårlig styrke (?poor stamina)
    - Uforklarlig hårtap
    - hovne kjertler (lymfekjertler?) : nevn hvor _______________________________________________

- sår hals
    - smerte i testikler/ underliv (?)
    - Uforklarlig irregulær menstruasjon
    - uforklarlig melkeproduksjon, brystsmerter
    - irritabel blære eller blære-problemer/ dysfunksjon
    - Seksuelle problemer eller minsket libido (?)
    - mageproblemer eller magesmerter
    - forandring i tarmfunksjonen (hard mage, diare)
    - Brystsmerter eller såre ribbein
    - Anpusten, hoste
    - Ujevn puls, heart block (?), heart palpatations (?)
    - bakgrunn med bilyd på hjertet eller klaffe-feil (Prolaps?)
    - leddsmerter eller hevelser; nevn ledd som er involvert _________________________________________________
    - stivhet i ledda eller ryggen
    - muskelsmerter eller kramper
    - rykninger i ansiktet eller andre muskler
    - hodepine
    - nakken knaker (?), nakkestivhet, nakkesmerte
    - Mauring (?itngling), nummenhet, brennende eller "stikkende" følelser, hekseskudd, sensitiv hud
    - ansiktslammelse (bell's Palsy)
    - øyne/syn: dobbeltsyn, uklart, (floaters?), lyssensitiv
    - ører/ hørsel: øresus, ringing i øret, øresmerte, lydsensitiv
    - økt bevegelses-syke (?motionsickness), svimmelhet, dårlig balanse
    - Behov for å sette eller legge seg ned, lett i hodet, "at det går rundt for en".
    - skjelving (Tremor?)
    - Forvirring, vanskelig å tenke
    - Problem med konsentrasjon, lesing
    - Glemsom, dårlig kort-tids minne, dårlig oppmerksomhet, vanskelig å motta/bearbeide ny informasjon
    - desorientert; går seg bort, går til feil steder
    - Problemer med snakking eller skriving; ord eller navne-sperre (mister ord eller navn)
    - Humørsvingninger, irritabel, deprimert
    - Forstyrra søvn - for mye, for lite, oppstykka, våkne tidlig
    - Forsterka symptomer eller verre bakrus fra alkohol
    http://sunshine35446.yuku.com/topic/368 ... tml?page=2
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Standard Sv: Flått bitt - borrelia

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma Vis post
    Kom over et forum for dem som er syke pga flått bitt. Ble veldig overrasket over hvor likt det er stoffskifte symptomer og ME..

http://sunshine35446.yuku.com/topic/368 ... tml?page=2
    Grøss jeg har jo nesten alt dette. trodde det var lupus jeg hadde. men det er ikke så rart for borrelia-syken kalles også the great imitator og masse folk går rundt med det uten å vite det. ikke alle trenger å huske å ha blitt bitt engang! Det er for dårlig opplyst om dette i media. jeg trodde de "overdrev" men det viste seg å være motsatt. Det er alltid en spin på ting som kommer big pharma til gode!!! At folk ikke får svar og at leger ikke tar tak i det beror på ukunnskap og ikke minst politikk.

Se filmen under our skin. underourskin.com Kan sikkert finne den på you tube.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Standard Sv: Flått bitt - borrelia

Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Standard Sv: Borreliose - Lymes - Flåttbitt

Jeg ble testet for borrelia for ca en mnd siden men det var negativ selvfølgelig. Jeg bad legen å undersøke om jeg hadde fått western blot. han bare trakk på skuldrene. Jeg ringte selv til sykehuset i Kristiansand og spurte hvilken test de tar på borreliose. svaret var: "det er borelliose test" og før hun i det hele tatt svarte ville hun vite hvem det var som spurte, lege eller pasient. Jeg sa at det spiller vel ingen rolle, men at jeg er pasient. Hun ville ikke si navnet på testene før jeg selv sa dem og hun bekreftet at det var ELISA først, og så Western blot om det slo ut positivt på den første.
    Hun kjente absolutt ikke til usikkerheten med prøvene.

Jeg tenker De er med i en kult uten å vite det selv og uten å vite hvem
    kultlederen er. Blind tiltro og lydighet!

Viktig for oss her på forumet er at Lyme fører til hypothyreose og det slår gjerne ikke ut på blodprøvene for det handler om at kroppen ikke klarer å gjøre om t4 til t 3 på cellenivå. Borreliose kan angripe leveren.

Det kalles thyroid hormon resistens (THR) Dette forklarer jo hvorfor så mange ikke får god virkning av T4 medisin.

Anbefaler å lese gjennom dette fra borrelioseforumet til mosken.

http://sunshine35446.yuku.com/topic/...tter-fl-ttbitt

For min del begynner jeg endelig å forstå hva i all verden som kan være på gang med meg, hvorfor testene er negative/normale selv om jeg er veldig dårlig.

Viktig å vite er også at borrelia ikke bare smitter gjennom flått. Det smitter også gjennom sex, fra mor til barn gjennom placenta og brystmelk og dessverre er det andre insekter som kan ha med smitte også. Se etter om de skriver om dette i avisene til våren. Neppe!

Lignende tråder

1. Svar: 70
    Siste melding: 16-05-14, 13:06
  2. Gi ALDRI opp!!!
    Av Jeanette Ws. i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 3
    Siste melding: 01-02-11, 17:58
  3. Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?
    Av ella i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 11
    Siste melding: 12-12-09, 21:03
  4. Jeg går ned i vekt som aldri før!
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 17
    Siste melding: 17-05-08, 14:33
  5. Bedre sent enn aldri
    Av Lisbeth i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 25-02-07, 18:56

Bokmerker