Viser søkeresultater 1 til 10 av 15

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Fosamax - Advarsler i hopetall

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Dog; føler for å gi henne utskrifter fra diverse info jeg har innhentet - kanhende hun blir litt ydmyk og -
    ikke minst - slutter å foreskrive Fosamax og lignende preparater. I det hele tatt så bør hun også google litt
    For at sige det på plain dansk: helvedet fryser til is, før denne (type) læge vil interessere sig for de "papirer" patienterne kommer med. Snarere tværtimod, bliver det opfattet som tvivl på lægens viden og autoritet. Desuden, hvis denne (type) læge var modtagelig for ny information via patienterne, ville det i forvejen være overflødig at medbringe mere info, da lægen allerede i forvejen ville have interesse for at skaffe sig egen viden om de kemikalier lægen fylder på sine patienter via receptblokken.

Spar på ressourcerne, Kevlin Dem har du brug for mere end rigeligt, selv.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Dette gjorde virkelig sterkt inntrykk på meg, så skremmende!
    Blir helt kvalm av å lese og se om dette.
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Fosamax - Advarsler i hopetall

I dag fant jeg et - for meg - nytt sted. Jeg søkte på fosamax der:

http://www.ehealthme.com/q/fosamax-s...g-interactions

On Nov, 3, 2012:
    66,145 people who reported to have side effects when taking Fosamax are studied

If people were to have side effects while taking Fosamax, what are they:

(1) Anxiety: 13,346 reports. It's more common among females aged 60+ years old, and can be severe

(2) Hypertension: 11,352 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(3) Femur fracture: 11,119 reports. It's more common among females aged 60+ years old, and can be severe

(4) Arthralgia: 10,995 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(5) Osteonecrosis: 9,033 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(6) Fall: 8,652 reports. It's more common among females aged 60+ years old, and is moderate

(7) Depression: 5,976 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(8) Osteoarthritis: 5,125 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(9) Osteomyelitis: 5,018 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(10) Nausea: 4,661 reports. It's more common among females aged 60+ years old, and is moderate

If people were to have side effects after taking Fosamax for a long term (> 1 year), what are they:

(1) Femur fracture: 6,822 reports. It's more common among females aged 60+ years old, and can be severe

(2) Anxiety: 6,690 reports. It's more common among females aged 60+ years old, and can be severe

(3) Hypertension: 6,088 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(4) Fall: 4,419 reports. It's more common among females aged 60+ years old, and is moderate

(5) Osteonecrosis: 3,889 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(6) Depression: 3,147 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(7) Osteoarthritis: 2,956 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(8) Low turnover osteopathy: 2,812 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(9) Osteomyelitis: 2,661 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(10) Tooth disorder: 2,630 reports. It's more common among females aged 60+ years old

(Tellingen starter i 1996 med 1 - i 1997: 2204. I 2011 var tallet økt til 9020)
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Kevlin TAK for opdatering. Det er skræmmende læsning - jeg er så evig taknemmelig for den hjælp jeg fik herinde så jeg havde mulighed for at tage et valg - ellers havde jeg virkelig været dårligt stillet...
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg synes denne linken passer her. Det er fra Mercola sitt nyhetsbrev og omhandler fluorid i bruk mot beinskjørhet - blant annet gjennom medikamentet Fosamax. http://articles.mercola.com/sites/ar...fractures.aspx

Admin/Edit: smgj's link fungerer ikke længere, men samme artikel (med samme kilde) kan læses her ("Fluoride Intake Increasing Bone Fractures"/Fluoridealert.org)
    Sist endret av Admin; 17-01-20 kl 08:06 Begrunnelse: Linket
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

TAK smgj - jeg vil straks gå ind og læse det.
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Lignende tråder

1. Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.
    Av camomilla i forumet Advarsler
    Svar: 20
    Siste melding: 19-01-12, 14:56
  2. Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.
    Av camomilla i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 07-04-09, 16:02

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn