Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
Hybrid View
-
07-12-11, 14:21 #1
Sv: Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Ting tar ikke av med en gang. Har vært på en times basengtrening. Det blir dagens jobb. Jeg forbauses også over at jeg har vont i hoften/lysken så mye.
Alt blir ikke bra med Thyroid. Men jeg drømmer om at når jeg blir bedre og bedre form så blir lysten til å komme i form større. Dvs at jeg kan trene noe. Der er dette med å være litt tolmodig. Fin dag til deg
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
07-12-11, 16:08 #2
Takk, fin dag til deg også

Grunnen til at jeg skriver ned er ikke fordi jeg er utålmodig altså, eller jeg skulle selvsagt ønske at dette fikset seg fort. Grunnen til at jeg skriver ned hva jeg tar av tabletter og hvordan dagene har vært er fordi da kan jeg se tilbake på dette senere. Se hva som har blitt bedre og hvordan det var osv. Hva som funker og hva som ikke funker.
Ja, også er det selvsagt flott å få tilbakemeldinger av klokehoder her inne
I dag tidlig våknet jeg faktisk med skikkelig opphovnet hånd, virket som om fingrene var fylt med vann. Føles som om fingrene skal sprekke. Rister en god stund i hånda så går det over.
Sånn har jeg hatt masse av før også, men dette er første gang etter at jeg startet med tablettene. Det kan jo selvsagt være tilfeldig.
Jeg må hver kveld ta av meg ringer, for ellers våkner jeg garantert av at hånda er hoven. Ikke alltid jeg våkner av det når jeg ikke har på ringer, men ringene strammer veldig om jeg har det på.
Koselig med tilbakemelding i dagboka
-
15-12-11, 08:42 #3
Nå har det gått noen dager siden sist jeg har skrevet her inne :-)
Dagene går stort sett bra, men litt opp og ned. Mrker dagene jeg er på jobb er tyngre enn de dagene jeg ikke er på jobb,
Ting går litt kjappere og jeg orker litt mer. Morningene er overlevbare så lenge jeg får nok timer søvn,selv om jeg er ganske zoombi, magen er bedre ( Går oftere på do- bommelom ;-) ) Tåken er mye mindre til stede til tider. Merker jeg ikke takler å ha mye å gjøre så veldig bra. som Stress. Mistenker binyrene altså, som legen også nevnte. Var vel rimelig sikker på det.
Dagene er generelt bedre, men får en down periode på ettermiddagen også kommer det seg litt igjen etter det, og kvelden er egentlig ganske OK. Morningen er også OK, iallfall endel bedre enn det den var før start av medisin mot lavt stoffskifte.
Men er det ikke sånn at legemidler mot binyretretthet er vel ikke sjekket om funker osv...
Dere som går på medisiner mot binyretretthet, hva går dere på? og hvordan synes dere det hjelper dere?, om dere synes det hjelper.
-
29-04-12, 13:49 #4
Hvordan går det nå da, Fanni ... ?
-
29-04-12, 14:14 #5
Hei

Jeg begynte 4 april med cortef og pregnelone. Når begynner jeg å få virking av de 6 stk alså 30 mg som jeg bruker. Måtte opp i så stor dose med kortisol (cortef) før jeg kjente meg mindre trøtt, mindre sliten og mer utholden. Jeg går også på thyroid 180 mg og det føles som en brukbar dose. Jeg skal gå på disse cortef i 6 mnd og da skal mine binyrer hvile. Så skal jeg trappe forsiktig ned og forhåpentligvis overtar min binyrer helt, hvis ikke må jeg ha en liten tab støtte resten av livet. Så den som lever får se. Jeg skriver Dagbok der kan du se hvordan jeg har opplevd å begynne på thyroid, så å oppdage at binyrer kanskje trenger et ekstra hvileskjær, og nu på bedringen vei med god støtte av tilført cortef (kortisol).
Lykke til du
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
Lignende tråder
-
Dagboken til Vibeke W
Av VibekeW i forumet DagbokerSvar: 171Siste melding: 30-03-14, 08:45 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat
Bokmerker