Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    78

Standard Sv: Hårmineralanalyse

Du kan ta testen DDI hair element test. Den blir brukt i Usa til å sjekke tungmetallbelastning og hvordan det står til med mineraler i kroppen. Jeg har nettopp tatt denne for å se hvor langt jeg har kommet med kvikksølvavgiftninen. Her får du kjøpt testen:

https://nordicclinic.com/

Koster rundt 700kr

Ta kontakt med de på mailen dems.

Livene
    Hadde jeg bodd i USA hadde jeg fått behandling for lavt stoffskifte. Nå har jeg kjøpt meg ARMOUR og skal prøve ut dette alene.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    1

Hei

jeg har tatt hårmineralanalyse og fikk ikke noe ut av det. Jeg "sløste" bort mange penger, og fikk masse medisiner tilbake - uten at jeg ble noe bedre av det. Så min erfaring med det er dårlig, og som andre her påpeker - det er ikke mye positivt å lese om dette. Så jeg vil råde deg til å prøve andre ting

bare en liten hilsen fra meg om mine erfaringer
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard Venter svar på håranalyse

Ja da har æ også brukt peng på håranalyse.Sendte inn for ca 3 uker siden.
    Venter på utredning for HPT,og har slitt med lavt kalsium.
    Dere som tidligere har prøvd håranalyse hvordan går det i dag med tingenes tilstand???

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard Sv: Håranalyse

Ja da var svaret kommet,og jeg må jo si at jeg ble mektig imponert:

Lite av en del stoffer i kroppen,veldig lite for en på min alder-magnesium,mangan,calsium,kalium og natrium(kalsiumstoffskiftet??)
    Hormonellt så står det: kroppen har vært utsatt for langvarig mentalt/fysisk stress over år(operert for graves i -94, biskj.kjertlene??)
    Stoffskiftet er nedsatt,kan skyldes dårlig opptak av T3 og T4(det visste jeg og)
    På sykdomsutslag : uregelmessig hjerterytme.

Dettan syntes jeg var helt utrulig,ingen av de som tok analysen eller forordnet den visste noe om meg i forkant.

Skal virkelig ta analysen med meg til fastlegen.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Hårmineralanalyse

Jeg var fornøyd med den rapporten jeg mottok - har bl.a skrevet her om min erfaring:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    I 2008 tok jeg kontakt med denne fyren i Drammen (ser forresten ut som om han er i Oslo også..):
    http://www.facebook.com/pages/Kjell-...15954308428566

Han selv så ikke frisk ut - spør du meg
    men det Laboratoriet (USA) som han sendte håret til; de leverte en imponerende oversikt og analyse.
    Til alt overmål så var den forfattet på godt norsk - dette er det eneste stedet jeg har fått svart på hvitt at jeg har "slitne binyrer".
    På slutten av rapporten sto det hvilke tilskudd jeg burde legge meg på.

Redigert - tillegg - https://www.helhetsklinikken.com/
    Hårmineral-analyse
    Hårmineral-analyse er en metode for å finne ut om kroppens mineral husholdning er innen for normalområdet.
    Det blir undersøkt 19 mineraler og 6 tungmetaller. Disse blir analysert i laboratorium som heter HAIR-Scan i Danmark.
    Svar fås innen 1-2 uker.
    Varighet: 15 minutter
    Pris: 1250 kr

Så da ser det ut til at han har byttet laboratorie-leverandør...
    skal finne min egen rapport neste gang jeg reiser innom Lageret hvor jeg har endel ting stående..

Du kan ringe Haukland - eller skrive hit: kjell@helhetsklinikken.com
    OBS! Han vil nok prøve og selge deg andre produkter og tjenester,
    men mtp hva du måtte behøve av mineraler og annet; så er slike steder ikke noe rimelig alternativ.

Kjøp heller via iHerb!!
    Her er det Laboratoriet som Haukland brukte før - dvs der jeg fikk analysert min hårtust og så fikk min rapport fra:
    https://www.traceelements.com/LabSer...ollection.aspx
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Jeg fikk hjelp av Dr. Lundeng i Nydalen. Det som var flott for meg var at han hadde hatt interesse for og jobbet mye med stofskifte pasienter. Jeg kjente på kroppen at det hjalp. Uten at jeg løp rundt å ropte hurra. Men den hjelpen og innsikten jeg fikk, bruker jeg nu til å søke ytterligere hjelp av privat lege. Flere andre her inne bruker samme lege. Så nu er jeg igang med armour Thyroid og levaxin holdt på i ca 14 dager. Kjenner at jeg er bedre, etter at overgangs plagene har gitt seg. Så nå tror jeg at det er "bare" å finne rett dosering. pluss forholde meg til mine matallergier. Så det blir en litt spesiell lavkarbo.
    Dette med å finne sin vei, med å lære både sin kropp og sykdom å kjenne har vært et langt lerret for meg å bleke. I mange år handlet det bare om å overleve fra dag til dag.
    Så til alle som kjenner at "jeg vil prøve å finne min vei" JA gjør det. Lykke til

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    12

Hei,

Stein Flaatrud er den naturterapeuten i Norge, som har tatt flest hårmineralanalyser, mer enn 15 000.
    Når man først skal gjøre det, bør man benytte den med mest erfaring på området.
    Jeg har ikke gjort dette selv enda, men håper å få det til på nyåret.
    Har sett diagrammene man får, og fått disse forklart av Flaatrud. Han har greie på hva han snakker om.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    .. der jeg fikk analysert min hårtust og så fikk min rapport fra:
    http://www.traceelements.com/LabServ...ollection.aspx
    Denne linken viser hvordan det skal gjøres - av en som kan prosedyren - redigert ned pga Copyright:

"SAMPLE COLLECTION PROTOCOL
    Proper collection of the hair sample is extremely important and cannot be over-emphasized.
    Collection should be done under professional supervision, ..etcetera

SAMPLE TYPE
    Scalp hair is the only source recommended for analysis. .. etcetera

PREPARATION
    The portion of hair to be collected should be untreated, i.e. not permed, dyed or bleached. .. etcetera

Each collected sample should be taken in small portions from at least four to five different locations of the scalp. .. etcetera

SAMPLE LENGTH
    High grade stainless steel scissors or thinning shears should be used to cut the hair as close to the scalp as possible. ..etcetera

WEIGHT
    The weight requested for a hair specimen is 125 milligrams (0.125 Gram). .. etcetera

PACKAGING
    Upon cutting the sample, the hair should be placed directly into a clean hair specimen envelope
    normally provided by the laboratory and then sealed .. etcetera

SUBMITTAL FORM
    Each sample specimen must be accompanied by a standard
    HTMA Laboratory Submittal Form, (http://www.traceelements.com/docs/HTMASubmittalForm.pdf)
    completed in its entirety and signed by the health professional."
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hårmineralanalyse og binyretræthed
    Av Anisa i forumet Alternativ behandling
    Svar: 2
    Siste melding: 05-02-12, 11:29
  2. Hårmineralanalyse
    Av Yvette i forumet Alternativ behandling
    Svar: 29
    Siste melding: 16-10-05, 12:52