Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 132

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Sitat Opprinnelig skrevet av majsen Vis post
    Har i dag fået d-vitaminer hjem i 5,0 IU. Hvor meget vil det være passende at tage? Før har jeg taget 2,0 IU pr dag. Det er d3.
    Det kommer jo an på, hvad du har brug for Jeg tager fx 70 µ D3 som tilskud til en multivitaminpille, som indeholder 10 µ, så det blir da en pæn portion. Men mine blodprøver viser jo, at jeg kan ta 35 µ om sommeren og stadig ikke overskride noget som helst, så ...

Jeg har læst, at der ikke er set skader efter d-vitamin ved doser under 250 µ
    Så der er lidt at løbe på

Læge Carsten Vagn Hansen skriver om d-vitamin mange steder. Under emnet immunsvækkelse skriver han på sin hjemmeside radiodoktoren.dk bl.a.: "Næsten alle danskere har, undtagen måske i de to sommermåneder, hvor man får mere sol på huden, mangel på D3-vitamin. Det anbefalede daglige tilskud på 5-10 mikrogram (400-800 enheder) er i dag anset for at være alt for lavt. Vores reelle behov er mindst 50-60 mikrogram (2.000-2.400 enheder), og nogen skal have mindst 100 mikrogram D3-vitamin dagligt for at få nok. Man kan nu købe D3-vitaminer i styrken 20, 30 eller 35 mikrogram hos Matas eller i helsekostforretninger. Der er ikke set skader ved brug af det naturlige D3-vitamin i dagsdoser på under 250 mikrogram (10.000 enheder).

Ved sarkoidose (Boecks sygdom) skal man undgå at tage ekstra D-vitamin."

Fra Vitalrådets hjemmeside http://www.vitalraadet.dk/17.0.html
    "D2-vitamin bør forbydes som kosttilskud, idet det er mindre effektiv end D3-vitamin og muligvis mere sundhedsskadeligt(1).
    Det anbefalede daglige indtag af D3-vitamin bør sættes til 100 µg/dag og den tilladte mængde i vitaminpiller øges til 100 µg/dag.
    Læger bør måle 25(OH)D i blodet ved afkalkning af knogler, autoimmune sygdomme, kræft og forhøjet blodtryk. 25(OH)D bør ligge i området 75 nmol/l-160 nmol/l (1)." Læs mere og se kilder på http://vitalraadet.dk/34.0.html

Man kan sige, at heller ikke Vitalrådet er uafhængigt etc. Rådet siger om sig selv at
    "Initiativtagerne bag Vitalrådet er Dansk Selskab for Orthomolekylær Medicin (DSOM) samt seriøse, danske producenter og leverandører af vitaminer, mineraler, andre næringsstoffer og naturlægemidler. Sidstnævnte dannede i sin tid en støtteforening til Vitalrådet (VRS) og financierede rådets udgifter de første tre år af dets eksistens. "
    "Vitalrådet blev i sin tid udpeget af en støtteforening, men virker nu helt uafhængigt.
    Rådets sammensætning:
    Formand:
    Speciallæge i almen medicin, Niels Hertz Jensen
    Næstformand:
    Speciallæge i almen medicin, Claus Hancke "

Hmmm tja... Jeg havde i en periode gener, der viste sig at stamme fra d-vitaminmangel. Selvom jeg spiser ordentlig mad.
    Det var bestemt ikke sjovt, og jeg har ikke svært ved at se for mig, at d-vitaminmangel kan føre til ret alvorlige sygdomme. Så jeg æder det bare En masse.

Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Hej igen
    Vil lige nævne, at der jo ligger et omfattende underforum om d-vitamin her: https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=139
    ... Bare for en sikkerheds skyld

Nielsigne

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 48
    Siste melding: 30-10-13, 20:52
  2. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine