Viser søkeresultater 81 til 90 av 132
-
03-12-11, 14:00 #81
Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark
Tja, måske er det det ... Men blodprøver er jo som bekendt ikke altid udtryk for, hvad der foregår i virkeligheden, så ... hm .... mja....
Aner det ikke. Jeg vil tro, du kan gøre som man gør ved mistanke om allergi / intolerans, nemlig udelade det i en periode (man plejer at sige tre uger) hvorefter du introducerer det igen. Man kan selvfølgelig kun gøre det med een ting ad gangen, hvis man skal vide noget nøjagtigt, og det er et lidt kedeligt, småsejt træk at tjekke sådan noget, men det kan jo være det eneste, der er at gøre.
Nielsigne
-
03-12-11, 14:08 #82
-
03-12-11, 14:10 #83
Hasselnøddekaffe ... kender jeg slet ikke. Men det lyder godt! Hyg jer
-
03-12-11, 15:46 #84
Hej begge

Lige et par kommentarer...
Min erfaring er, at både pregnenolon og ren DHEA kan give bumser (ved ikke med 7 keto).
Jeg tænker imidlertid ikke, at det nødvendigvis betyder, at man ikke har brug for det. Kroppen skal jo lige "justere ind", og f.eks. kan man jo også få bumser under graviditet, hvor man jo laver og har brug for flere hormoner.
Selv vil jeg ikke undvære det. Jeg er irriteret over, at jeg får lidt uren hud på mine overarme, men ikke mindst her i vinterhalvåret synes jeg, det er en lille pris at betale.
Omvendt er det jo ikke meningen, at vi skal lide
Og jeg synes, at ideen med at udelade det i nogle uger er god. Herefter kan du jo så evt. Majsen starte langsommere - f.eks. med 10 mg. mandag, onsdag og fredag. Herefter f.eks. alle hverdage og i det hele taget trappe langsomt op, til du finder et niveau, der passer til dig.
Mht. den medicin du tager Majsen, så tænker jeg, at du skal være opmærksom på, at du ikke kommer til at øge dit seretonin-niveau for meget. Selv ville jeg holde mig til 200 mg. 5 htp.
I stedet kan du overveje at forsøge at hæve dit GABA-niveau. GABA er centralt for den beroligende del af det autonome nervesystem.
Man kan hæve dette niveau på en skånsom måde ved at bruge progestroncreme. Min erfaring er i øvrigt også, at jeg her i anden omgang med pregnenolon ikke har fået de "dybe" bumser, som jeg fik nogen af i første runde, og det skyldes muligvis, at jeg i mellemtiden er startet med progesteron?
Dog tænker jeg, at man i det hele taget skal være ekstra forsigtig med de her hormoner, hvis man tager P-piller!!
Jeg ville nok vælge enten at droppe P-pillerne eller evt. at spørge lægen, om det ikke ville være OK kun at holde 2 ugers pause om året og så vente lidt med de andre hormoner eller spørge Teitelbaum, om du ikke f.eks. kan tage 5 mg. ren DHEA sammen med.
Men det ved jeg jo ikke, om du overhovedet bruger - blot en tanke.
GABA niveauet kan også hæves med L-theanin, som jeg skrev tidligere. Det kan fås i flere webshops i Europa (bl.a. Sverige), og det er en del af urteblandingen Revitalizing Sleep Formula.
Ydermere kan du gøre noget for at sænke dit cortisolniveau med bl.a. magnolia. Det fås i ren form, som koncentrat og som en del af Relora fra Source Naturals eller Sleep Tonight.
Derudover har jeg tænkt rigtigt meget på Majsen, hvad grunden kan være til, at du dårligt eller slet ikke mærker, at du tager thyroid medicinen, og mit bedste bud (ud over receptormodstand) er underskud af cortisol (om dagen) eller i hvert fald overbelastede trætte binyrer. At du får det bedre om aftenen, understøtter den hypotese.
Det næste jeg har tænkt på, er så, hvad der er at gøre, når du ikke har mulighed for at få målt dit cortisol lige nu?
Jeg tænker, at det måske kunne være en indsats værd at gøre noget mere målrettet for at støtte dine binyrer.
Det, der har givet mig mest markant virkning ud over hensyntagen i min kost, er især lakridsrodste (Ikke ved forhøjet blodtryk! Jeg tænker også på dine blodpropper!) og Adrenal Stress End, som jeg synes er aldeles fremragende, og som man kan tage op til 3 af om dagen, og det kunne nok være værd at prøve i din situation. Derudover salter jeg alt mit drikkevand med lidt havsalt og drikker mindst 2 liter om dagen, og DHEA har jo været grundigt vendt
Desuden gjorde hele 1500 mg B5 - vitamin en meget stor forskel for mig i starten.
Det er ikke lykkedes mig at komme helt ud af kaffen, men jeg har sat det kraftigt ned, og det vigtigt. En kop kaffe provokerer binyrerne til at producere ekstra cortisol for så at udmatte dem yderligere i længden... Ikke godt...
Summa:
Hvis du forsøger dig med f.eks. 1000 mg. B5, 3 x Adrenal Stress End, rigelig havsalt på maden og i 2 ltr. drikkevand samt ½ liter lakridsrodste (hæld ca. ½ liter kogende vand over 2 tsk. (med top) skåret lakridsrod og lad stå på kogepunktet i ca. 15 minutter) i 3 uger, vil du måske kunne mærke, om det her er et vigtigt indsatsområde for dig...
Desuden kan du jo endnu engang mærke efter, om et forsøg med cremen med hydrocortison, er det rigtige for dig...
Lykke til! Håber, hasselnøddekaffen var god - vi skal jo også LEVE
Redigeret:
½ liter lakridsrodste er måske nok lige rigeligt, når jeg nu læser det igen
Normalt anbefales vist 2 - 3 kopper, men sommetider bliver jeg lidt radikal, og ½ liter er det, der virker for mig.
Adrenal Stress End er det en god ide at trappe op på og tage sammen med mad, så maven lige vænner sig til det.Sist endret av Luuna; 03-12-11 kl 16:25
-
03-12-11, 16:16 #85
Lyder spændende med GABA.
Mht. lakridsrod vil jeg lige minde om, at man jo bare kan bruge DGL lakrids, der ikke laver problemer med blodtrykket. Man kan købe det på bl.a. naturoghelse.dk
-
03-12-11, 16:31 #86
Nå, nu redigerede jeg lige det der med lakridsrodste - normalt anbefales vist 2 - 3 kopper...
Det er forskelligt, hvad der virker for os.
Nielsigne,
Jeg har desværre ikke helt så gode og kontante erfaringer med DGL Lakrids. Min fornemmelse - og det er kun min krops- og symptomfornemmelse - er, at det ikke har helt den samme gode og kontante virkning for (steroid-) hormonerne, men hvis jeg havde problemer med blodtrykket, ville jeg helt klart tage noget mere af det!
Jeg har i en periode brugt noget, der er noget stærkere end det fra Naturdrogeriet for min maveslimhinde, og der har jeg alligevel suppleret med den rene lakrids. Hmm... Igen er det måske ikke det samme for andre!
God aften og weekend til dig også
-
03-12-11, 16:53 #87
Hej

Hvor er jeg glad for at du skriver, at du også oplever uren hud ved brug af pregnenolone. -selvfølgelig ikke for dig, men det beviser bare, at kroppen skal justeres ind efter det...
Tror jeg prøver med feks 10 mg 3 dage om ugen når jeg starter op på dem igen.
Ang 5-htp tager jeg 100 mg hver aften. Startede på 50 mg, men øgede til 100 mg her for ca en uge siden, og må nok sige, at jeg først kan mærke effekten af det efter jeg er øget.
Jeg mangler at begynde at tage melatonin. -håber det er på vej
Angående progesterone creme, har jeg lige bestilt noget
Jeg tager ikke p-piller, da jeg jo havde de der dumme blodpropper. Lægerne på neurologisk dengang sagde at jeg skulle holde mig langt fra det... Ikke fordi jeg havde større chance for blodpropper igen, men hvorfor lege med ilden, som de sagde. Og jeg er enig. Har det faktisk helt godt med, ikke at fylde mig med dem, så hellere med gode hormoner, vitaminer og mineraler.
Ja synes også det er træls, at jeg ikke får mere ud af mit thyroid. Men har snakket lidt med min mand, og han har åbenbart lagt mærke til en ændring i min energi. Han nævnte, at jeg de sidste par måneder, har haft en del mere energi til at passe det herhjemme. At han har skullet svinge støvsugeren sjældnere, simpelthen fordi jeg har ordnet det... Og ved I hvad?? Han har ret

Men men men, det er langt fra tiptop, og hvis jeg ligefrem tog 5 grain på en gang ville jeg sikkert ikke kunne mærke det... Det jeg mener er, at jeg slet slet ikke har det udbytte af min thyroid som jeg burde.
Og der har I begge helt sikkert ret i, at jeg skal sætte ind på binyrerne.
Jeg har bestilt noget progesterone creme, ville have købt det magnesium olie Nielsigne snakkede om, men det er midlertidig udsolgt
Vil langsomt begynde på pregnenolonen igen, når jeg lige har holdt en pause.
Ang adrenal stress end, hvor købes det?
Måske du vil svare i en privat melding eller i tråden om kosttilskud?
Og så køber jeg nok det lakridsrodste, det lyder også lækkert, og elsker i forvejen god te
Men tror du jeg skal være ekstra opmærksom pga blodpropperne?
Hm, det var vist alt for nu. Min hjerne har som alt andet i dag, slet ikke fungeret optimalt.
Majsen
Sist endret av majsen; 03-12-11 kl 17:44
-
03-12-11, 17:15 #88
SEJT MAJSEN!!Ja synes også det er træls, at jeg ikke får mere ud af mit thyroid. Men har snakket lidt med min mand, og han har åbenbart lagt mærke til en ændring i min energi. Han nævnte, at jeg de sidste par måneder, har haft en del mere energi til at passe det herhjemme. At han har skullet svinge støvsugeren sjældnere, simpelthen fordi jeg har ordnet det... Og ved I hvad?? Han har ret
Og husk så på, at vi lige er gået ind i vinteren efter efteråret, og at alt for de fleste er værre i den mørke tid + at det kan tage helt op til 24 måneder, så vidt jeg husker, at mærke den fulde effekt af medicinen
Jeg er ikke læge, jeg er ikke behandler og jeg har ikke hørt noget om blodpropper og lakrids. Kun om blodtryk.
Tror måske, du skulle kigge forbi Teitelbaums side
Det, der er fremhævet med blå skrift er links - også til Adrenall Stress End i indlægget herover.
Måske så du så heller ikke tråden mht. til søvn, jeg linkede til den anden dag? Den kommer her:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13779
Du er jo rigtigt godt på vej - håber, du fortsætter med at mærke efter, hvad der er rigtigt for dig!
Forstår i øvrigt rigtigt godt det med P-piller.
Jeg er også kvæstet og lukker ned for nu. Take care!
-
03-12-11, 17:28 #89
Nielsigne

Har kigget på denne, og ser det er kapsler.
Tømmer du indholdet ud og laver te, eller sluger du kapslerne??
Ja Luuna, er også godt og grundigt udkørt nu, du har ret i at det er den hårde periode vi er i nu
Vender tilbage når hovedet er bedre, også på din egen tråd
-
03-12-11, 17:55 #90
Sluger et par stykker med et glas vand inden 1-3 hovedmåltider.
Men i begyndelsen tog jeg det meget bogstaveligt, det der står på bøtten, nemlig at man skal bruge dem som bolscher
Så da tog jeg og åbnede dem og hældte indholdet i munden ... Så slap jeg for den hæslige kapsel. Men man kan altså bare sluge dem 
Så er det, jeg bruger HCL efter maden og synes, det er et hit - det aflaster kroppen, føler jeg. Vel simpelthen fordi, jeg ikke er god nok til at fordøje. Jeg havde ellers troet, min mave ville protestere i en eller anden udstrækning, men altså tværtimod
Lignende tråder
-
Fibromyalgi = stofskiftesygdom! Eltroxin, Liothyronin og til sidst - Armour
Av Karina i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 48Siste melding: 30-10-13, 20:52 -
Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelserSvar: 6Siste melding: 20-02-10, 22:46 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat

Bokmerker