Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Hybrid View
-
02-12-11, 23:43 #1
Sv: HCL : Mavesyre må der til
Jeg vil endda sige, det er skæbnesvangert ... tager man fejl og pumper sig med syreneutraliserende midler uden at have brug for dem, går man glip af mange næringsstoffer og, for vores vedkommende, (effekten af) vigtig medicin. På den korte bane kan det være ubehageligt ... og så er det jo også bare meningsløst.
Syre gør meget ondt i maven, hvis man får for meget i forhold til, hvad man har brug for. Og man skal ikke tage HCL på tom mave - det gør ret så ondt, har jeg læst, og det kan jeg levende forestille mig. Jeg har en sart mave og er overrasket over, at den kan li' HCL ... der er mange ting, den bestemt ikke bryder sig om, heraf nogle med syreeffekt. Men HCL gør den vist bare godt.
Nielsigne
-
03-12-11, 09:30 #2
Hei! Jeg har også kjøpt inn de nevnte HCL-tablettene. Men ser på boksen at det står at den inneholder melk. Skal helst ikke ha laktose, og ble da i tvil med hensyn til disse. Noen som vet?
-
03-12-11, 11:23 #3
Tak for dit svar Nielsigne.
Sjovt du skriver det med cola, for min mave har næsten altid været glad for cola - og også tidligere for VitaBiosa - selvom jeg nu også prøver at holde mig helt fra cola.
Jeg talte på et tidspunkt med den holistiske læge Ole Købke vedr. HCL Betain, og han gav mig en grundig skriftlig vejledning i, hvordan det bør tages, for at man får mest muligt ud af den. Den vejledning har jeg så siden mistet, men har fundet denne på nettet i stedet:
http://www.healingnaturallybybee.com/articles/dig5.php
Det er måske værd at følge for at få det optimale ud af HCL...
Til Ninna: Hvis du helst ikke skal have laktose, skal du nok købe nogle andre Betaine HCL uden.
De Betaine HCL, jeg har stående, indeholder hverken laktose, gluten eller andet 'skidt'. De er i mærket 'Higher Nature', og jeg har købt dem via en engelsk hjemmeside - kan ikke lige huske hvilken, da det er noget tid siden.
-
11-12-11, 00:45 #4
Tak for linket, Sharon

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke er tilbøjelig til at følge de der anvisninger om, hvordan man gradvist øger indtagelse af HCL ... Jeg vil rette mig efter min mave og min fornemmelse af, hvad der foregår
-
11-12-11, 19:50 #5
Det kan jeg sagtens forstå - ville bare lige nævne det
-
11-12-11, 20:31 #6
Det gør det også en del nemmere at overskue for andre, der måtte komme til - uanset, hvilken model, der vil vælge...
Nielsigne
-
12-12-11, 18:19 #7
hei

Jeg har tidligere tatt rødbete-testen og ikke fått noe særlig utslag, men muligens jeg ikke sjekket urinen nøye nok (jeg tror jeg var litt slumsete med det). Uansett, jeg blir jo aldri kvitt candidaen min.
Tror det er en viktig grunn for at jeg ikke føler meg 100%. Så jeg vurderer å prøve meg fram med HCl igjen, da jeg tror at det kan være et problem med meg med min kroniske candida, oppblåsthet, forstoppede mage etc.
Framgangsmåten for å ta HCl jeg har lest meg til ligner litt på den Sharon linker til, men er noe enklere: Den sier at man begynner med 10 mg betainin HCl med hvert måltid som inkluderer proteiner. Om man ikke får varmefølelse i magen ved inntak, tar man en ekstra 10 mg ved neste måltid. Man kan gå opp til 50 mg. Om man får en varm eller brennende følelse i magen, har man tatt litt for mye. Man kan nøytralisere dette med et glass melk eller vann med baking soda. (Det er dette heftet jeg har lest: http://www.amazon.com/Leaky-Gut-Synd...3712591&sr=8-6).

Svar med sitat

Bokmerker