Viser søkeresultater 1 til 10 av 63

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Standard Sv: Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid

Tusen takk for innlegg i dagboken

GOD HELG TIL DERE ALLE!

I dag har jeg vært dritsliten. Det var sykt slitsomt på jobb, ikke fordi det var så veldig mange folk men jeg var så sliten, men alikevel ikke så sliten som før. Jeg var ikke så sliten at jeg måtte gå på do for å hente meg inn og at jeg holdt på å grine av utmattelse. Det har jeg gjort før. Ikke grini da, men nesten ;-)

Gleder meg til dagen i morgen og jeg er ferdig på jobb.

I dag tok jeg 30 mg på morningen som jeg har startet med. Det funker bra, merker formen blir bedre etter en liten stund etter jeg har tatt den. Tok 15 mg til på formiddagen og 15 mg til på ettermiddagen. Jeg var så sliten at jeg bare tenkte at jeg måtte prøve. Jeg merker faktisk forskjell etter å ha tatt de. Bedringen kommer etter ca. 40 minutter. og varer noen timer.

MEn jeg synes det funker bedre å ta 30 mg, det holder litt mer på en måte, formen blir endel bedre enn når jeg har tatt 15 mg. Kanskje kroppen reagerer bedre om jeg hadde tatt 30 mg som vanlig på morningen og 30 mg i 14-15 tida? KAnskje virknigen hadde sitti litt lenger i kroppen..?
    JEg har ikke meket noe til hjertebank feks.. ER ikke det er bivirkning eller en virkning av å overdosere seg?

Synes det er litt vanskelig med dosering jeg... Jeg er litt redd for å ta for mye for fort..

Kjenner at formen har dalt veldig nå, kroppen blir litt shaky igjen. Sånn som den har blitt før jeg har tatt litt mer armour. Men tenker jeg bare skla legge meg å prøve å sove etter på.

Deler de fleste opp dosene sine eller? Hvordan gjør dere det? Når - hvor mye osv.

Gleeeeder meg til å legge meg, men jeg skal se ferdig "senkveld" Det er så bra.

Ha en flott kveld!

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Sv: Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid

Sliter med det samme tørr jeg øke dosen fortere. Jeg har gjort det i samsvar med lege. Men jeg må høyere opp, tør jeg i morgen? Er litt redd for binyrene. Vel jeg leser at de andre som har brukt denne medisinen ikke har den samme angsten. Så jeg kommer nok etter, å blir tøffere i min egen behandling.
    LYKKE TIL på jobb i morgen, tenk på bare en dag, noen timer til og så fri.........

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Tenker også litt på binyrene, legen sa jo at han mener jeg har binyretretthet også. Men hva skade kan det gjøre? Kan man bli enda verre eller hva kan skje?

Takk Fruemå! Gleder meg :-)

Fruemå: Hvor mye tar du nå da etter 14 dager ( det er vel din 14 dag?) Hvor mye tar du og når tar du det? Du er på Erfa nå ikke sant?

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Jeg tar 60 mg armour Thyroid om morgen pluss 100 mg levaxin, så før jeg spiser ca 16.30 en 30 mg Thyriod igjen.
    Skal ned videre med levaxin og om nødvendig øke Thyroid dosen. Og Tirsdag som kommer er dagen for å gå ned. Skal gå opp/ned hver uke. Men måtte øke hurtigere for jeg var så elendig. Skal beholde en brukbar dose av levaxin i første hånd. Har fått DHEA for å hjelpe binyrene. Bruker 20 mg av de og det er fordi jeg hadde dårlige resultat på østrogen og mannlige hormoner Testro.... noe slik.
    Jeg ble så elendig da jeg startet opp at jeg ble skeptisk. Men ser at mange fikk det dårlig før de ble bedre her inne. Så da er vi flere i samme båt. Poenget for meg har blitt, jeg må tørre å stole mer på hva kroppen sier i forhold til å øke dosen. Er forøvrig mye bedre nu.

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Jeg er enig med deg om at det viktigste er å lytte til kroppen sin :-)... men allikevel er det så skummelt når legen sa jeg skulle prøve 30 mg i 14 dager og han nevnte ikke noe om oppjustering eller sånt og han ikke trodde det kom til å ha sånn veldig effekt mest pga binyrene. Han trodde men han sa jo selv at det kunne jo være at det kom til å funke også. Og jeg merker en bedrng med de, så noe bra for kroppen min gjør det iallfall.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Ring legen. Vi betaler de godt. De må jo få tilbakemeldning fra oss brukere ellers blir de ikke gode. De leser jo ikke alt her inn f.eks. Det føltes godt sist at legen hjalp meg pr. tlf. Nu er jeg ikke så elendig at jeg må ringe før jeg øker. Men etter den tlf. kontakten følte jeg at dette skal jeg gjøre igjen om nødvendig.

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Hehe. Mye morsomere å finne ut av ting selv vet du ;-))) neida! Sikkert lurt å ta en tlf til legen, det er bare det at leger er ikke så lett å få tak i, men de ringer vel opp event, Eller så får man bare mase litt ;-))

Jeg vet ikke helt hva han kan gi meg svar på egentlig.. Om det er greit å øke dosen og hvor mye event.? men det må jeg sikkert bare sjekke med kroppen min og hvordan det virker.. Hmmm..

Tror jeg skal prøve 30 mg i morgen tidlig og 30 mg på formiddagen/ettermiddagen når jeg føler formen er skrall igjen...

Lignende tråder

1. Dagboken til Vibeke W
    Av VibekeW i forumet Dagboker
    Svar: 171
    Siste melding: 30-03-14, 08:45
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •