Sitat Opprinnelig skrevet av majsen Vis post
Nielsigne, må jeg spørge dig, om du også har binyreproblemer?
Har taget pregnenolone i ca 5 dage og har fået nogle 'bumser' øverst på ryggen/nakken, så tænker om jeg måske slet ikke har brug for det??
Hej Majsen
Jo, jeg har da nok nogle binyreproblemer også ... Der er da i hvert fald grænser for, hvor effektiv jeg er, trods mine mindst 4 grains /250 mg Erfa hver dag.

Jeg er ekstremt stressfølsom og tænker tit på, hvor godt et billede, udtrykket "stive binyrer" er. Jeg var til et skrækkeligt møde, der varede cirka en time, og lige, da det gudskelov skulle til at slutte, mærkede jeg, hvordan energien væltede ud af mig. Følte mig meget svag, og tænderne klaprede højt i munden på mig. Tog på stedet en helt tablet, altså 125 mg, og det var godt for mig. Har (næsten) altid nogle tabletter med mig i en lille fiks dåse. Men altså: den oplevelse illustrerede for mig, at binyrerne ikke som tidligere er i stand til både at hidse sig op og til også at falde ned igen uden at jeg nærmest føler, jeg er ved at besvime.

Jeg ved ikke så meget om pregnenolone. Har ikke prøvet at spise det heller men tænker, at jeg i så fald muligvis ville få et problem mht at skelne mellem allergi-lignende symptomer og evt. reaktion på dosering (op eller ned, whatever).
Du kan vel prøve at udelade det en periode og se, hvad der sker, når du introducerer det igen efter fx et par uger eller tre?

Der er mange gode råd mht binyrerne, synes jeg. Fx chrom (jeg bruger Bertelsens) og salt (jeg er til havsalt). Den der med sengetiderne, du kom med, er nok en af de bedste Men jeg tænker på, om 5-htp kan give dig de der knopper?
Jeg tror, jeg ville reagere på det, men jeg er også en kylling, der får knopper og brændende fornemmelser og tynd mave ... af rigtigt mange ting.
Melatonin med time release funker for mig - hvis der ikke er blandet mærkelige tablethjælpestoffer i. Jeg ved ikke, hvorfor, det skal være så nødvendigt med alt det skrammel i alting .... fik en gang en portion melatonin fra Life Extensions forærende - det var denne: http://www.iherb.com/Life-Extension-...les/24757?at=0 og den er der ikke noget pjat med. Problemet er nu, hvordan jeg får fat i noget mere
Jeg tager det kl. 20.30, og så er jeg helt dingel kl. 22 og krabber mig ovenpå Godt at sove ....

Nielsigne