Viser søkeresultater 21 til 30 av 63
-
01-12-11, 11:31 #21
Sv: Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Sover mer og bedre, våkner uten å føle meg noe sliten i utgangspunktet.
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
01-12-11, 11:43 #22
Det er kjempebra fruemå! SEr jo at du har vært syk lenge, og det må være veldig deilig å føle seg bedre! klem
Er det noen råd om at man ikke bør ta tabletten senere enn ett visst tidspunkt?
Tenkte liksom om man tok en tablett, eller deler av en tablett sent så uroer det søvnen.
Kanskje jeg skal prøve å ta 1/2 tablett i 15-16 tida om jeg blir veldig trøtt og sliten igjen? Eller er det for tidlig siden dette kun er min 3 tablett med armour.
-
01-12-11, 13:00 #23
Man kan tage sin medicin, når man vil - bare man sørger for at holde nogle timers afstand til jern og kalk.
Nogle har gavn af at ta medicin til natten, evt. sammen med c-vitamin (ikke-depot), skriver Anisa om flere steder.
Det er forskelligt, om det giver uro eller ej. Jeg kan ikke tage mere end et halvt grain /30 mg før jeg enten får urolige drømme /mareridt eller giver mig til at gøre rent eller skrive fristil eller andet, der pludselig føles uopsætteligt
Nielsigne
-
01-12-11, 13:07 #24
Takk for svar!
Så jeg bør ikke ta melk heller da, vente ett par timer etter jeg har tatt den.
Legen har sagt at jeg skal prøve 30mg armour først, i 14 dager. Han visste ikke om det ville ha noe effekt, pga. binyrene, men det har effekt. Skulle vel starte litt rolig for jeg er operert for hjerte for over 25 år siden også, men er erklert omtrent frisk av det nå.
Så jeg tenkte på om jeg blir veldig sliten og trøtt og tåken kommer tilbake foran øyene og i hodet og litt urolig i kroppen. Merker jeg begynner å bli i dårligere form igjen nå, samme som i går på denne tiden.
Tenker da om jeg kan ta 1/2 tablett i 16 tiden. Da blir jo det mer enn det jeg egentlig skal.
Hva er det som kan skje om jeg tar for mye? altså om det blir for mye med 30mg morgen og om jeg tar 15 mg nå på ettermiddagen. For mye for fort tenker jeg på da, det er jo bare 3 dager siden jeg startet på dette her.
Kjenner jeg har litt lyst til å prøve altså... men ikke om det kan være dumt å prøve.
-
01-12-11, 13:42 #25
At du har en hjertehistorie gør vel ingenting nemmere.
Jeg vil jo sige, at det er skidt, hvad enten man tager for meget eller for lidt. Min egen erfaring med Ny Eltroxin er, at den er hård ved mit hjerte og hele systemet, fordi den slet ikke slår til. Omvendt er det vel klart, at man kan stimulere hjertet og systemet for meget og / eller for pludseligt.
Nielsigne
-
01-12-11, 13:48 #26
Takk for svar :-) men jeg forsto ikke helt hva du mente, om det virket greit å teste eller ikke? Eller om det var noe annet du mente. :flau:
-
01-12-11, 14:00 #27
Alt sådan noget er jo ens eget ansvar, og der er ingen andre end dig, der kan mærke, hvad dit hjerte "mener" om noget som helst.
Redigert: Så det jeg mente, var egentlig bare, at du selv må mærke efter, hvad der går eller ikke. Hvis du beslutter at prøve det men alligevel er nervøs for det, så tror jeg ikke, det går; så vil du få symptomer på nervøsitet i sig selv, og så kan du ikke skille ad, hvad der er hjerte, hvad der er ren nervøsitet, og hvad der er reaktioner fra stofskiftet, mener jeg.
Jeg husker ikke, om du er helt ny /fersk på stofskiftemedicin i det hele taget? Hvis man har taget fx Levaxin i en periode, så er det jo i blodet længe, og så er det måske fint at starte med 30 mg og vænne kroppen til t3-tilskuddet lige så stille.
Jeg selv blev desperat, da den læge, som i første omgang skrev Erfa ud til mig, foreslog mig at starte på 30 mg og ligge der i nogle uger, inden jeg rykkede videre til 60 mg og lå der i nogle uger ... Jeg tror, det ville ha været en farlig kurs for mig, da jeg ikke dannede særlig meget t3 på Euthyrox, som var min 3. syntetiske medicin og den, jeg stoppede med, inden jeg fik thyroid.
-
01-12-11, 14:05 #28
Jo, jeg er enig med deg i det
Man er ansvarlig for sine egen handlinger men det er så fint med tilbakemeldinger når man ikke har peiling og egentlig ikke vet noen ting om lavtstoffskifte og heller ikke om selve medisinen og medisineringen. Jeg meldte meg inn her for ca. 4 dager siden. Har lest litt her inne, men kan jo ikke noe om det enda. Lært litt av å lese her da. Supert at dere som kan masse svarer *klem* Takk! :-)
Jeg merker ingenting på hjerte mitt jeg altså. Ikke har jeg merket noe før tabletter og ikke nå etter. KAnskje bare at hjerte virket litt stressa før, legen komenterete også dette, det føler jeg ikke nå etter at jeg har tatt armour noen dager.
Det eneste jeg merker er at kroppen er roligere og det er lettere å puste, nesten som noen muskler slapper bedre av så det er lettere å puste. Ellers er jeg litt mer opplagt.
Tok faktisk 1/2 tablett, 15 mg for ca. 45 minutter siden og kjenner faktisk at jeg varmere i hendene, i fingrene. Utrolig deilig.
-
01-12-11, 14:12 #29
Ja, det er en utrolig lettelse at kunne holde varmen ... og den kuldefølelse, man har på grund af lavt stofskifte er jo en ubeskrivelig en, som man ikke kender, før stofskiftet falder, synes jeg. Så meget eller på sådan en måde KAN man slet ikke fryse med normalt stofskifte ...
Så tillykke med det.
Og når du slapper så godt af med thyroid, så ville jeg måske nok i dit sted vove at tage lidt ekstra. Men hvis du gør det, så vil jeg foreslå dig at dele dosen op i mange små, så du kan mærke, hvor du "er kommet til".
Når jeg sætter dosen op, gør jeg ofte det, at jeg deler op og så bare tager den største portion om morgenen men et par stykker senere, og ofte har jeg ventet med den sidste lillebitte bid (15-30 mg) til sengetid.
Nok en god idé at gemme kosttilskud, der evt. kommer på tværs, til dagen efter. Bare til du ved, hvor det bærer hen med medicinen. Ellers er det vel et uoverskueligt arbejde at få nok tid mellem de enkelte dele ....?
-
01-12-11, 14:12 #30
Meldte meg inn 11 november ser jeg, men vært aktiv i 4-5dager ;-)
Åja, sånn ja!
Jeg kan vel egentlig ikke ta multivitaminer rett etter frokost, for da har det jo bare gått ca. 1time fra inntak av armour. Det er jo jern i den.
forutenom multivitaminen tar jeg 2-3 g C vitamin i form av pulver fordelt på ca. 2-3 ganger daglig, og D3 80u fordelt på 2-3 ganger daglig, også tar jeg omega 3 en gang daglig.
Eller det vil si at jeg har startet opp på dette igjen nå, for 2 dager siden. Tok dette inntil 4 mnd siden. Og startet igjen nå ETTER at jeg hadde tatt blodprøver.
Jeg har faktisk ikke merket hvor kald og stiv jeg egentlig har vært i fingrene, har jo merket ar jeg er stiv og kald MEN ikke SÅ mye. Merker det godt nå som jeg faktisk kjenner meg varm og god i hendene.
Lignende tråder
-
Dagboken til Vibeke W
Av VibekeW i forumet DagbokerSvar: 171Siste melding: 30-03-14, 08:45 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29
Svar med sitat

Bokmerker