Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
..
Jeg går nå på en balansert coctail jeg har forsket meg frem til selv av vitaminer og mineraler, sporstoffer, antioksidanter osv. Jeg tilsetter/førsøker kun en ny ting hver gang slik at jeg kan vite hvilken reaksjon denne gir. Blir jeg bedre, dårligere, uforandret. Forsøker jeg alt samtidig har jeg jo ingen mulighet til å vite hva som hjalp. Enkelte av tillskuddene har beviselig hatt negativ effekt da de har økt mine Anti-TPO verdier. Jeg har derimot ikke fått legene (hverken de billige eller dyre) til å kjøre lymfocyttpaneler på meg ennå. Men jeg kommer dit. De må bare få litt tid på seg.

..
Det er viktig at mennesker med autoimmune sykdommer opprettholder Th1/Th2 balanse. Når immunforsvaret er feilregulert og begynner å angripe kroppens vev, jo mer ut av balanse immunforsvaret er, jo mer aggressivt vil vevet angripes. For eksempel, hos noen med revmatoid artritt, en autoimmun tilstand der immunforsvaret angriper brusk, jo mer ut av balanse Th1/Th2 systemet er, jo mer ødeleggelse vil finne sted.

Mange matvarer og kosttilskudd har et vell av påviste helsefordeler, men ikke for alle. Dersom du har en autoimmun tilstand, kan noen av disse forbindelsene få deg mye bedre eller mye verre avhengig av Th1/Th2 dominans. Din lege kan kjøre et sett med lymfocyttblodprøver for å fine ut hvilken dominans du har og ut i fra dette finne ut hvilke type mat, tilskudd osv du skal spise eller holde deg unna.
Vet du hvorfor legen ikke vil la deg få den prøven
jeg tenker jeg også vil pørve å få sjekket dette

Er det noen her som har fått sjekket dette??