Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Vitiligo og fibromyalgi
Hybrid View
-
26-07-05, 19:44 #1
Jeg har samme problem som deg med pigmentflekker, eller cloasma som legen kallte det.
Opprinnelig skrevet av Yvette
Da jeg fikk det for ca 10 år siden, trodde jeg årsaken var bruk av p-piller. Det rare var at jeg hadde brukt p-piller tidligere, uten å få disse flekkene. De dukket opp samtidig som jeg ble dårlig, og jeg ser nå i ettertid at jeg høyst sannsynlig hadde lavt stoffskifte allerede da.
Jeg har slitt med disse flekkene hver eneste sommer siden. Har brukt på tusenvis av kroner på forskjellige behandlinger uten at de har forsvunnet. De forandrer karakter og styrke for hver sesong.
Det er mange år siden jeg sluttet med p-piller, men pigmentforandringene har ikke blitt noe mindre for det.
Jeg har mine mistanker om at de skyldes binyreproblemer i tillegg til hypothyreose, men alle blodprøvene har vært fine. Har riktignok ikke nevnt dette problemet for min nåværende fastlege, for det er alltid så mange andre ting som er viktigere når jeg har time hos han.
Hadde vært interessant å høre om det er flere her som har hyperpigmentering i ansiktet.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Vitiligo
Av Tornerose i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 3Siste melding: 23-05-10, 13:42 -
Jernmangel er ikke uvanlig blant vitiligo-pasienter
Av -diab- i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 4Siste melding: 17-10-07, 22:05 -
Vitiligo
Av Siri Ann i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 7Siste melding: 22-06-06, 09:13 -
Vitiligo og fibromyalgi
Av Kirsten i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 13Siste melding: 15-08-05, 18:27 -
Vitiligo og fibromyalgi
Av Kirsten i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 13Siste melding: 15-08-05, 18:27

Svar med sitat
Bokmerker