Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Vitiligo og fibromyalgi
Hybrid View
-
26-07-05, 19:23 #1Kirsten Gjest
Vitiligo og fibromyalgi
Hei igjen!
Håper dette kommer under "rette" tema, roter litt..., er ny her...
Men,- nei legen vet ingenting annet enn at det er en autoimmun sykdom. Da det ble oppdaget fikk jeg bare fra svar fra min daværende lege at jeg skulle bare være sjeleglad for at jeg ikke var neger...... ja, ja...
Jeg har senere blitt fortalt at man ser opphopning av vitiligo i familier der det er stoffskifte og/eller diabetes, uten å vite hvorfor.
Noe jeg har prøvd å få vite er om pigmentløs hud produserer d-vitaminer, men verken hudlege, homøopat, eller ernæringsfysiolog har kunne svare meg på det.
Og som du skriver n`finn så er det klart avgrensede hvite flekker i huden, og som oftest sidelikt på ve. og hø. side. Jeg har nå mistet nesten all pigmentet, har bare noen små brune flekker igjen på bena.
Vennlig hilsen Kirsten
Lignende tråder
-
Vitiligo
Av Tornerose i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 3Siste melding: 23-05-10, 13:42 -
Jernmangel er ikke uvanlig blant vitiligo-pasienter
Av -diab- i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 4Siste melding: 17-10-07, 22:05 -
Vitiligo
Av Siri Ann i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 7Siste melding: 22-06-06, 09:13 -
Vitiligo og fibromyalgi
Av Kirsten i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 13Siste melding: 15-08-05, 18:27 -
Vitiligo og fibromyalgi
Av Kirsten i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 13Siste melding: 15-08-05, 18:27

Svar med sitat
Bokmerker