Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Hybrid View
-
29-11-11, 09:37 #1
Sv: Noen som kan kjenne seg igjen i min historie?
Kommer fra legen nå. Legen ville ikke ta en biopsi av knutestrumaen, da røntgen egen ikke hadde bedt om det. Jeg skal ta en samleprøve av urinen i 24 timer for å sjekke cortisolnivå. Spørsmål om cushings syndrom...hjelp.
Blodtrykket var bra, aldri vært så bra. Men pulsen var skyhøy. Jeg fikk med blodprøvesvarene, de sier ikke meg noe, men kanskje noen andre vet om de sier noe?
Referanse i klammen.
Hb 14,3 (11,5. - 15)
Leukocytter 12,2 ( 3,5 - 11)
eGFR mer enn 60 (60-150)
Alat 43 (10-45)
Anti TPO 56 (0 - 100)
Asat 16 (15-35)
Ferritin 35 (10 - 200)
FT4 12,9 (11 - 21)
Glucose 4,8
Kalium 4,0 (
Kreatinin 53
Natrium 139
TSH 0,67
Sier ikke meg stort, men ser at alt er innenfor ref områdene bortsett fra leukocyttene.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
29-11-11, 09:47 #2
Hej

Hvis du skriver laboratoriets referenceområder på, er det nemmere at sammenligne erfaringer og blodprøver
---
De ting, du skriver i dit første indlæg, lyder genkendeligt for mig. Jeg tænker både lavt stofskifte og forandringer i de andre hormoner. Jeg fik selv masser af hår på benene i løbet af én vinter en gang - kunne næsten stå og SE dem gro
Og har så haft problemer med forskellige hormoner, inden mit stofskifte faldt. Men spørgsmålet er så, hvornår antistofferne er dukket op. Ved du, om du har antistoffer, anti-TPO? Og har du nogen idé om, hvordan dit stofskifte ellers "ser ud" - bortset fra det der tsh, du har fået målt? Det siger nemlig ikke ret meget ...
Nielsigne
-
29-11-11, 11:15 #3
Det var godt å høre at du kunne kjenne deg igjen, føles bedre å ikke være helt alene. Jeg vet ikke noe mer om stoffskifteprøvene, det var de svarene jeg fikk ovenfor jeg har å forholde meg til nå. Anti TPO var 56 ser jeg, det sier meg ingenting annet enn at jeg ser den er innenfor referansen.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
29-11-11, 12:47 #4
Hei Bettan,
Jeg kom til å tenke på tilstandene Conns syndrom og Cushings syndrom. Søk og les litt om dette.
-
29-11-11, 19:08 #5
Tusen takk.
Jeg bor på østlandet, det hadde vært interessant med håranalyse. Hva finner de med å ta en slik?
Cushings er det jeg skal utrede nå, men Conns hørtes også ut som aktuelt.
Kan jeg bare krysse av selv for at de sjekker jod kanskje? Jeg har rekvisisjonen her hjemme. Jeg skal samle
Urin i 2 dager pga ulike prøver så en av de dekker sikkert jod også.
Jeg synes dette er litt spennende, og det føles godt å endelig ta ansvar for livet mitt.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
29-11-11, 19:28 #6
I 2008 tok jeg kontakt med denne fyren i Drammen (ser forresten ut som om han er i Oslo også..):
http://www.facebook.com/pages/Kjell-...15954308428566
Han selv så ikke frisk ut - spør du meg
men det Laboratoriet (USA) som han sendte håret til; de leverte en imponerende oversikt og analyse.
Til alt overmål så var den forfattet på godt norsk - dette er det eneste stedet jeg har fått svart på hvitt at jeg har "slitne binyrer".
På slutten av rapporten sto det hvilke tilskudd jeg burde legge meg på.
Redigert - tillegg - http://www.helhetsklinikken.com/
Hårmineral-analyse
Hårmineral-analyse er en metode for å finne ut om kroppens mineral husholdning er innen for normalområdet.
Det blir undersøkt 19 mineraler og 6 tungmetaller. Disse blir analysert i laboratorium som heter HAIR-Scan i Danmark.
Svar fås innen 1-2 uker.
Varighet: 15 minutter
Pris: 1250 kr
Så da ser det ut til at han har byttet laboratorie-leverandør...
skal finne min egen rapport neste gang jeg reiser innom Lageret hvor jeg har endel ting stående..
Du kan ringe Haukland - eller skrive hit: kjell@helhetsklinikken.com
OBS! Han vil nok prøve og selge deg andre produkter og tjenester,
men mtp hva du måtte behøve av mineraler og annet; så er slike steder ikke noe rimelig alternativ.
Kjøp heller via iHerb!!Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
30-11-11, 09:28 #7
Hei! :-)
Jeg kjenner meg i gjen i noe av det du skriver som tøff hud, økt hårvekst, sliten og blir lett satt ut av spill.
Jeg har også tenkt mange gange at " det er sikkert normalt siden jeg er småbarnsmor" men det er ikke det vet du om man føler seg så drålig at man ikke orker stort, man skal jo orke ting selv om man har barn.
Vil gi deg en klem og si lykke til håper du finner noe som hjelper deg! :-)
-
30-11-11, 11:46 #8
Nå sitter jeg med rapporten her - den er over åtte sider.
"Tissue Mineral Analysis - Tei Trace Elements, Inc ...Addison, TX 75001 ¤ USA"
Det går jo an å spørre Haukland om hvorfor de har byttet Laboratorie..
Ser nå at den siste sida - med kosttilskuddanbefalinger er skrevet på svensk.Kevlin
-
29-11-11, 12:42 #9
Når du nå alikevel skal drive med innsamling i et døgn
så håper jeg de passer på å sjekke jod også 
Har du bare blitt målt på Ferritin
ingen andre "jernreferanse"-verdier ? disse skal ses i forhold til hverandre.
Noen av de siste klamrene dine har glippet - kanskje du rekker å få lagt de inn ved å redigere.. Nei! Der har nok tida gått allerede
psssst: grunnen til at jeg lurte på hvor i landet du bodde - - var at jeg kan anbefale et sted å få tatt hårprøveanalyse,
men at det da er en fordel å bo eller frekventere Østlandet.Kevlin
Lignende tråder
-
Vanskelig å vise/kjenne følelser
Av akas i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 26Siste melding: 07-11-12, 18:22 -
Er det noen som kjenner igjen disse symptomene?
Av Puselille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 26-02-10, 10:08 -
Min historie.......
Av Ninamor 74 i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 08-02-10, 07:33 -
Min historie
Av Carro i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 11Siste melding: 21-03-09, 07:02 -
Min historie...
Av liten i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 12-07-06, 09:14

Svar med sitat

Bokmerker