Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4

Standard Noen som kan kjenne seg igjen i min historie?

Jeg er 39 år, var i forrige uke til ultralyd av skjoldbruskkjertelen som viste at den var tydelig forstørret, med 4 knuter på ene siden og 1-2 knuter på andre siden. Jeg kjenner den godt, kjennes ut som jeg har en finger trykkende lett rett over strupen.

Jeg har i mange år godt med ett alvorlig høyt blodtrykk legene ikke helt finner grunnen til. Jeg er i dag medisinert for dette, men tror ikke medisinene hjelper helt, når jeg kontrollerer trykket selv er det ofte 150/105. Jeg har tidvis stukket hodet litt i sanden for dette for jeg vil liksom ikke helt være ved at jeg har noe som blir sett på av mange som en livstilssykdom...ja jeg vet jeg er dum men det spøker alltid litt i bakhodet mitt.

Når jeg var i 20 årene fikk jeg i økende grad økt hårvekst, noe som gikk ut over selvtilliten. Min beste venn er pinsetten og høvelen.
    Når jeg var 24 startet jeg med ppiller for å se om det kunne hjelpe på hårveksten, je følte meg helt fantastisk med ppiller. Følte meg mye mer feminin og klarte å gå ned i vekt.
    Blodtrykket mitt ble påvist høyt rett før jeg fylte 30 år. Da jeg var gravid med 1 mann var det helt oppe i 180/120! Da ble han tatt ut med keisersnitt noen uker før tiden.
    Jeg har flere ganger fått B 12 injeksjoner pga lav ved blodprøvemålinger.
    Jernnivået mitt er visstnok høyt, en lege sa til meg at det hadde vært gunstig om jeg ble blodgiver, men det kan jeg ikke da jeg bruker medisiner.

I våres ble jeg sykemeldt i noen mnd for jeg følte meg så sliten, gråt lett, jeg har konstant hjertebank og høy puls Pulsen min ligger nok stabilt på ca 100. Det har den gjort i mange år. Jeg har siden i våres hatt press i brystet og mye hjertebank. Jeg har en uro følelse i kroppen, det er vanskelig å roe seg ned.
    Jeg ble sykemeldt for utmattelse og utbrent.

Jeg mister mye hår, om jeg drar hånden gjennom håret får jeg ofte med meg 10 - 15 hårstrå, dette er litt periodevis men frisørene nevner det alltid når jeg er der.
    Huden er tørr, jeg er ofte kald på hender og føtter.
    Jeg har tynne armer og ben, legger på meg rundt magen og i ansiktet.
    Jeg er ikke overvektig, men heller ikke tynn.

I ansiktet og på brystet har jeg veldig mye sprengte blodkar.

Mamma fikk kreft og ble operert samtidig som jeg fikk andremann for 2 år siden, pappa døde plutselig for 1 år siden. Min mann har hatt ustabil jobbsituasjon i 4 år. Dette er sikkert også faktorer som spiller inn på stressnivået mitt, men føler på meg at det er noe som ikke er som det skal.
    Dette ble veldig klagete, men håper inderlig at noen kanskje kjenner seg igjen og dermed kan hjelpe meg inn på riktig spor...

Takk for at du leste.

Jeg føler meg sinnsykt sliten og det kjennes som jeg aldri får hvilt meg ut. ( kanskje vanlig for en småbarnsmor?)

Dette ble fryktelig sytete, men håper noen kanskje kan kjenne igjen noe av dette?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Noen som kan kjenne seg igjen i min historie?

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettan Vis post
    ..
    ..
    Heisann Velkommen

Har du fått sjekket om du har perniciøs anemi? Hvis du er lav på B12 så mangler du kanskje - slik som meg - intrinisic faktor (skal være i tarmen).
    På meg så ble dette påvist via blodprøve. Prøv et søk her på forumet - eller google det. B12 mangel i seg selv er alldeles ingen dans på roser!

Forøvrig har jeg dessverre ikke så mye å bidra med - annet enn at jeg også syns det høres fortvilet ut å ha det slik
    så mye uvisshet sliter på i seg selv!

Jeg har vært å tittet på profilen din - men finner heller ikke der noe om hvor i landet du bor?
    Hvis du har blodprøvesvar og legge ut (med ref.område) - samt hvilke medisiner du bruker, så skal du se det kommer svar etterhvert
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4

Red face Sv: Noen som kan kjenne seg igjen i min historie?

Kommer fra legen nå. Legen ville ikke ta en biopsi av knutestrumaen, da røntgen egen ikke hadde bedt om det. Jeg skal ta en samleprøve av urinen i 24 timer for å sjekke cortisolnivå. Spørsmål om cushings syndrom...hjelp.

Blodtrykket var bra, aldri vært så bra. Men pulsen var skyhøy. Jeg fikk med blodprøvesvarene, de sier ikke meg noe, men kanskje noen andre vet om de sier noe?
    Referanse i klammen.
    Hb 14,3 (11,5. - 15)
    Leukocytter 12,2 ( 3,5 - 11)
    eGFR mer enn 60 (60-150)
    Alat 43 (10-45)
    Anti TPO 56 (0 - 100)
    Asat 16 (15-35)
    Ferritin 35 (10 - 200)
    FT4 12,9 (11 - 21)
    Glucose 4,8
    Kalium 4,0 (
    Kreatinin 53
    Natrium 139
    TSH 0,67

Sier ikke meg stort, men ser at alt er innenfor ref områdene bortsett fra leukocyttene.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Noen som kan kjenne seg igjen i min historie?

Hej
    Hvis du skriver laboratoriets referenceområder på, er det nemmere at sammenligne erfaringer og blodprøver

---
    De ting, du skriver i dit første indlæg, lyder genkendeligt for mig. Jeg tænker både lavt stofskifte og forandringer i de andre hormoner. Jeg fik selv masser af hår på benene i løbet af én vinter en gang - kunne næsten stå og SE dem gro Og har så haft problemer med forskellige hormoner, inden mit stofskifte faldt. Men spørgsmålet er så, hvornår antistofferne er dukket op. Ved du, om du har antistoffer, anti-TPO? Og har du nogen idé om, hvordan dit stofskifte ellers "ser ud" - bortset fra det der tsh, du har fået målt? Det siger nemlig ikke ret meget ...

Nielsigne

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4

Smile Sv: Noen som kan kjenne seg igjen i min historie?

Det var godt å høre at du kunne kjenne deg igjen, føles bedre å ikke være helt alene. Jeg vet ikke noe mer om stoffskifteprøvene, det var de svarene jeg fikk ovenfor jeg har å forholde meg til nå. Anti TPO var 56 ser jeg, det sier meg ingenting annet enn at jeg ser den er innenfor referansen.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Noen som kan kjenne seg igjen i min historie?

Kommer fra legen nå. ...
    Jeg skal ta en samleprøve av urinen i 24 timer for å sjekke cortisolnivå.
    ..

Referanse i klammen.
    ..
    Ferritin 35 (10 - 200)
    FT4 12,9 (11 - 21)
    Glucose 4,8
    Kalium 4,0 (
    Kreatinin 53
    Natrium 139
    TSH 0,67

Sier ikke meg stort, men ser at alt er innenfor ref områdene bortsett fra leukocyttene.
    Når du nå alikevel skal drive med innsamling i et døgn så håper jeg de passer på å sjekke jod også
    Har du bare blitt målt på Ferritin ingen andre "jernreferanse"-verdier ? disse skal ses i forhold til hverandre.
    Noen av de siste klamrene dine har glippet - kanskje du rekker å få lagt de inn ved å redigere.. Nei! Der har nok tida gått allerede

psssst: grunnen til at jeg lurte på hvor i landet du bodde - - var at jeg kan anbefale et sted å få tatt hårprøveanalyse,
    men at det da er en fordel å bo eller frekventere Østlandet.
    Kevlin

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Hei Bettan,

Jeg kom til å tenke på tilstandene Conns syndrom og Cushings syndrom. Søk og les litt om dette.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Jeg er 39 år, var i forrige uke til ultralyd av skjoldbruskkjertelen som viste at den var tydelig forstørret, med 4 knuter på ene siden og 1-2 knuter på andre siden. Jeg kjenner den godt, kjennes ut som jeg har en finger trykkende lett rett over strupen.

Jeg har i mange år godt med ett alvorlig høyt blodtrykk legene ikke helt finner grunnen til. Jeg er i dag medisinert for dette, men tror ikke medisinene hjelper helt, når jeg kontrollerer trykket selv er det ofte 150/105. Jeg har tidvis stukket hodet litt i sanden for dette for jeg vil liksom ikke helt være ved at jeg har noe som blir sett på av mange som en livstilssykdom...ja jeg vet jeg er dum men det spøker alltid litt i bakhodet mitt.

Når jeg var i 20 årene fikk jeg i økende grad økt hårvekst, noe som gikk ut over selvtilliten. Min beste venn er pinsetten og høvelen.
    Når jeg var 24 startet jeg med ppiller for å se om det kunne hjelpe på hårveksten, je følte meg helt fantastisk med ppiller. Følte meg mye mer feminin og klarte å gå ned i vekt.
    Blodtrykket mitt ble påvist høyt rett før jeg fylte 30 år. Da jeg var gravid med 1 mann var det helt oppe i 180/120! Da ble han tatt ut med keisersnitt noen uker før tiden.
    Jernnivået mitt er visstnok høyt, en lege sa til meg at det hadde vært gunstig om jeg ble blodgiver, men det kan jeg ikke da jeg bruker medisiner.

I våres ble jeg sykemeldt i noen mnd for jeg følte meg så sliten, gråt lett, jeg har konstant hjertebank og høy puls Pulsen min ligger nok stabilt på ca 100. Det har den gjort i mange år. Jeg har siden i våres hatt press i brystet og mye hjertebank. Jeg har en uro følelse i kroppen, det er vanskelig å roe seg ned.
    Jeg ble sykemeldt for utmattelse og utbrent.

Jeg mister mye hår, om jeg drar hånden gjennom håret får jeg ofte med meg 10 - 15 hårstrå, dette er litt periodevis men frisørene nevner det alltid når jeg er der.
    Huden er tørr, jeg er ofte kald på hender og føtter.
    Jeg har tynne armer og ben, legger på meg rundt magen og i ansiktet.
    Jeg er ikke overvektig, men heller ikke tynn.

I ansiktet og på brystet har jeg veldig mye sprengte blodkar.

Mamma fikk kreft og ble operert samtidig som jeg fikk andremann for 2 år siden, pappa døde plutselig for 1 år siden. Min mann har hatt ustabil jobbsituasjon i 4 år. Dette er sikkert også faktorer som spiller inn på stressnivået mitt, men føler på meg at det er noe som ikke er som det skal.
    Dette ble veldig klagete, men håper inderlig at noen kanskje kjenner seg igjen og dermed kan hjelpe meg inn på riktig spor...

Takk for at du leste.

Jeg føler meg sinnsykt sliten og det kjennes som jeg aldri får hvilt meg ut. ( kanskje vanlig for en småbarnsmor?)

Dette ble fryktelig sytete, men håper noen kanskje kan kjenne igjen noe av dette?
    Heisann, jeg kan kjenne meg igjen delvis i din historie
    Det ene er denne økende hårveksten. jeg har det i ansiktet og brystet! Jeg har det pga PCOS og insulinresistens. Derfor har jeg også en pølse rundt magen, og kroppen du beskriver er veldig typisk for folk med PCOS. Så det kan være mindre alvorlige ting enn Cushings! Jeg oppdaget dette for 5 år siden, og ble faktisk også utredet for Cusings, men vi fant ikke årsaken til at jeg var helt utmattet og utkjørt før jeg gikk på Lindbergklinikken hvor jeg fikk stilt rett diagnose og hjelp til omlegging av kostholdet.
    Det andre jeg kjenner igjen er denne høye pulsen og uroen. Dette fikk jeg nå i høst. Med dette følger også vanskelig å tenke klart og logisk og en virkelig dårlig hukommelse. Jeg fikk målt noe forhøyet stoffskifte, dvs høy fT4 (28). Ikke noe annet galt med blodprøvene mine. Jeg har blitt sjekket for diverse, men spsisalisten har vel nå konkludert med at det er betennelse i skjoldbruskkjertelen. Jeg har også en ganske stor struma. Skal også sjekkes for noe med binyremargen, men jeg tror det er lite holdt i dette. Jeg er bedre nå enn tidligere i høst, pulsen har f eks falt fra 100 til 70, og det er herlig å ikke ha denne forferdelige uroen!
    Ellers må jeg ta B-12 sprøyte hver 2. måned for å fungere.

Håper du får gode svar fra undersøkelser og hjelp! Det er forferdelig å gå slik med så mye uro. Jeg fikk her hjelp av homeopatiske midler faktisk, så jeg kunne klare å holde ut dagene. Ellers må jeg holde meg i aktivitet og går mye på tur hver dag for å holde uroen i sjakk.
    Lykke til!
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4

Tusen takk.
    Jeg bor på østlandet, det hadde vært interessant med håranalyse. Hva finner de med å ta en slik?
    Cushings er det jeg skal utrede nå, men Conns hørtes også ut som aktuelt.
    Kan jeg bare krysse av selv for at de sjekker jod kanskje? Jeg har rekvisisjonen her hjemme. Jeg skal samle Urin i 2 dager pga ulike prøver så en av de dekker sikkert jod også.

Jeg synes dette er litt spennende, og det føles godt å endelig ta ansvar for livet mitt.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Noen som kan kjenne seg igjen i min historie?

Tusen takk.
    Jeg bor på østlandet, det hadde vært interessant med håranalyse. Hva finner de med å ta en slik?
    ..
    I 2008 tok jeg kontakt med denne fyren i Drammen (ser forresten ut som om han er i Oslo også..):
    http://www.facebook.com/pages/Kjell-...15954308428566

Han selv så ikke frisk ut - spør du meg
    men det Laboratoriet (USA) som han sendte håret til; de leverte en imponerende oversikt og analyse.
    Til alt overmål så var den forfattet på godt norsk - dette er det eneste stedet jeg har fått svart på hvitt at jeg har "slitne binyrer".
    På slutten av rapporten sto det hvilke tilskudd jeg burde legge meg på.

Redigert - tillegg - http://www.helhetsklinikken.com/
    Hårmineral-analyse
    Hårmineral-analyse er en metode for å finne ut om kroppens mineral husholdning er innen for normalområdet.
    Det blir undersøkt 19 mineraler og 6 tungmetaller. Disse blir analysert i laboratorium som heter HAIR-Scan i Danmark.
    Svar fås innen 1-2 uker.
    Varighet: 15 minutter
    Pris: 1250 kr

Så da ser det ut til at han har byttet laboratorie-leverandør...
    skal finne min egen rapport neste gang jeg reiser innom Lageret hvor jeg har endel ting stående..

Du kan ringe Haukland - eller skrive hit: kjell@helhetsklinikken.com
    OBS! Han vil nok prøve og selge deg andre produkter og tjenester,
    men mtp hva du måtte behøve av mineraler og annet; så er slike steder ikke noe rimelig alternativ.

Kjøp heller via iHerb!!
    Kevlin

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Vanskelig å vise/kjenne følelser
    Av akas i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 26
    Siste melding: 07-11-12, 18:22
  2. Er det noen som kjenner igjen disse symptomene?
    Av Puselille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 26-02-10, 10:08
  3. Min historie.......
    Av Ninamor 74 i forumet Presentasjoner
    Svar: 7
    Siste melding: 08-02-10, 07:33
  4. Min historie
    Av Carro i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 11
    Siste melding: 21-03-09, 07:02
  5. Min historie...
    Av liten i forumet Presentasjoner
    Svar: 0
    Siste melding: 12-07-06, 09:14

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg