Viser søkeresultater 1 til 10 av 62
Threaded View
-
23-11-11, 09:15 #4
Sv: Binyrene. Forhøyete kryptopyrroler, og "under- og overmethylation"
Disse biokjemiske tilstandene behandles med vitaminer og mineraler av riktig type og dosering. Kryptopyrroler er et biprodukt kroppen lager når det lages hemoglobin. Kryptopyrrolene binder seg til B6 og Zink og frakter det ut av kroppen med urin. Forhøyete kryptopyrroler "stjeler" dermed store mengder B6 og Zink fra kroppen. Og uten nok B6 og Zink har kroppen problemer med å lage blant annet serotonin. Behandlingen blir da og innta nok og i riktig form av B6 og Zink. Denne tilstanden er genetisk og arvelig og kalles ofte pyroluria.
Litt vanskeligere å forklare under- og overmethylation men problemet er det samme. Kroppen mangler viktige byggesteiner i form av vitaminer og mineraler til å lage blant dopamin og serotonin.
Søk på Dr Bill Walsh på uTube så får dere en riktig forklaring. Disse tilstandene er også genetiske og arvelige.
Slik jeg har forstått dette er det noen signalstoffer som skal aktivisere oss og noen som skal roe ned. Her skal det være en balanse. Hvis man har for lite av de som roer ned går hodet på en måte på høygir og sliter ut kroppen. Binyrene blir da overbelastet. Dette er forklaring fra D.S.
Vil bare presisere at dette er slik jeg har oppfattet dette utfra det jeg har lest og fått forklart av D.S.
Håper dette kan være til hjelp for noen:-) For meg føler jeg at brikkene begynner å falle på plass:-)
Er svært fornøyd med måten jeg har blitt møtt på Heggeli. Her er det en åpen dialog. Det er rom for kritiske spm. Og jeg har ikke følt noe press på å gjøre noe som jeg ikke selv er fortrolig med.
Lignende tråder
-
Forelesning om binyrene (Youtube)
Av Mod i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 27-02-11, 18:44 -
Julestresset og binyrene
Av Rufus i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-12-10, 17:07 -
Wilsons kostsirkel (binyrene)
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 03-01-10, 12:15 -
Hypothyreose eller binyrene?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 14-11-09, 14:13

Svar med sitat

Bokmerker