Viser søkeresultater 1 til 10 av 31

Hybrid View

Medlem siden
    May 2011
    Meldinger
    44

Standard Sv: Lightning Process

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Etter alt som kommer frem etterhvert om Lightningprosess ser jeg ikke så stor forskjell på dette og boken The Secret
    "The Secret teaches us that we create our lives, with every thought every minute of every day. Living The Secret offers tools and ideas to help you live The Secret and create the life of your dreams."
    Boken koster iallefall mye mindre - tror jeg så den til 149,- på Notabene og du skal være bra "åpen" for å tro det er sant.
    Hjernevask det også selv om den var ganske underholdene til tider - før det på en måte ble for dumt.

H:-)
    Akkurat dette tenkte jeg da jeg leste denne tråden også! Jeg kjente en gang en mann som på det tidspunktet var ekstremt opptatt av loven om tiltrekning. Han argumenterte på nøyaktig samme måte som LP-folkene. Aldri har jeg møtt en mer egosentrisk, svevende og upålitelig person. Manipulerende var han også. Han brydde seg lite om menneskene rundt seg, og brukte dem skamløst for å få bevist denne lovens fortreffelighet.

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    At man faktisk skaber sit eget liv er på en gang tillokkende og skræmmende. Kun skræmmende, hvis man ikke vil tage ansvar, hævder så nogle. Meeeen ...
    En af mine gode bekendte fortalte, at en af hans naboer nu var død af kræft. Dette var dobbelt - eller mange gange dobbelt - mere trist, end det i forvejen var, eftersom manden døde i dyb ensomhed - hjemme hos sin kone. Sagen var den, at konen var meget meget optaget af de her tanker om, at man skaber sit eget liv, og det endda når man er ved at miste det. Hun kunne simpelthen ikke begribe, at manden ikke bare tænkte på en anden måde, så han holdt op med at være syg Og hun tog det sådan, at han jo måtte ønske sig væk fra hende og børnene, når han ikke gjorde det anderledes. Han satte ikke pris nok på sin familie til at ville leve. Mente hun.

Nielsigne
    Huff, denne mannen jeg kjente var også sånn. En slektning av ham døde av kreft, og han var mest sint fordi denne ikke hadde ønsket å følge hans filosofi. Det var altså, ifølge ham, slektningens egen feil at denne døde! Fryktelig...

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

"– Det var jo Rikshospitalet som anbefalte dette, så da måtte det være noe i det, sier faren. " .... Ja, de her forældre stoler virkelig på Rikshospitalet. Og Rikshospitalet svigter folks tillid ved at vælge den her inkompetente samarbejdspartner. Jeg kunne forstå det, hvis Lightning Process var et kursus i aftenskolen. Så kunne alle de, der føler for det, gå derhen på kursus. Men som behandling ...

"Kanskje NAV og legestanden bør begynne å reflektere over at det kan være på tide å ta offentlig avstand fra disse kursene, slutte å sponse dem og anbefale dem?", skriver du, Vigdis. Ja, I må af med dem ... de er for mig at se det alternative miljøs parallel til TERM-modellen https://web.archive.org/web/20120513...M-uptodate.pdf

Og når "terapeuterne" så tørrer ansvaret af hænderne: "Vibeke C. Hammer i tidligere Aktiv Prosess (nå Ansvarlig Helse) skriver i en e-post til NRK.no at det ikke er grunnlag for å diskutere problemstillinger rundt Lightning Process som behandlingsopplegg.

«LP er en treningsform og er ikke godkjent til behandling av noen sykdomsdiagnoser. (...) Vi jobber med symptomlindring for at pasientene skal få en bedre hverdag», skriver hun. " så bør man heraf konkludere, at dette ikke funker, når det drejer sig om syge mennesker!

VI, der bruger thyroid, må ofte høre, at det er en utroværdig medicin, ustabil, eksperimentel og jeg ved ikke hvad. Men kaste folk for løverne i form af "terapeuter" fra Lightning Process, dét er ikke utroværdigt, ustabilt, eksperimentelt ...?! Det tror jeg da ellers nok, det er

Denne respektløse måde at se mennesker på hører jo fortiden til - samtidig med, at den er sært forbundet med "at se det hele menneske", mener jeg.

Her et eksempel på fortiden ... på at man en gang bare kunne ta sig sammen for ikke at ha allergi mere:

Artikel: Allergisymptomer skulle tæves væk
    "Helt op til 1930’erne troede man faktisk, at det var moderens hysteri, der var årsagen til børnenes hvæsende og besværede vejrtrækning. For symptomerne forsvandt, når børnene kom på hospitalet, men når de kom hjem, viste syptomerne sig igen. Derfor anbefalede lægerne, at mor og barn skulle skilles fra hinanden, og at barnet skulle behandles med prygl, når symptomerne viste sig. Her får du nogle højdepunkter fra allergiens historie, som Astma-Allergi Danmark har gengivet i deres nyeste blad" alive.dk/Nyheder/Sund/2011-44-allergiafstrafning.aspx

Nielsigne

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Takk for informasjonen dere har lagt ut i denne tråden, veldig skremmende lesing! Rett og slett tragisk.
    En psykolog jeg kjenner er svært skeptisk alternativ behandling, han er så skeptisk at han er skeptisk til lavkarbo...dvs til hjelpen de kan gi på Fedon Lindbergs klinikk siden dette blir plassert under alternativ behandling. Og når jeg forteller at jeg får hjelp av homeopati som demper symptomene mine, blir han nesten frenetisk og gir meg foredrag på minimum 10 minutter.
    Men han, av alle, anbefalte LP til noen paisenter med ME....pga den medisinske anbefalingen som blir gitt.
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Lignende tråder

1. Lightning Process
    Av Vigdis i forumet Nyttige linker
    Svar: 20
    Siste melding: 28-11-11, 22:48

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg