Viser søkeresultater 1 til 10 av 132

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Hvis der går lige så lang tid, som der går med Erfa, drejer det sig om tre-seks uger. Faktisk sagde det apotek, jeg bruger, først at det ville tage mindst fire uger, men der gik så kun cirka tre sidste gang - så vidt jeg ku tælle

Men kontakt et eller måske nok flere apoteker og spørg, hvad du kan forvente og hvordan du skal gribe det an.

Jeg bruger Pharmacy International Global Wholesale GmbH, http://www.pharmacy-international.de/ og det er problemfrit. Uanset hvilket apotek, du vælger, tror jeg at det vil være bedst, hvis du først beskriver dit ærinde i en email, inden du sender din recept (først som skannet /vedhæftet fil og bagefter originalen, alt efter hvad du aftaler med apotekeren).

Nielsigne

Redigert: Glemte helt at svare på det med tilskud: Nej, man får ikke noget tilskud af nogen art til thyroid. Det ville jo kræve, at det var anerkendt, og det er det ikke ...
    Jeg bruger cirka 1600,- kr. i løbet af et år på Erfa, men det er nu ikke noget, der plager mig.

Men du kan da prøve at spørge hos 'danmark'. Jeg kender ikke nok til dem; nåede ikke at blive medlem, før dårligdommene væltede mig.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Tusind tak for svar Nielsigne
    Min apoteker var der ikke i dag. Så ved ikke om han har fået det hjem. Har kun Armour til 10 dage, så er lidt desperat

Var så heldig at min mor meldte mig ind i 'danmark', så jeg har været medlem siden jeg var barn.
    Med 2 blodpropper, fibromyalgi, en spondylolistese og hypermobilitet er jeg virkelig taknemmlig for at min mor meldte mig ind, for mig vil de heller ikke have nu, hvis det var

Når man bestiller Thyroid fra et tysk apotek, bliver det så ikke taget i tolden?
    Ved godt at Tyskland er med i EU og ved også godt at man har en recept på det.

Majsen

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Nej, Majsen, der er ingen problemer med tolden. Og hvis de skulle åbne pakken, har man jo selv en kopi af recepten, ligesom apotekeren kan bekræfte alt, hvad der er foregået.

En anden gang må du være i bedre tid med at sende recept. Et godt råd herinde lyder, at man helst skal ha både den portion medicin, man har gang i, en portion, som man endnu ikke har taget hul på plus en recept i skuffen.

Siger, jeg, der ved sidste bestilling faktisk var meget sent på den. Er blevet så bange for læger efterhånden, at jeg udsat nogle opringninger til sygehuset lidt for længe, hvorefter jeg stødte ind i et net af lægesekretærer, hvoraf en del åbenbart ikke mente, jeg sku ha lov at besøge deres "prins". (Og jeg kan sgu godt forstå, de passer godt på ham ... Men det får jeg jo ingen hjælp af.)

I 2009 var der mangel på thyroid - det var noget med nogle nye krav, som de amerikanske sundhedsmyndigheder pludselig stillede til den her medicin, der ellers har hjulpet folk i ca. 100 år - og det var rigtig slemt for mange. Men der kan ske mange ting - lægen kan blive syg eller ta på en lang ferie, fx.

En mulighed er jo (altid?) at få behandling med t4-medicin plus et tilskud af syntetisk t3, hvis man skulle løbe helt tør. Så undgår man vel myxødemkoma, tænker jeg.
    Men mange - og i hvert fald jeg - ville reagere med slemme, allergi-lignende symptomer, der ville være ret ødelæggende.

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Ja det er en ret ny situation for mig det her. Der har aldrig været problemer før med at få det fra den lokale apoteker, og han sagde sidst jeg hentede medicin, at selvom leverandøren ville have den bevilling, kunne han stadig skaffe det. Så da han i går sagde, at han ikk havde noget hjemme blev jeg ret chokeret.
    Har flere gange sagt at jeg 'bare' kan få det fra Tyskland, men hver gang siger han, at han altid har på lager. Og hvis jeg ringer ind og hører om jeg kan hente en portion, spørger han altid 'til hvor mange dage har du endnu?' og hvis jeg feks siger 3 uger, siger han at vi har god tid.
    -derfor vil jeg nu have fra Tyskland.
    Har også fortalt apotekeren om denne regl med altid at have nok medicin hjemme, men så siger han bare det jeg har beskrevet ovenfor.
    majsen

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeg synes godt nok, det lyder sært, det der ... Har aldrig hørt eller læst om noget lignende. Men i øvrigt skal apotekeren da ikke bestemme, om du skal ha en eller to portioner thyroid på lager ... Så kan man jo ligeså godt ha en skør læge.

Det bliver sikkert fint med importen fra Tyskland. Meget behagelige mennesker at handle med, og de er gode til at fortælle hvad der foregår og /eller svare på ens mere eller mindre forvirrede spørgsmål

https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8708 Prøv at læse indlæg nummer 8.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Sitat Opprinnelig skrevet av majsen Vis post
    Ja det er en ret ny situation for mig det her. Der har aldrig været problemer før med at få det fra den lokale apoteker, og han sagde sidst jeg hentede medicin, at selvom leverandøren ville have den bevilling, kunne han stadig skaffe det. Så da han i går sagde, at han ikk havde noget hjemme blev jeg ret chokeret.
    Har flere gange sagt at jeg 'bare' kan få det fra Tyskland, men hver gang siger han, at han altid har på lager. Og hvis jeg ringer ind og hører om jeg kan hente en portion, spørger han altid 'til hvor mange dage har du endnu?' og hvis jeg feks siger 3 uger, siger han at vi har god tid.
    -derfor vil jeg nu have fra Tyskland.
    Har også fortalt apotekeren om denne regl med altid at have nok medicin hjemme, men så siger han bare det jeg har beskrevet ovenfor.
    majsen
    Det er godt, du har fået en recept på (var det ikke fem måneder?) nu Majsen, så du fremover har en mulighed for at komme det her i forkøbet. Jeg håber, du får succes med at få det fra Tyskland (og at din læge vil skrive dig en mindre recept på noget syntetisk T4 som en kortvarig nødløsning i nogle få dage, hvis leverancen bliver forsinket).

Jeg bliver vred, når jeg læser det om den apoteker :(
    Det han præsterer, er formynderi og mistænkeliggørelse! Det er DIG, der er alvorligt syg, det er DIG, der bliver mere syg og sætter din helbredelsesproces tilbage og dit helbred på spil, hvis ikke du får den. Det er ikke ham! Og HANS job er at servicere DIG, og din LÆGE har taget stilling til, hvad der skal ske - dvs. hvilken recept du skal have hvornår!

Du er slet ikke forpligtet til at svare på hvor meget medicin, du har tilbage, og jeg håber, du kan få dig til at give ham besked om, at det er din læge, der på baggrund af dennes faglighed og vurdering af din situation har bestemt, hvor meget og hvilken medicin du skal have hvornår - og at du har alvorligt brug for den. Punktum! Længere er den ikke.

Det hjælper muligvis ikke noget i forhold til hans opfattelse af tingene, men for mig er det vigtigste at få åbnet munden. Man bliver syg af at æde andre menneskers l.o.r.t. (det gør også ondt på mig - jeg kender det alt for godt), og man får det bedre af at spytte det ud igen ;)

Red: Ofte bliver vi jo nødt til at spytte det ud andre steder, fordi der er tale om mennesker (læger, sagsbehandlere osv.), der har magt over vores liv - men det har ham her så ikke i sidste ende. Godt for det!

KRAM

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Jeg håber, du får succes med at få det fra Tyskland (og at din læge vil skrive dig en mindre recept på noget syntetisk T4 som en kortvarig nødløsning i nogle få dage, hvis leverancen bliver forsinket).
    I det tilfælde ville det nok være ret afgørende at få fat i noget syntetisk t3 og ikke t4, der kun langsomt omdannes. Men måske en blanding.

Mht. apotekeren tror jeg, der er noget galt. Ja, han er formynderisk, og han har ikke ret til det etc., men der må foregå et eller andet der ... i forhold til det, jeg har fået oplyst af kloge mennesker herinde: Man kan importere selv med recept. Lægen (og apotekeren, antager jeg!!) kan ikke importere uden tilladelse, og den gives erfaringsmæssigt ikke. Ens læge behøver dog ingen særlig tilladelse til at skrive recept på thyroid, der fremstilles i Danmark, som det heldigvis er tilfældet på Glostrup Apotek.

Nielsigne

REDIGERT: En mulighed er måske at ta fat i Glostrup Apotek og skaffe noget derfra, hvis de har lidt på lager. Lageret er vist aldrig særlig stort, men det kan være værd at forsøge.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Ja, det er selvfølgelig rigtigt Nielsigne!
    Jeg tænker bare i akutte nødløsninger, der kan føres ud i livet her og nu, hvis man sommetider dårligt kan gå - men det skal selvfølgelig være den bedste...

Lignende tråder

1. Svar: 48
    Siste melding: 30-10-13, 20:52
  2. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine