Viser søkeresultater 41 til 50 av 132
-
13-11-11, 18:08 #41
Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark
Værsgo

Jeg kom ikke rigtigt i gang med medicinen, fordi jeg havde nogle ret kraftige reaktioner på den, som sandsynligvis skyldes, at jeg i modsætning til de store flertal af træthedspatienter har forhøjet cortisol. Jeg tror altså ikke, at det skyldes f.eks. indholdsstoffer i medicinen.
Nu afventer jeg så - evt. indtil der kommer svar på blodprøver.
Det, jeg ved om træthedssygdom og thyreoid hormoner er, at hypothalamus let kan være undertryk pga. den generelle energikrise i kroppen, og det giver jo hormonubalance. Desuden kan der være et problem med at omdanne T4 til T3, og der kan være øget behov for T3, fordi cellernes receptorer har udviklet en modstand.
Min UMIDDELBARE tanke er derfor, at det er SANDSYNLIGT at Thyreoid fra Glostrup vil bære bedre end syntetisk T4, og at det måske kunne være værd at give det en chance?
Men andre herinde er LANGT klogere!
Jeg har haft en kraftig forværring af min tilstand de sidste to år og især det sidste år, men nu er det tilsyneladende lykkedes at stoppe det
NOGET af det, jeg har gjort for det, kan du læse om i det andet indlæg i den lange tråd, der er linket til som min signatur, hvis du er interesseret.
Jeg håber, du finder en løsning!
PS: Min foretrukne "CFS-læge" Jacob Teitelbaum skriver følgende i en oversigts-artikel:
http://www.endfatigue.com/health_art...eficiency.html
-
13-11-11, 19:20 #42
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2011
- Meldinger
- 26
tak for det;-)
jeg håber det værste er overstået for dig så..
tak for hjælpem;-)
-
15-11-11, 15:44 #43
Værsgo og selv tak Karinakk! Lykke til
-
22-11-11, 15:41 #44
Hej

Lige en lille Update
Jeg var ved læge i går og få svar på mine blodprøver.
De så fine ud ( kan ikke finde ud af at linke til dem, men de ligger under blodprøver i forumet.
Jeg fik en genudleverings recept til 5 gange ;)
det var vist Nilsine jeg snakkede med om det med Thyroid på prøve.
fra Anna
-
23-11-11, 12:32 #45
Må kommentere denne. Jeg har brukt levaxin i 11 år på grunn av lavt stoffskifte og prøver nu Thyreoid pluss DHEA. De symtomer som jeg opplever (som overgangsplager) er som om jeg har fått fibromyalgi. Omvendt reaksjon som du.
Jeg hadde ikke mye kropsverk på levaxin får det nu i overgangen til Thyreoid og DHEA.
Så jeg skal gi dette litt tid og tar nye blodprøver medio jan 12.
Mye nyttig for en nybegynner på dette stedet. Når alle utveksler info kan en sortere ut det en tror som hjelper sin situasjon.
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
23-11-11, 13:24 #46
Hvor længe har du været på thyroid?
Håber da snart du får det bedre.
For mit vedkommende er fibromyalgien nok ikke noget jeg bliver helbredt for. Men synes jeg har flere gode dage efter jeg begyndte på thyroid
-
23-11-11, 15:45 #47
Bare 7 dager på Armour og det kjennes ut som verken i kroppen ligner på symptomer som de som har firbromyalgi har. Dette regner jeg med er overgangs plager. Det er jo kjekt å få kommentarer på hvordan andre reagerer på samme medisin.
Vi er forskjellig men har mye felles, så lykke til du ogsåHashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
24-11-11, 12:25 #48
Hej igen

Er det nogen der ved hvor lang tid det tager at Armour hjem fra et tysk apotek?
Og om man kan få tilskud fra sygeforsikringen og sygeforsikringen 'Danmark', når man køber Armour fra Tyskland?
-Majsen
-
24-11-11, 17:36 #49
Hvis der går lige så lang tid, som der går med Erfa, drejer det sig om tre-seks uger. Faktisk sagde det apotek, jeg bruger, først at det ville tage mindst fire uger, men der gik så kun cirka tre sidste gang - så vidt jeg ku tælle

Men kontakt et eller måske nok flere apoteker og spørg, hvad du kan forvente og hvordan du skal gribe det an.
Jeg bruger Pharmacy International Global Wholesale GmbH, http://www.pharmacy-international.de/ og det er problemfrit. Uanset hvilket apotek, du vælger, tror jeg at det vil være bedst, hvis du først beskriver dit ærinde i en email, inden du sender din recept (først som skannet /vedhæftet fil og bagefter originalen, alt efter hvad du aftaler med apotekeren).
Nielsigne
Redigert: Glemte helt at svare på det med tilskud: Nej, man får ikke noget tilskud af nogen art til thyroid. Det ville jo kræve, at det var anerkendt, og det er det ikke ...
Jeg bruger cirka 1600,- kr. i løbet af et år på Erfa, men det er nu ikke noget, der plager mig.
Men du kan da prøve at spørge hos 'danmark'. Jeg kender ikke nok til dem; nåede ikke at blive medlem, før dårligdommene væltede mig.
-
24-11-11, 18:09 #50
Tusind tak for svar Nielsigne

Min apoteker var der ikke i dag. Så ved ikke om han har fået det hjem. Har kun Armour til 10 dage, så er lidt desperat
Var så heldig at min mor meldte mig ind i 'danmark', så jeg har været medlem siden jeg var barn.
Med 2 blodpropper, fibromyalgi, en spondylolistese og hypermobilitet er jeg virkelig taknemmlig for at min mor meldte mig ind, for mig vil de heller ikke have nu, hvis det var
Når man bestiller Thyroid fra et tysk apotek, bliver det så ikke taget i tolden?
Ved godt at Tyskland er med i EU og ved også godt at man har en recept på det.
Majsen
Lignende tråder
-
Fibromyalgi = stofskiftesygdom! Eltroxin, Liothyronin og til sidst - Armour
Av Karina i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 48Siste melding: 30-10-13, 20:52 -
Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelserSvar: 6Siste melding: 20-02-10, 22:46 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29
Svar med sitat

Bokmerker