Sitat Opprinnelig skrevet av Ninna Vis post
Fortsetter litt på denne tråden - håper det ikke er postet feil.
Var hos legen i går og vedkommende som er positiv til "alternativ" behandling spurte om jeg hadde tatt ut og brukt progesteronkremen fra Ullevål apotek som jeg har fått resept på. Måtte svare som sant var at jeg hadde bestilt over nett - Now Food -kremen, etter anbefalinger fra brukere på dette forum. Fikk beskjed om at jeg nok var blitt lurt fordi denne nok ikke inneholdt progesteron, i motsetning til dr. Ims/Ullevål apotek. Så hva er riktig? Har smurt meg 1 mnd. med Nows krem og har lave progesteronverdier iflg. spyttprøve. Ergelig å bomme på kremvalg da. Har lest gjennom alle tidligere innlegg og synes dette er vanskelig tilgjengelig stoff egentlig. Men stoler veldig på forum-info, og har forholdt meg til den. Så hvis jeg snur litt på spørsmålsstillingen : Er det skadelig å bruke Ullevål apotek sin krem?
Takk for svar.
Hej Ninna Du kan få alle svar ved at læse denne tråd igen.

Når du skriver "dr. Ims/Ullevål apotek" forstår jeg ikke helt forbindelsen, idet mig bekendt er "Ullevål-cremen" fremstillet med syntetisk progestin dvs. ikke det samme som dr. Ims anbefaler - netop de progesteron-cremer fra f.eks. NOW eller LifeFlo osv. der indeholder plantestof-forstadiet til det bioidentiske progesteron. Via sin hjemmeside Futhark.no sælger dr. Ims også bøger af dr. John R. Lee, der netop også handler om det ikke-syntetiske progesteron anvendt transdermalt dvs. via huden. Men ellers læs tråden igen, så får du alle svarene.