Side 1 av 7 1234567 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
    Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Standard Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid

Hvilken dose startet dere med og hvor lenge gikk det før dere event. trappet opp dosen?

Jeg har fått beskjed om å starte med 30mg, er ikke det litt lite? Har der noe for seg for det tro?

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

Standard Sv: Start dose av Erfa Thyroid?

det lurer jeg litt på å...når jeg startet opp på armour så begynte jeg med en halv en uke trppet opp til en og deretter doserte meg opp30 mg rundt hver tredje til sjette uke, gikk opp til 180 mg og alt var fint, og da jeg skiftet til erfa for noen dager siden startet jeg på 120 mg og nå har jeg både hypo og hyper symptomer og er skikkelig dårlig, kan være noe i det å starte litt pent? noen andre som vet mer?
    Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
    Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Det vet jeg dessverre ikke noe om tatanja. :-(

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Sitat Opprinnelig skrevet av tatanja Vis post
    det lurer jeg litt på å...når jeg startet opp på armour så begynte jeg med en halv en uke trppet opp til en og deretter doserte meg opp30 mg rundt hver tredje til sjette uke, gikk opp til 180 mg og alt var fint, og da jeg skiftet til erfa for noen dager siden startet jeg på 120 mg og nå har jeg både hypo og hyper symptomer og er skikkelig dårlig, kan være noe i det å starte litt pent? noen andre som vet mer?
    Dette interesserer meg også .. .. .

Hva det ok hele tiden på Armour ? Hvor lenge brukte du det før du skiftet til Erfa ?

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

alt ble bedre!!! hver gang jeg trappa opp så ble jeg mindre hypo en uke så falt formen litt men ikke like mye som den hadde steget, drev på sånn til 180 mg og da stabiliserte formen seg uten fall.....nå er jeg skikkelig dårlig og tørr ikke ta medisinen min....tenkte jeg skulle vente til alle hyper symptomene gav seg pg starte på 30 mg selv....
    Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
    Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Sv: Start dose av Erfa Thyroid?

Jeg fikk DEAH en uke før jeg fikk Thyroid. Da jeg begynte med 30mg Thyroid fikk jeg hodepine, mye verk i kroppen. I dag (dag 6)fikk jeg kontakt med legen og han sa ta en 30mg thyroid til. Det virket helt supert. Trodde ikke det var mulig å bli så pass bra en time etter. Skal nu ha 60 mg Thyroid og 125 mg levaxin. Han mente at jeg var undermedisinert.Så jeg skal fortsette å trappe opp på Thyroid hver uke fremover, så får jeg se og kjenne på formen. Deling av en erfaring. Lykke til med deg.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Start dose av Erfa Thyroid?

Sitat Opprinnelig skrevet av Fanni Vis post
    Hvilken dose startet dere med og hvor lenge gikk det før dere event. trappet opp dosen?

Jeg har fått beskjed om å starte med 30mg, er ikke det litt lite? Har der noe for seg for det tro?
    Kanhende denne tråden passer for deg:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Jeg har laget en foreløpig doseringsoversikt ment til å sende eller å ta med til min fastlege

Dette er for selv å ha en oversikt over hvor mye jeg kommer til å bruke ved øking av dosen hver andre eller sjette uke,
    forutsatt at jeg øker opp til 3
    ½ grain i denne perioden.

I feltet "doser" fyller jeg inn det totale antallet brukt i to uker.
    Da kan jeg lettere regne ut når ny medisin bør bestilles, i tillegg vet jeg ca når jeg kommer til å gå tom.

DOSERING MED 60 mg = 1 grain THYROID ERFA Canada (500 stk)

UKE DOSER DAGLIG MERKNADER
    31 - 32 14 1 Startet med 1 grain
    33 - 34 21 1 ½ Økte ½ grain i to uker
    35 - 36 28 2 Økte ½ grain i to uker
    37 - 38 35 2 ½ Økte ½ grain i fire uker
    39 - 40 35 2 ½ Legen uke 39.
    41 - 42 42 3 Øke ½ grain i seks uker
    43 - 44 42 3
    45 - 46 42 3 Legen uke 45. Bestille ny dosering á 125 mg (2 grain)!
    47 - 48 49 3 ½ Øke ½ grain i seks uker
    49 - 50 49 3 ½
    51 - 52 49 3 ½ I uke 52 er det brukt totalt 378 stk á 60 mg
    1 - 2 49 3 ½ Legen uke 2, 2012. Vurdere om dosen beholdes videre
    3 - 4 49 3 ½
    5 - 6 49 3 ½ I uke 5 er det brukt totalt 500 stk á 60 mg!!

Jeg deler opp dagsdoseringen i tre og legger tablett under tungen for absorbering rett i blodet. Den siste dosen har jeg tatt til natten
    Selv husker jeg ikke hvor hurtig jeg økte, men jeg husker at jeg kom opp i hele 6 grain -
    da fikk jeg tips her inne - om at cellenes reseptorer for T3 kan lukke seg hvis jeg pøste på med for mye thyroid.
    Jeg hadde ikke brukt Levaxin eller Liothyronin på mange mange måneder tilbake -
    så jeg er kanskje ikke helt identisk med de fleste som begynner på thyroid..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Smile Oppstart med Armour I DAG. Erfaring?

I dag har jeg tatt min første tablett med Armour (30mg) Håper jeg merker bedring. Det hadde vært så utrolig deilig å føle seg bedre.

Synes egentlig jeg føler meg litt mer avslappet, altså i musklene. Litt lettere å slappe av i selve kroppen... men det kan jo være psykisk da..

Hvordan har deres erfaring med dette vært?

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Sv: Oppstart med Armour. Erfaring?

Jeg ble mer elendig før jeg ble bedre, måtte øke dosen hurtigere. Bruker en kobinasjon av levaxin og armour thyroid, pluss DHEA. Har bare holde på siden 16.11.11 Så i dag økte jeg dosen til 90mg thyroid og 100 mg levaxin. er spent på videre reaksjoner på dette. Samme som du.

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Smile Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid

Ja, da er dagen hvor jeg startet på Armour. Startdose 30mg. Tok tabletten kl. 8.50. 20 minutter før frokost. Tabletten ble tygget.

Føler meg litt mer avslappet i kroppen/musklene og litt fjern i hodet, men det kan jo være psykisk kanskje?

Ble så usansynlig trøtt i stad, la meg nedpå og sov i over 1 time ( Det er sjelden jeg sovner når jeg legger meg nedpå.. Kroppen pleier liksom å være så spendt)

Hvordan skal jeg oppbevare tablettene? I et skap?

Er det normalt å bli veldig trøtt av armour Thyoride når man starter opp med det?

Det er veldig hyggelig om dere skriver i dagboken min

Ønsker meg selv og alle dere andre en fin dag!

Side 1 av 7 1234567 Siste

Lignende tråder

1. Dagboken til Vibeke W
    Av VibekeW i forumet Dagboker
    Svar: 171
    Siste melding: 30-03-14, 08:45
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •