Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
-
21-11-11, 20:43 #1
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Hvilken dose startet dere med og hvor lenge gikk det før dere event. trappet opp dosen?
Jeg har fått beskjed om å starte med 30mg, er ikke det litt lite? Har der noe for seg for det tro?
-
21-11-11, 20:48 #2
Sv: Start dose av Erfa Thyroid?
det lurer jeg litt på å...når jeg startet opp på armour så begynte jeg med en halv en uke trppet opp til en og deretter doserte meg opp30 mg rundt hver tredje til sjette uke, gikk opp til 180 mg og alt var fint, og da jeg skiftet til erfa for noen dager siden startet jeg på 120 mg og nå har jeg både hypo og hyper symptomer og er skikkelig dårlig, kan være noe i det å starte litt pent? noen andre som vet mer?
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
21-11-11, 20:54 #3
Det vet jeg dessverre ikke noe om tatanja. :-(
-
21-11-11, 21:07 #4
-
21-11-11, 21:18 #5
alt ble bedre!!! hver gang jeg trappa opp så ble jeg mindre hypo en uke så falt formen litt men ikke like mye som den hadde steget, drev på sånn til 180 mg og da stabiliserte formen seg uten fall.....nå er jeg skikkelig dårlig og tørr ikke ta medisinen min....tenkte jeg skulle vente til alle hyper symptomene gav seg pg starte på 30 mg selv....
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
21-11-11, 21:31 #6
Jeg fikk DEAH en uke før jeg fikk Thyroid. Da jeg begynte med 30mg Thyroid fikk jeg hodepine, mye verk i kroppen. I dag (dag 6)fikk jeg kontakt med legen og han sa ta en 30mg thyroid til. Det virket helt supert. Trodde ikke det var mulig å bli så pass bra en time etter. Skal nu ha 60 mg Thyroid og 125 mg levaxin. Han mente at jeg var undermedisinert.Så jeg skal fortsette å trappe opp på Thyroid hver uke fremover, så får jeg se og kjenne på formen. Deling av en erfaring. Lykke til med deg.
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
21-11-11, 22:53 #7
Kanhende denne tråden passer for deg:
Selv husker jeg ikke hvor hurtig jeg økte, men jeg husker at jeg kom opp i hele 6 grain -
da fikk jeg tips her inne - om at cellenes reseptorer for T3 kan lukke seg hvis jeg pøste på med for mye thyroid.
Jeg hadde ikke brukt Levaxin eller Liothyronin på mange mange måneder tilbake -
så jeg er kanskje ikke helt identisk med de fleste som begynner på thyroid..
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
29-11-11, 10:12 #8
Oppstart med Armour I DAG. Erfaring?
I dag har jeg tatt min første tablett med Armour (30mg) Håper jeg merker bedring. Det hadde vært så utrolig deilig å føle seg bedre.
Synes egentlig jeg føler meg litt mer avslappet, altså i musklene. Litt lettere å slappe av i selve kroppen... men det kan jo være psykisk da..
Hvordan har deres erfaring med dette vært?
-
29-11-11, 10:21 #9
Sv: Oppstart med Armour. Erfaring?
Jeg ble mer elendig før jeg ble bedre, måtte øke dosen hurtigere. Bruker en kobinasjon av levaxin og armour thyroid, pluss DHEA. Har bare holde på siden 16.11.11 Så i dag økte jeg dosen til 90mg thyroid og 100 mg levaxin. er spent på videre reaksjoner på dette. Samme som du.
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
29-11-11, 14:17 #10
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Ja, da er dagen hvor jeg startet på Armour. Startdose 30mg. Tok tabletten kl. 8.50. 20 minutter før frokost. Tabletten ble tygget.
Føler meg litt mer avslappet i kroppen/musklene og litt fjern i hodet, men det kan jo være psykisk kanskje?
Ble så usansynlig trøtt i stad, la meg nedpå og sov i over 1 time
( Det er sjelden jeg sovner når jeg legger meg nedpå.. Kroppen pleier liksom å være så spendt)
Hvordan skal jeg oppbevare tablettene? I et skap?
Er det normalt å bli veldig trøtt av armour Thyoride når man starter opp med det?
Det er veldig hyggelig om dere skriver i dagboken min
Ønsker meg selv og alle dere andre en fin dag!
Lignende tråder
-
Dagboken til Vibeke W
Av VibekeW i forumet DagbokerSvar: 171Siste melding: 30-03-14, 08:45 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29
Svar med sitat

Bokmerker