Viser søkeresultater 41 til 50 av 71
Tråd: DHEA
-
19-10-11, 11:48 #41
Sv: Lisens til å skrive ut DHEA
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
19-10-11, 17:14 #42
Sv: DHEA
Det er gjort en del forskning på DHEA som jeg har lest tidligere. Men mye av forskningen er gjort på skyhøye doser, som en dagsdose på 150 mg. Jeg bruker 25 mg, og fysiologisk dose er opp til 30 mg. Jeg tror ikke det er noe problem for noen leger med legelisens å skrive ut DHEA, men kunnskapsnivået blant leger om hva dette stoffet gjør i kroppen tror jeg er lavt. Derfor skirver de ikke ut resepter på det, eller testosteron, for den saks skyld.Når det da står på dopinglisten i Norge, takket være sportsutøvere, blir det jo sett på som det rene narkotiske stoffet.....Ganske dårlig med forskning på DHEA da dette er et stoff kroppen produserer ergo kan det ikke taes patent på og dermed er det lite lønnsomt å forske på!
Jeg antar at Hertoghes bok for leger inneholder forskning også om DHEA. Men jeg vet det ikke, bare at den har mange forskningsrapporter.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
20-11-11, 13:31 #43
Hei. Jeg fikk DHEA fordi jeg manglet østrogen og de mannlige hormoner eller var det muligheten for kroppen til å lage disse. forstår det for jeg er snart 60 år.
Jeg har brukt DHEA i snart to uker men merket ikke noen. Men så etter ca en uke på de brgynte jeg på Thyroid. Da fikk jeg hodepine og vont over alt i muskler og ledd.
Så for meg er det kanskje blanding av disse to. Har bare brukt DHEA i 1.og halv uke. Thyroid og levaxin i 5 dager. Har forøvrig brukt levaxin i over 10 år. Det fikk meg opp av sengen, men ikke på jobb igjen. Min daglig form er på ca 50% og da jobber jeg ikke. Håper på at Thyroid skal hjelpe på det.
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
20-11-11, 14:46 #44
Hvor høy dose med DHEA bruker du?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
20-11-11, 15:09 #45
For en uke siden startet jeg med 10 mg. Jeg bruker nu 20 mg. Det skal jeg fortsette med til neste blodprøve som er ca. medio jan.12.
Leser at DEHA er østrogen og skal ikke brukes sammen med Thyroid. Vel forlarer det min hodepine og verk i kroppen.? Leser her inne at en har opplevd det sammen, men finner ikke innlegget igjen.
Jeg må finne ut hvordan jeg skal gripe dette ann. Med økning av dosen på Thyriod eller kutte ut DEHA noen dager. Tror det blir det siste, så da er dagen i morgen full av muligheter igjen. Tror eg...........Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
-
21-11-11, 08:18 #46
Går bivirkningene over?
Det forklarer den uforståelige hodepinen og vondt i skuldrene!
Er dette noe som vil fortsette eller går det over etter hvert?
Er dere evig taknemmelig for alle innlegg på forumet, en uvurdelig kunnskapsbank!
-
21-11-11, 08:58 #47
Fruemå skriver
Anbefaler deg å gjøre dette i samarbeid med lege.Jeg må finne ut hvordan jeg skal gripe dette ann. Med økning av dosen på Thyriod eller kutte ut DEHA noen dager. Tror det blir det siste, så da er dagen i morgen full av muligheter igjen. Tror eg...........
Glem ikke at selv om to ting skjer samtidig, er det ikke sikkert at det har noe med hverandre å gjøre! Om du spiser knekkebrød og etterpå får utslett, er det ikke sikkert at du reagerer allergisk på knekkebrødet. For eksempel. Det er viktig å gi dette med hormoner tid. Homoner er langsomme prosesser i kroppen.
For meg fungerer DHEA helt fint, null problemer. Jeg bruker også en haug med andre hormoner, les i tråden min. Også østrogen.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
21-11-11, 09:23 #48
Overdeosering DHEA?
Har fått beskjed om å spise 30 mg Liothyronin, 75mg Levaxin og 100 mg DHEA daglig!
Merker bivirkningene som er nevnt i forumet tidligere med hodepine og muskelsmerter (sykt støl i skuldrene), bør jeg halverer DHEA fra i dag og se om det hjelper, eller vil det gå seg til etter en stund når kroppen blir vant til tilskuddet!
Erfaringer fra andre mottas med takk : )
-
21-11-11, 09:40 #49
Hvilken lege har gitt deg 100 mg DHEA? Det er en svært høy dose. jeg ville ikke tatt sjansen på å ta så mye uten å få en veldig god begrunnelse. Fysiologisk dose, altså det kroppen produserer dersom den er frisk, er 30 mg. Selv bruker jeg 25 mg.Har fått beskjed om å spise 30 mg Liothyronin, 75mg Levaxin og 100 mg DHEA daglig!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
21-11-11, 12:57 #50
Takk for fornuftig tips. Ringte legen pronte. Skal spise den samme levaxin dosen 125 mg fremover litt til og fra i dag øke med 30 Thyroid til. Han mener jeg er undermedisninert. Skal fortsette å ta DEAH som vanlig.
Vel nu har jeg ikke den samme panikken som jeg fikk, som første reaksjon. Trodde jeg hadde satt i gang alt det gamle pluss litt til Det ble mye å svelge. Så får dagene fremover vise
.
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.

Svar med sitat

Bokmerker