Hei igjen

Ja, jeg kuttet ut thyroid for to uker siden. Nå har det kanskje ikke gått lang nok tid til å si hvordan dette vil gå. Men jeg synes det har vært positivt for meg. Er litt bedre. Framgangen jeg har hatt i år har fortsatt. Stoffskifteprøvene tatt 4 dager etter at jeg sluttet med thyroid er:

tsh: 12,5, ft4: 11,6, ft3: 4,6.

Prøvene sier at jeg er underdosert. Men det kan jo tenkes at de bare er et uttrykk for at kropp/hjerne prøver å finne balansen, eller hur? Det vil vel vise seg om noen flere uker? Mine leverprøver er blitt normalisert og SHBG har blitt lavere (som jeg håpet). Tror dette kan skyldes at dosen har gått ned. Fortsatt veldig lav DHEA og testosteron, men pga bivirkninger vil jeg ikke ta tilskudd av dette. Dessuten slutter jeg nå også med fludrokortison, da aldosteron nå har kommet over referanseområdet. Formen er ikke 100%, så jeg fortsetter med magebehandling. Sliter med sopp i tarmen fortsatt (candida). Starter med fungoral-tabletter snart. Bør ta knekken på soppen, tror legen. Håper det.

Om jeg ikke lenger har behov for alle disse hormonene jeg har stått på, er det jo litt rart? Ingen tvil om at jeg hadde behov for det før. Levaxin fikk meg i sin tid ut av en tilværelse på sofaen til halv jobb (før jeg gikk på ny kjempesmell, riktignok). Har fokusert mye på mageproblemer. Kan illustrere hvor mye magen kan bety for helsen din.

Oppdaterer etter hvert.