Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Tråd: Lei meg, sint, redd...
Hybrid View
-
16-11-11, 21:31 #1
Sv: Lei meg, sint, redd...
Jeg kikkede lidt i Lægehåndbogen http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=3053
"Forhøjede værdier ses i alle tilfælde af Hashimoto's thyreoiditis (>90%) og idiopatisk primær myksødem, hos 40-75% af patienter med andre autoimmune thyreoideasygdomme (Graves sygdom og postpartum thyreoiditis). Let forhøjede værdier kan også ses hos enkelte patienter med ikke-autoimmune thyreoideasygdomme. Forhøjede værdier kan desuden ses ved andre autoimmune sygdomme (f.eks. perniciøs anæmi, insulinafhængig diabetes mellitus, reumatoid arthritis, Sjögrens syndrom og primær biliær cirrose)
Høje værdier øger sandsynligheden for senere udvikling af hypothyreose " Så uanset hvad grunden er til det forhøjede tal, kan der være en eller anden autoimmun sygdom undervejs, og under alle omstændigheder øger høje værdier sandsynligheden for, at der udvikles lavt stofskifte. Så jeg ser ingen grund til, at din læge ikke skal ta dig alvorligt.
Samt uanset tal og hvad som helst behandle dig pænt.
-
16-11-11, 22:19 #2
Bruker
- Medlem siden
- May 2011
- Meldinger
- 44
Sv: Lei meg, sint, redd...
Takk, Nielsigne! Det stemmer jo godt overens med det jeg har funnet ut også, så jeg ser vel for meg en eller annen autoimmun greie i framtiden, ja. Legen sa jo også dette, pluss at hun faktisk rekvirerte blodprøver, så helt håpløs er hun vel (kanskje) ikke. Men hun bagatelliserte/ignorerte symptomene, som så mange her på forumet jo har opplevd. For legene handler det om referanseverdier, for oss handler det om plager og symptomer. Må bli kræsj av det.
Må også fortelle at jeg tok mot til meg og googlet denne skrekksetningen på skjemaet. Det viste seg ikke å være så skrekkelig som jeg trodde, men er altså koder som må stå på rekvisisjonene for trygderefusjonen sin del. Formuleringen "engstelig for" henspiller på MIN evt. engstelse, ikke legens...
Nå var jeg ikke engstelig for blod- og lymfesykdom i det hele tatt jeg. FØR jeg var hos legen... hehe. Men koden er "engstelse for SYKDOM i blod- og lymfe," ikke KREFT i osv. Det var en annen kode. Jeg kom jo med tanker om blodfattighet, så da ble det vel logisk. Uff. Jeg skylder på utslitthet med påfølgende overfølsomhet.
Lignende tråder
-
Forvirret og litt redd
Av Nimue i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 5Siste melding: 11-06-11, 22:04 -
Er skikkelig dårlig nå og er redd
Av otika i forumet Høyt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 07-05-07, 17:41 -
redd for prøveresultat
Av cathrin i forumet Hos legenSvar: 16Siste melding: 01-02-07, 11:47 -
JEG ER SINT!
Av cathrin i forumet Frustrert og leiSvar: 16Siste melding: 21-07-06, 07:10 -
jeg er så sint
Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 23Siste melding: 05-06-06, 10:12

Svar med sitat
Bokmerker