Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 31
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Endokrinologen på Aker

Bl.a. heftig hjertebank med ekstraslag, og hver en muskel i kroppen kjennes som den er maksimalt strammet 24 timer i døgnet....

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Bl.a. heftig hjertebank med ekstraslag, og hver en muskel i kroppen kjennes som den er maksimalt strammet 24 timer i døgnet....
    Ok, så en slags spenning i kroppen? Jeg har og hjertebank og uro følelse...
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Ikke spenning - men smerter!
    Tilbrakte de to ukene med overdose stort sett sammenkrøpet i senga eller sofaen siden det gjorde så vondt i hver en muskel. I tillegg var jeg ekstremt labil og tok til tårene for alt og ingenting. Det tok flere uker etter at jeg bremset ned medisinene før jeg følte meg menneskelig igjen.
    Har prøvd flere ganger og øke med 25 mcg i uka, men overdoseproblemene kommer tilbake umiddelbart.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Thumbs up Sv: Endokrinologen på Aker

Ikke spenning - men smerter!
    Tilbrakte de to ukene med overdose stort sett sammenkrøpet i senga eller sofaen siden det gjorde så vondt i hver en muskel. I tillegg var jeg ekstremt labil og tok til tårene for alt og ingenting. Det tok flere uker etter at jeg bremset ned medisinene før jeg følte meg menneskelig igjen.
    Har prøvd flere ganger og øke med 25 mcg i uka, men overdoseproblemene kommer tilbake umiddelbart.
    Uff, ikke bra! Håper det går bedre nå da

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Har det mye bedre nå, men ønsker absolutt ikke og oppleve en slik reaksjon om igjen.....
    Om du har lett hjertebank og uro i forbindelse med doseøkning, ville jeg tatt et skritt tilbake, og prøvd på nytt med en litt lavere doseøkning, f.eks. halvparten, og når kroppen er komfortabel med doseøkningen, kan du øke resten.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Har det mye bedre nå, men ønsker absolutt ikke og oppleve en slik reaksjon om igjen.....
    Om du har lett hjertebank og uro i forbindelse med doseøkning, ville jeg tatt et skritt tilbake, og prøvd på nytt med en litt lavere doseøkning, f.eks. halvparten, og når kroppen er komfortabel med doseøkningen, kan du øke resten.
    Det høres veldig fornuftig ut. Er ganske sikker på at dette er overdoseringssymptomer..100% sikker kan en jo ikke bli,-
    men det er absolutt verdt et forsøk. Heller et forsøk enn mer hjertebank, uro og søvnløshet...

Kanskje halv tabett i morgen for å jevne ut doseringen noe..? Dvs. Skal egentlig ta 100 mcg, men ta 50 mcg istedet..

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Såvidt jeg skjønner så har du akkurat økt fra 100 x 5 dager og 150 x 2 dager til
    100 x 4 dager og 150 x 3 dager?

Jeg ville forandret litt på de ganske store variasjonene her og gått en periode med
    125 x 4 dager og 100 x 3 dager
    så ville jeg økt slik at det ble
    125 x 5 dager og 100 x 2 dager
    neste økning om du trenger det blir da
    125 x 6 dager og 100 x 1 dag.

Dette er bare slik jeg føler ville vært naturlig for meg, for og slippe så stor variasjon på døgndosene, spesielt om du er følsom for endringer.

Levaxin finnes i 25 mcg doser. Jeg klatta og delte 50 mcg i starten, men legen skrev ut 25 til meg da hun fant ut at jeg delte dem.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Såvidt jeg skjønner så har du akkurat økt fra 100 x 5 dager og 150 x 2 dager til
    100 x 4 dager og 150 x 3 dager?

Jeg ville forandret litt på de ganske store variasjonene her og gått en periode med
    125 x 4 dager og 100 x 3 dager
    så ville jeg økt slik at det ble
    125 x 5 dager og 100 x 2 dager
    neste økning om du trenger det blir da
    125 x 6 dager og 100 x 1 dag.

Dette er bare slik jeg føler ville vært naturlig for meg, for og slippe så stor variasjon på døgndosene, spesielt om du er følsom for endringer.

Levaxin finnes i 25 mcg doser. Jeg klatta og delte 50 mcg i starten, men legen skrev ut 25 til meg da hun fant ut at jeg delte dem.
    Høres veldig fornuftig ut, dette skal jeg rett og slett prøve fra i morgen!
    Stor takk og klem til deg!

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    16

Noen som har erfaring med Margit Riis på Aker da?

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Question Margit Riis

Sitat Opprinnelig skrevet av Millie Vis post
    Noen som har erfaring med Margit Riis på Aker da?
    Margit Riis er mest interessert i brystkreft og brystkreft-relaterte hormonelle faktorer. Hennes navn synes ikke å være forbundet med noen medisinske interesser knyttet til skjoldbruskkjertelen. Inntil nå ingen brukere på dette forumet har skrevet noe om Margit Riis.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Vil endokrinologene ikke ha oss?
    Av Mod i forumet Endokrinologer
    Svar: 0
    Siste melding: 04-11-11, 08:17
  2. Avvist av Aker
    Av TheDame i forumet Hos legen
    Svar: 3
    Siste melding: 17-07-10, 22:06
  3. Aker og kontaktinfo....
    Av Lissa i forumet Hos legen