Viser søkeresultater 1 til 10 av 172

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Dagboken til Vibeke S

Så deilig og høre at det er positive ting på gang hos deg!
    Livet er så mye lettere og takle når det balanseres med positive ting som skjer.
    Alt for ofte er det negative ting som dominerer når man er syk, spesielt når man stanger hodet mot veggen og ikke føler at noe hjelper.
    Da varmer det godt og lese slikt som her, at livet har sine gode overraskelser også!

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Spesialisten ringte meg, og de siste prøvene ser greie ut. Da jeg var på Volvat for to uker siden, var alle prøvene fine, og Ft4 var på 21. På Haukeland på fredagen var Ft4 på 27. Så det er ingen poeng å sjekke denne hormonresistensen (Puh!). Dette er mest sannsynlig en betennelse i skjoldbruskkjertelen. Hun skal ta en annen prøve også, for å sjekke om det er en binyremargtretthet, men mest sannsynlig er det en betennelse (subakutt tyoreoiditt). Dette kan man bare observere for å bekrefte. Det tar ca 8 mnd for betennelsen å dø ut, og da er jeg jo halvveis på den ferden. Jeg skal tilbake til henne i slutten av januar for en kontroll. Mest sannsynlig blir jeg helt fin igjen.
    Dette kan komme etter mye stress i perioder, og hun tror godt at det kan ha oppstått etter at jeg fikk min datter for 2 år siden og de travle første årene. Hun sov f eks ikke natta gjennom før i februar, så jeg var jo ekstremt sliten.

Jeg er så enormt lettet, også er jeg så utrolig glad for at homeopatmedisinene virker slik at jeg ikke har all denne uroen i meg hele tiden.
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Det lyder godt. Krydser fingre for, det er den vej, det går.
    Hvad er det for en slags homøopatisk medicin, du bruger?

Nielsigne

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Det lyder godt. Krydser fingre for, det er den vej, det går.
    Hvad er det for en slags homøopatisk medicin, du bruger?

Nielsigne
    Hei Nielsigne, preparatet heter Natrium iodatum
    Jeg er oppe i ganske kraftig dose nå, 10M.
    Men når jeg får uroen i kroppen, så hjelper det faktisk på!

Men jeg må innrømme jeg er litt spent på dette binyretrettehet, leste om det her og har jo endel av disse symptomene.
    Blir veldig dårlig ved lite stress
    og klarer ikke forholde meg til mange mennesker
    Og endel andre ting.
    Vi får håpe på at det er betennelse, men svaret får jeg vel når jeg har tatt blodprøven.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Ja, nogle homøopatiske præparater virker ok, må jeg jo indrømme, selvom jeg har det lidt hårdt med læren bag. Men det er selvfølgelig overhovedet ikke sikkert, at det virker af den ideologi, som er baggrunden for præparaterne Min mor har i mange år gået hos en homøopat, der har hjulpet hende med adskilligt. Men 10M - hva er det?

Binyretræthed er jo noget, alle kan komme til at lide af, stofskiftesyg eller ej. Det har jo en masse med stress / overbelastning at gøre ... Se dig om i de underfora, der handler om binyretræthed og forsøg dig frem Fx progesteroncreme kan i hvert fald alle kvinder bruge. Rosenrod og chrom ... Og dejligt med salt på maden.

Nielsigne

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Ja, nogle homøopatiske præparater virker ok, må jeg jo indrømme, selvom jeg har det lidt hårdt med læren bag. Men det er selvfølgelig overhovedet ikke sikkert, at det virker af den ideologi, som er baggrunden for præparaterne Min mor har i mange år gået hos en homøopat, der har hjulpet hende med adskilligt. Men 10M - hva er det?

Binyretræthed er jo noget, alle kan komme til at lide af, stofskiftesyg eller ej. Det har jo en masse med stress / overbelastning at gøre ... Se dig om i de underfora, der handler om binyretræthed og forsøg dig frem Fx progesteroncreme kan i hvert fald alle kvinder bruge. Rosenrod og chrom ... Og dejligt med salt på maden.

Nielsigne
    10M sier noe om styrken.
    Jeg kan jo ikke med sikkerhet si om det hjelper, men jeg har jo i perioder veldig mye uro i kroppen, hjertebank og stress. Og jeg blir helt gal når jeg har dette. Blir irritabel og sinna og det er veldig ubehagelig. Da tar jeg en slik pille og legger den under tunga om morgenen, og utover dagen kommer roen tilbake i kroppen. Så jeg har en ganske klar formening om at dette hjelper meg faktisk. Jeg får i alle fall en bedre hverdag!
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av VibekeS Vis post
    ... jeg har jo i perioder veldig mye uro i kroppen, hjertebank og stress. Og jeg blir helt gal når jeg har dette. Blir irritabel og sinna og det er veldig ubehagelig.
    Det dér lyder i hvert fald som noget med binyrerne.

Jeg har vist glemt at fortælle, at jeg er begyndt at bruge magnesium olie. Denne Life Flo Health, Pure Magnesium Oil, 8 oz (236.6 ml) http://www.iherb.com/Life-Flo-Health...-ml/33840?at=0 (Er nemlig ret stresset for tiden - arbejde og den slags.)
    Man bruger den kun udvortes. Smurte mig på maven med den i går inden jeg skulle sove. Lå så først roligt, men så kom der en uro og lidt hjertebanken, hvorefter det hele pludselig faldt til ro og jeg faldt i søvn ret hurtigt. Skal i seng lige om lidt og se, om jeg kan være lige så 'heldig' i dag.

Nielsigne

Lignende tråder

1. Dagboken til Tone
    Av toneij i forumet Dagboker
    Svar: 66
    Siste melding: 10-01-13, 22:52
  2. Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
    Av Fanni i forumet Dagboker
    Svar: 62
    Siste melding: 29-04-12, 14:14

Søkeord for denne tråden

Bokmerker