Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 31
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Standard Sv: Endokrinologne på Aker

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Jeg kan ikke øke levaksin fordi 650 mg pr uke er min smertegrense. Får sterke overdosesymptomer om jeg øker mer.
    Oi, det var mye, og du mener microgram eller mg?
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Microgram, men dette er ingen høy dose. 650 mcg er pr.uke, ikke pr dag......
    Mange tar f.eks.150 mcg hver dag

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Microgram, men dette er ingen høy dose. 650 mcg er pr.uke, ikke pr dag......
    Mange tar f.eks.150 mcg hver dag
    Da skjønner jeg. Jeg tar 850 per uke.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Endokrinologene på Aker

Sitat Opprinnelig skrevet av Ingvild Vis post
    Faktisk lest endel bra om Ingrid Nordheim også.
    Jeg har ingen personlig erfaring med Norheim - men jeg har sett og hørt henne på TV2 - her er tråden som Mod viser til vedrørende henne:
    God morgen Norge 01.02.11 Blir så innmari provosert av Ingrid Norheim
    Sitat Opprinnelig skrevet av Maja Vis post
    Hei.
    Har ikke vært aktiv skribent her før, men har lest en god del. Jeg har Hashimotos selv og går på Erfa Thyroid.

I dag slo jeg på TV2 og god morgen norge. Der hadde de besøk av overlege Ingrid Norheim og en hypothyreosepasient. Blir så innmari provosert av overlegen.
    Hun forteller at sykdommen er enkel å behandle. Bare ta blodprøver og så en pille, så blir det så bra så.....
    At ikke den andre siden blir belyst, er rett og slett trist med tanke på alle oss som i årevis har slitt med symptomer og problemer med rett dose.
    Jeg mener (er selv helsefaglig utdannet) at overlegen har plikt til å belyse hele sykdomsspekteret. Selvfølgelig skal solskinnshistoriene fram,
    men også den andre siden av diagnosen. Jeg hadde selv en oppfattelse av at denne sykdommen var enkel å behandle. Nå vet jeg bedre....
    En realistisk informasjon om sykdommen kan kanskje hjelpe mange til å takle det bedre.
    Mange ganger lurer jeg på om leger virkelig kan så lite om Hypothyreose, eller rett og slett nekter å informere fakta.

Takk og lov for at jeg har en fastlege som er åpen for alternativer.

Dette var dagens utblåsning, her jeg sitter med brain-fog og delvis sykemelding.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Endokrinologen på Aker

Jeg har erfaring med 2 endokrinologer på Aker. Jeg hadde skyhøye forventninger til at der skulle jeg tas på alvor og at kunnskapsnivået ville være høyt. Jeg ble skuffet. De var dyktige på å ta vanvittig mye blodprøver og svært lite dyktige på å se meg. De tilførte ikke noe jeg ikke selv har lest meg til på nettet, dessverre. Jeg gikk derfra mer fortvilet enn da jeg kom. Andre gangen hadde jeg ingen forventninger, så da var fortvilelsen ikke-eksisterende når jeg forlot stedet . Ikke ha for høye forventinger, så kanskje du går derfra superfornøyd

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Aker er villige til å la pasientene teste T3 i form av Liothyronin, men ikke thyroid. De er svært negative til thyroid og gir ikke resept på det. Jeg opplevde også at jeg ikke ikke fikk noe hjelp der. Jeg tror det var fordi jeg gikk på Balder på den tida. Legen jeg var hos mente jeg var velfungerende og frisk, det kjentes ikke slik ut da... På den andre siden var ikke legen negativ til at jeg bli behandlet på Balder, det var jo i seg selv positivt, for enkelte leger er jo det som en rød klut
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Endokrinologen på Aker

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    .. Jeg opplevde også at jeg ikke ikke fikk noe hjelp der. Jeg tror det var fordi jeg gikk på Balder på den tida.
    Legen jeg var hos mente jeg var velfungerende og frisk, det kjentes ikke slik ut da...
    På den andre siden var ikke legen negativ til at jeg bli behandlet på Balder, det var jo i seg selv positivt, for enkelte leger er jo det som en rød klut
    At jeg hadde vært hos Oftebro - parallelt med Aker - det var iallefall en rød klut for SS Hammerstad:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Go' kvæll

Jeg har fått henvisning til BSS (Drammen) for utredning av binyrene -
    idag fikk jeg brev at ventetiden min vil være fra 12-16 uker...

For et år siden begynte jeg på utredning hos Aker (dr. lissom Hammerstad) -
    hun avlyste en to-timers undersøkelse fordi jeg hadde vært hos Oftebro...
    jeg har derfor ikke mye lyst til å bytte til Aker.

Men jeg har ikke lyst til å vente i opptil 16 uker heller

Jeg ser på Fritt Sykehusvalg at Gjøvik og Diakonhjemmet sykehus har hhv tre og fem ukers ventetid.

De har kanskje ikke endokrinologer, men jeg har en fornemmelse av at en indremedisiner kan gjøre vel så mye nytte -
    som en ondokrinolog :twisted: (eller like ille).

: har noen herinne anbefalinger på hvilket Sykehus som vil være verdt å ta turen til for å få en GOD utredning.
    ..
    Det endte godt - dro til Drammen sykehus og fikk veldiggod hjelp. Men så visste jeg akkurat hva jg ville ha, da
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

OK, når vi prater om endokrinolger ved Aker.
    Lar de oss pasienter være med og bestemme behandling, eller er de gudene og vi skal bare svelge og adlyde?
    Har fått med meg at naturthyroid og private klinikker er fy, men jeg tenker generelt.
    For mitt vedkommende så har jeg iallefall mine meninger om hva jeg er villig til å utsette kroppen med og hva som jeg ikke vil godta.
    Akspeterer endoer ved Aker at vi har rett til og bestemme over egen kropp?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Tja? De bedriver jo ikke akkurat tvangsmedisinering da! Men jeg vil tro at om du vil noe annet enn dem, så ryker du ut til fordel for nestemann? En annen ting, ikke alle er endoer der. Du finner indremedisinere der, og kanskje også andre typer leger.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Jeg kan ikke øke levaksin fordi 650 mcg pr uke er min smertegrense. Får sterke overdosesymptomer om jeg øker mer.
    Hva er dine symptomer på overdosering?

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Vil endokrinologene ikke ha oss?
    Av Mod i forumet Endokrinologer
    Svar: 0
    Siste melding: 04-11-11, 08:17
  2. Avvist av Aker
    Av TheDame i forumet Hos legen
    Svar: 3
    Siste melding: 17-07-10, 22:06