Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: hypometabolisme?
Threaded View
-
12-11-11, 14:23 #4
Sv: hypometabolisme?
Jeg bliver forvirret af teksten her og hæfter mig egentlig mest ved, at der blandt andet står at dette kan behandles med diæt alene og at man så ikke behøver få medicin:
"Hypometabolism and hypothyroidism can be treated by diet and don't have to be treated with prescription drugs." Der burde vel så tilføjes: Medmindre, skjoldbruskkirtlen er væk på grund af operation eller betændelse.
Hvis man griber ind hurtigt, så er der vel nogle forskellige former for lavt stofskifte, der kan behandles med diæt alene. Og der findes jo endda nogle, der går ind for diæt-behandling af folk med antistoffer ... Her den amerikanske læge Dr. Datis Kharrazian: http://drknews.com/autoimmune-gut-repair-diet/
Jeg ved ikke, om jeg skriver dette klart nok. Men i hvert fald går det mig på nerverne med alle disse ikke så klare beskrivelser af, hvad lavt stofskifte er. Det er i denne boldgade, det også tit beskrives, hvordan "motion hæver stofskiftet" - selvom det udelukkende er forbrændingen, der er tale om. Dette kan jo ikke skilles ad, når man mere eller mindre mangler kirtlen
Jeg synes, det er uhensigtsmæssigt at lade sådan et link ligge uimodsagt og til gør-det-selv-brug på nettet. Men det er der jo ikke at gøre ved ... Jeg ser bare for mig, hvordan det kan efterlade nogen med den idé, at de helt selv og alenemå klare det her, og jeg bryder mig ikke om det.
Har jeg misforstået noget?
Nielsigne

Svar med sitat

Bokmerker