Det lyder lidt mærkeligt. Eller måske ikke - du har vel ikke nået at få spytprøve i forbindelse med den ny thyroid medicin??

Jeg mener, den måske kan rykke ved din cortisol, og at det så er et højere niveau, du mærker om eftermiddagen.
Jeg tror ikke, der er nogen logik i, at thyroid skulle virke flere timer efter man har taget det; jeg har læst, det er i blodet 20 minutter efter indtagelsen, og det når sit maks efter halvanden time.
Bare en tanke, du måske kunne ha noget ud af at tænke lidt videre.

Og så har jeg lige læst Rosin fortælle noget meget interessant i forbindelse med et tandlægebesøg - det kunne måske lige præcis være noget for dig:

https://www.stofskifteforum.dk/showt...d=1#post121502 hvor Rosin blandt andet skriver:
Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
Jeg har et inntrykk av at min nye tannlege er svært dyktig, og opptatt av sammenhenger i hele kroppen. Han snakker om nervesystemet, binyrene, "kjemp eller flykt", stress, spenninger.
(....)
Han sier han har hjulpet en hel del mennesker som har vært utmattede, eller hatt feks. sosial angst (og sikkert hatt binyretrøbbel!) ved å forbedre tann og kjevestilling. Vevet rundt kjeveledd gir fra seg veldig lite smerte, men selv om vi ikke kjenner så mye kan der såvisst være problemer. Væske strømmer til, det blir inflamasjon, spente muskler. Disse spenningene sprer seg og gir hodepine, stiv nakke, osv. og VIL I TILLEGG AKTIVISERE DET SYMPATISKE NERVESYSTEM! ("Kriseberedskapen i kroppen, binyrer..). Altså kan kjeven direkte påvirke våre hormonproblemer... det høres logisk ut i mine ører, samtidig som jeg vegrer meg for å bruke så mye penger på dette, heeh...
Nielsigne