Hei
Er under oppfølging etter radiojodbehandling for høyt stoffskifte og i går sa legen min noe som skremte meg skikkelig!!! Jeg tenkte ikke så nøye over det før etter jeg hadde lagt på og nå går jeg og bekymrer meg. :-(

Han sa at de som får høyt stoffskifte etter fødsel slik som jeg fikk, ofte får høyt stoffskifte, så lavt og så høyt igjen..!!!! Han pratet videre og sa at men jeg var jo behandlet for det osv osv....og jeg klarte egentlig ikke å få reflektert over akkurat den setningen før i ettertid. Mente han at jeg kan få høyt stoffskifte igjen?? Det skal sies at han var legevikar på legesenteret jeg får på og det er mulig han er nyutdannet, men jeg er ikke sikker. jeg følte i allefall at han ikke hadde lang erfaring med stoffskifte. Er det noen som har vært borti eller hørt noe lignende??? Kan det ligge noe sannhet i dette??

Jeg har vært syk i 9 mnd nå og omtrent ikke hadd et normalt liv denne perioden. Jeg er helt utslitt og psykisk nedkjørt. Jeg har de siste månedene tatt blodprøver hver 4 uke fordi stoffskifte ble lavt etter behandlingen, og legene har vært optimistiske til at kjertelen skulle innhente sin funksjon igjen uten medisiner. I går var svarene fra prøven min at FT4 var gått fra 16 til 19, og TSH fra 8,4 til 5,4. Hva betyr dette? De mener at jeg er så og si normal igjen, men jeg ble litt skremt av at Ft4 var helt oppe i 19 igjen, men fortsatt er jo TSH ikke i normalområdet. Jeg blir helt sprø av alle blodprøvene og betydningene av ditt og datt, og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg på bena igjen etter dette.

Håper noen der ute har noen svar....jeg er evig takknemlig for dette forumet og alle dere der ute med så mange gode svar og god kompetanse.