Viser søkeresultater 1 til 10 av 172
Tråd: Dagboken til Vibeke W
Threaded View
-
09-11-11, 20:21 #11
Sv: Dagboken til Vibeke S
Da har jeg vært hos spesialisten, og kjære vene så glad jeg er for dette! Samtidig var det ekstremt skremmende.....
Hun var dyktig, så på prøvesvarene, og sa at dette var ikke en vanlig forhøyet stoffskifteproblematikk. Prøvene mine viser at dette nok ikke styres av skjoldbruskkjertelen, slik det er med de fleste med stoffskifteproblematikk. Ft4 er høyt, samtidig som TSH er høyt. Dette forekommer vanligvis ikke ved høyt stoffskifte, da er TSH lavt (om jeg husker korrekt).
Mest sannsynlig har jeg en cyste i hypofysen!!!!!
Holdt på å besvime da hun sa det, cyste i hypofysen? Prøvene er såpass avvikende fra vanlige stoffskiftesykdommer, så dette er en meget komplisert greie.
Uff, skal på haste MR, og er det en cyste på hyposfysen må den opereres.
Hvis det ikke er dette, tror hun det har skjedd en genetisk forandring i hormonsystemet mitt (?????), noe som også er ganske så sjeldent. Akkurat hva dette innebærer skjønte jeg virkelig ikke, men det var snakk om hormonresistens? Og er det dette, kan det ikke behandles, bare dempe symptomene med medisiner.
Hun kunne ha gitt meg medisiner nå, men vil vente til vi har en diagnose.
Og jeg som trodde dette var enkle saker siden stoffskiftet tross alt ikke var så høyt, og kunne kureres med medikamenter....
Skjoldbruskkjertelen er forøvrig 9 cm i diameteren!
Jeg er rimelig matt og nummen.....
Men hun var utrolig dyktig og er nok en av de beste i landet tror jeg. Så er i gode (dog dyre) hender.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
Lignende tråder
-
Dagboken til Tone
Av toneij i forumet DagbokerSvar: 66Siste melding: 10-01-13, 22:52 -
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Av Fanni i forumet DagbokerSvar: 62Siste melding: 29-04-12, 14:14

Svar med sitat

Bokmerker