Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
06-11-11, 08:41 #2
Sv: Andre at dele erfaringer med mht graviditet og hashimoto
Hej Karina

Jeg tror ikke, det bliver nemt at lokke ret mange til at dele erfaringer med afbrudte graviditeter... Der er alt for meget smerte forbundet med ønskebørn, der ikke er blevet født, fordi de vordende mødrenes læger har svigtet! En af kære venner med Hashimoto's måtte gennemgå 7 forgæves graviditeter og kun guderne ved, hvad disse tab har kostet af knust hjerte. Det er derfor ikke mange, der orker at genanbringe sig selv tilbage i de smertefulde minder, tror jeg.
Det er mit indtryk, at det er overordentligt dumt af den vordende mor med hypothyreose - uforbeholdent at stole på deres læger, uanset fastlæger eller endokrinologer. Desværre er en stor andel af dem så uvidende, at de mener at TSH skal bestemme om de vordende mødre skal op i medicin eller ikke. Disse læger, i stor stil ignorerer det lille foster og dets behov for hormoner, blot moderens TSH befinder sig indenfor referenceområde.
Du skriver et sted, at det er 30% at man bør øge når graviditeten er konstateret. Wrong! Måske skal man øge med 30%, men måske skal man øge med op til 50% eller med 100%. Det er individuelt og afhænger af hvor tæt på nederste grænse af referenceområdet moderens eget status for FT4 og FT3 befinder sig. Jo lavere - jo mere skal man øge medicinen. Det er langt farligere permanent at underdosere end - indenfor rimelighedens grænser og midlertidigt, inden man finder den rettet dose - mildt at overdosere. T4- eller Thyroid-mediciner er ikke giftige og selv ved overdose, er det hurtigt ud af kroppen igen, når den rette dose er fundet.
Det er mig en gåde, at lægerne har ingen hæmninger ved at fylde bivirkningstunge blodtrykmediciner, eller statiner eller antidepressiva, eller alskens andre lægemidler i de gravide kroppe, men at sørge for at moderen og barnet får et simpelt, ugiftigt T-hormon nok til gennemførelse af en sund graviditet - er et så f-u-c-k-i-n-g problem for disse læger!? Derimod er det ikke noget problem at traktere gravide med de forsterskadelige antidepressiva, vel? Hvor er logikken, spørger jeg bare...
Thyroid autoantibodies, preterm birth, and miscarriage
Association between thyroid autoantibodies and miscarriage and preterm birth: meta-analysis of evidence
Det er ikke sikkert, at disse "endokrinologer" er deres fine titler værd! Det er meget typisk for flertallet af læger der er trygt ansatte-i-staten, med 37-timers arbejdsuge, at de er fagligt dovne og ikke efteruddanner sig! De spankulerer forfinede, hovmodige og selvhøjtidelige i deres hvide kirtler, uden at levere hvad de får løn for! Det er så min mening!
Der findes masser af forskning hvis resultater opfordrer lægestanden til ikke at tage unødige chancer på vegne af gravide med autoimmun thyreoideasygdomme! Forskellen i raten af gennemførte graviditeter ligger på mellem 81% og 55%, hvor 81%-gruppen var i behandling. Måske ville disse 81% blive til flere, hvis de gravide fik tilstrækkeligt med T-hormoner i forløbet? Det vides ikke, men det er overvældende sandsynligt.
Desuden findes der masser af forskning der peger på, at jo lavere TSH - jo lavere TPO-antistof-aktivitet. Uden tilstrækkeligt medicin kan TSH ikke supprimeres nok til at det vil lægge dæmperen på aktiviteten af antistoffer. At begrænse behandlingen, af hensyn til at opretholde TSH ikke-supprimeret hos gravide med en autoimmun thyreoideasygdom - vil fastholde og opretholde den autoimmune aktivitet! Det er åndsvagt og den slags læger burde alle gravide beskyttes imod!
Min pointe er, at selv om man er under lægetilsyn, kan man ikke vide sig sikker. Man er nødt til selv "verificere" det man hører hos en læge, da det er langt fra sikkert at denne læge er opdateret i aktuel viden. Det er ikke alene overraskende men tillige også forbløffende, hvor ofte disse "videnskabens tilhængere" baserer deres eget skøn og diagnoser på "tro" og "overbevisninger", som en anden flok "kloge koner".
Foruden at ønske dig held og lykke med det ønskede graviditet, vil jeg opfordre dig til at reflektere over disse to henvisninger: Thyroidea-sykdom, graviditet og fødsel og Under- og ubehandlede hypothyreose-graviditeter og børns sundhed. Så håber jeg, at du kommer tilbage og fortæller, hvad har disse oplysninger fået dig til at tænke...
Søgeord til Google: TPO antibodies and miscarriage• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Struma og Hashimoto. Noen erfaringer..?
Av Stølen i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jodSvar: 21Siste melding: 12-05-15, 11:09 -
Hashimoto's og "progesteron-graviditet"
Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 03-05-11, 14:27 -
Hashimoto's og "progesteron-graviditet"
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 4Siste melding: 03-05-11, 14:27 -
Dele opp medisinen?
Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 04-11-10, 13:39 -
Hvordan dele tabletter ?
Av FemIce i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 11Siste melding: 10-08-07, 07:48

Svar med sitat

Bokmerker