Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    26

Standard Hvad ændrer sig hvis man skifter til Thyroid?

hej alle,,

jeg er ny på dette forum og læser med stor interesse om det naturlige stofskiftrhomon i skriver om.. er der nogen der kan fortælle mig hvad der især ændre sig hvis man skifter over til det? jeg har lavt stofskifte på 12. år og døjer meget med muskelspændinger i især nakke, skuldre og ryg.. er det et typisk symptom hvis men ikke tager godt imod eltroxinen..
    er også meget træt. især i hovedet..
    hvad har i oplevet der er blevet bedre efter i skiftede til amour eller erfa?
    og kender i en god side men kan printe ud til sin læge så der er større sansynlighed for at han vil hjælpe en? feks en side der kort beskriver forskellen og hvilken dosis man skal starte på osv?
    jeg kan også forstå på det herinde at der er forskel på aoumr og erfa.. er det stadig sådan eller er amouren blevet bedre igen?
    håber nogen kan hvælpe mig da jeg håber at kunne prøve naturligt skofskifte homon snarest muligt;-)

mvh
    karina

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hvad ændrer sig hvis man skifter til Thyroid?

Følg pilleboksen til Erfa på forsiden av forumet, der er det flere link du kan følge som du kan bruke når du snakker med legen om å bytte medisin. I dette forumet finner du også mange link du kan bruke.

Tror det de fleste nevner er større tiltakslyst, mer energi, bedre fungerende psyke. Men det varierer fra person til person hvilke symptomer vi har vært plaget med.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Sitat Opprinnelig skrevet av karinakk Vis post
    hej alle,,

jeg er ny på dette forum og læser med stor interesse om det naturlige stofskiftrhomon i skriver om.. er der nogen der kan fortælle mig hvad der især ændre sig hvis man skifter over til det? jeg har lavt stofskifte på 12. år og døjer meget med muskelspændinger i især nakke, skuldre og ryg.. er det et typisk symptom hvis men ikke tager godt imod eltroxinen..
    og kender i en god side men kan printe ud til sin læge så der er større sansynlighed for at han vil hjælpe en? feks en side der kort beskriver forskellen og hvilken dosis man skal starte på osv?
    jeg kan også forstå på det herinde at der er forskel på aoumr og erfa.. er det stadig sådan eller er amouren blevet bedre igen?
    håber nogen kan hvælpe mig da jeg håber at kunne prøve naturligt skofskifte homon snarest muligt;-)

mvh
    karina
    Hej Karina og velkommen herind

Jeg har valgt Erfa frem for Amour. Jeg læste at der (ligesom med Eltroxin) var blevet ændret i Amour og at flere var begyndt at få symptomer igen. Ret ærgeligt da det mærke ellers skulle have været et virkeligt godt mærke. Jeg har desværre ikke hørt noget om at Armour skulle være ændret tilbage igen, men måske står der noget om det her: http://www.stopthethyroidmadness.com/

Spændinger/smerter i nakke, skuldre og ryg havde jeg også på eltroxin - især i forbindelse med at jeg også tog vitaminpiller med jod i. Og det gjorde også at jeg havde sværere ved at stige i dose.
    Det hjalp at vælge vitaminpiller uden jod.

Træthed, besvær med at koncentrere mig etc. var nogle af mine symptomer på eltroxin (og euthyrox). Og det var uanset hvor stor en mængde jeg tog. Men der var en naturlig forklaring. Jeg havde simpelhen mistet evnen til at omdanne den syntetiske T4 til T3. Det kunne ses i blodprøverne ved at T4 steg når jeg øgede medicindosen, men T3 blev hele tiden liggende helt nede i bunden af normalværdierne.

Efter at jeg er skiftet til naturlige stofskiftehormoner ligger T3 fint og jeg har fået mere overskud. Jeg har fået færdiggjort min hf og er startet på en viderehgående uddannelse. Og vigtigst af alt, så har jeg mere overskud til at være en nærværende kone til min mand og mor til min søn

Jeg har aldrig mere de der rigtigt gode overskudsdage som jeg havde ind imellem, før jeg begynde at få problemer med stofskiftet. Og jeg har opgivet håbet om at jeg kommer til at opleve sådanne igen. Jeg har ikke haft mulighed for at få Erfa gennem privatpraktiserende læger, desværre. Ingen af dem har ville røre det overhovedet. Heller ikke selv om at jeg havde taget papirer med til lægen med forklaringer osv. De har kun ville tage blodprøver.

Jeg vil mene at din bedste chance er at få en tid hos en privat læge. Første gang er dyr, men derefter skal du kun forny recepten og det koster ikke så meget. Måske er du heldig at din egen læge kan se at du har det bedre på den nye medicin og derfor vil skrive recepter til dig fremover.

Hvilken dose du skal tage, er svært at sige. Men jeg ved man kan finde et regnestykke herinde hvor man kan udregne hvilken mindste dosis man bør tage, alt efter hvad man vejer. Jeg mener at huske at man ganger sin kropsvægt med 1,6 og dermed får man resultatet for hvor mange mcg. man mindst bør tage. Men jeg er ikke 100% sikker, så prøv lige at søg herinde.

Indtil du får fat i en anden medicin, så prøv evt. med en binyrevenlig kost. Fx. skulle gluten forbruge en stor del T3 og jeg kunne mærke stor forskel ved ikke at spise det. Og smoothies i kernesundstil med kokosolie og hørfrøolie, var med til at give mig noget af den energi jeg manglede, så det kan jeg kun anbefale.

Hov, jeg glemte lige at nævne at jeg har tabt næsten alle de kilo jeg tog på, efter at der blev ændret i Eltroxin

Sitat Opprinnelig skrevet av Babe Vis post
    Jeg har ikke haft mulighed for at få Erfa gennem privatpraktiserende læger, desværre. Ingen af dem har ville røre det overhovedet. Heller ikke selv om at jeg havde taget papirer med til lægen med forklaringer osv. De har kun ville tage blodprøver.

Jeg vil mene at din bedste chance er at få en tid hos en privat læge. Første gang er dyr, men derefter skal du kun forny recepten og det koster ikke så meget. Måske er du heldig at din egen læge kan se at du har det bedre på den nye medicin og derfor vil skrive recepter til dig fremover.
    Jeg har lige en tilføjelse til ovenstående
    Jeg kunne forresten godt få recept til thyroid fra Glostrup Apotek fra egen læge. Måske fordi det kan fåes her i landet.....jeg ved det ikke.
    Dog synes jeg ikke det virkede særligt godt. Jeg kunne slet ikke mærke at der skulle være T3 i. Men måske er der andre, som har bedre erfaringer med dette mærke

Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    26

tusind tak for jeres hurtige svar..
    jeg spiser i forvejen ikke gluten og bruger jævnligt kokusolie.. så der skuule jeg være godt med..
    jeg vil prøve at overbevise mine læge i første omgang så og så ellers finde en privat der vil hvis det ikke lykkedes..
    og så må jeg bare håbe;-)

kom lige i tanke om en ting mere..
    jeg læste for noget tid siden at hvis man startede op på naturlig stofskifte homon skulle man tage diverse forskellige vitaminer ved siden af, for de skulle efter sigende have effekt på optagelsen ef pillerne.. er det rigtigt eller kan man sagtens tage amour eller erfa uden vitamin tilskud? og hvis så frem i fald, hvikle vitaminer er det så?

karina

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Vi tar vel vitaminer fordi vi trenger dem. Uavhengig av stoffskiftehormoner. Det du sier kjenner jeg ikke til. Men mange har dårlig opptak i tarm, og trenger høyere doser
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    26

ok.. tak for det..
    kan ikke huske hvor jeg læste det henne.. det er længe siden.. men det vil jeg så ikke spekulere på længere.. bare nøjes med min alm multivitaminpille som jeg plejer..
    tak for svaret;-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Hvad ændrer sig hvis man skifter til Thyroid?

..
    kom lige i tanke om en ting mere..
    jeg læste for noget tid siden at hvis man startede op på naturlig stofskifte homon skulle man tage diverse forskellige vitaminer ved siden af,
    for de skulle efter sigende have effekt på optagelsen ef pillerne.. er det rigtigt eller kan man sagtens tage amour eller erfa uden vitamin tilskud?
    Jeg kan ikke huske å ha lest det her inne - kanskje du husker litt feil.. kan det være f.eks denne:
    Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    ..

Alle trenger å ta vitamin- og mineraltilskudd. Det er stavet A-L-L-E!!!
    Om tiden da man ikke trengte det noen gang har eksistert er i alle fall den tiden i vår historie forbi for lenge siden.
    Har du problemer i de endokrine-, i nerve og/eller immunsystemet trenger du virkelig kosttilskudd.
    Vi som sliter med dissse problemene absorberer ikke næring særlig godt.
    Vi må ta til oss mye for å absorbere nok til å gjøre en forskjell.

..

Kvalitets vitamin- og mineral merker:

Detaljer du bør kjenne til:
    • Kapsler absorberer bedre enn piller. Billige piller absorberer ofte ikke i det hele tatt.
    • Ta vitamin/mineral tilskudd med måltider, dvs. med mat og gjerne sunt fett.
    • Sjekk for konflikter med reseptbelagte medisiner. Spør legen din eller om apotek kan hjelpe,
      men ingen av dem bruker å være godt bevandret i kosttilskudd og ernæring så det er begrenset i hvilken grad de kan hjelpe deg.
    Anisa anbefaler har også svart i samme tråden:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Her kan jeg tilføje SourceNaturals.com.
    Særlig deres Time Release kosttilskud. F.eks. Melatonin til natten, som frigives over 6 timer m.v.
    Og hva ditt første spørsmål gjelder:
    ..
    jeg er ny på dette forum og læser med stor interesse om det naturlige stofskiftrhomon i skriver om..
    er der nogen der kan fortælle mig hvad der især ændre sig hvis man skifter over til det?
    jeg har lavt stofskifte på 12. år og døjer meget med muskelspændinger i især nakke, skuldre og ryg..
    er det et typisk symptom hvis men ikke tager godt imod eltroxinen..
    ..
    Jeg prøvde syntetisk T4 (Levaxin) og fikk hyppig hodepine (er faktisk så heldig at jeg ikke pleier å få hodepine) -
    senere prøvde jeg syntetisk T3 (Liothyronin) og det samme skjedde: hodepine flere ggr i uka.
    Har ikke merket noen slike bivirkninger med erfa
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Hvad kan japansk medicin hvad vores ikke kan?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 04-11-11, 16:23
  2. Pas på hvad du ønsker dig:-)
    Av Rogi i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 21-01-10, 22:58

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg