Viser søkeresultater 1 til 10 av 33

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Agder
    Meldinger
    25

Standard Sv: Stoffskifte ok?

Heller mer mot at kroppen tror det er på tide å gå i hi, hehehe

Jeg har sanket inn alt av gamle prøver og da jeg hadde c-peptid på 850 var s-glucose på 5.1 og hba1c på 5.5. Grunnen til at jeg fikk metformin var at jeg håpet å få igang den lenge stagnerte vektnedgangen, som jeg trodde kom av insulinresistens. Etter sjekk med sykehuset fikk jeg lov til å prøve, men det hadde ikke noen målbar effekt, så det rant ut i sanden. Jeg er jo ikke best på å holde fokus... :P Er nå på metformin igjen og skal sørge for at det blir fulgt opp med målinger fremover.

Over tid har jeg fulgt så mange spor at jeg nå er åpen for det meste. Og det er mye høna og egget-problematikk, som gjør at det er vrient å peke på én ting som er ute og kjøre. Det er neppe en enkel fiks, og selv det jeg har gjort til nå gjør at jeg ikke blir mye verre så blir jeg ikke helt frisk heller. Og i perioder er lyset på og ingen hjemme...

Prøvene fra 2003 og fremover er forøvrig på https://anonfiles.com/cdn/1320407247557.pdf. Det mangler måleenhet og referanseområde på endel verdier - dette var ikke med på lab-ark/journaler jeg har fått.

Edit: Ond sirkel kan man godt kalle det ja. Jeg ser jo at leververdiene mine har vært jojo. Husker første legen så meg inn i øynene og spurte om jeg hadde et alkoholproblem. Og jeg måtte innrømme at jo, jeg har et problem med at jeg alltid føler jeg må kjøpe full kvote med fra ferie - og aldri drikker noe, så det er fullt i barskapet
    Sist endret av macadamia79; 04-11-11 kl 12:48

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn