Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Levaxin med mat?
Threaded View
-
31-10-11, 07:48 #6
Sv: Levaxin med mat?
Du kan også tage Levaxin med et glas vand lige før du skal lægge dig til natten. Mange (og jeg mener: mange) på udenlandske fora meddeler konsekvent om, at hvor syntetisk levothyroxin har ikke virket specielt godt før, kort tid efter at de begyndte tage medicinen til natten, blev de faktisk meget bedre. Også her på forummet.
Valentina. Hvis du tester Levaxin til natten, og Liothyronin om morgenen, har du gode chancer at opleve en meget bedre effekt af dem begge.
Liothyronin kan tages på tom mave, og et kvarter senere kan du spise morgenmad. Det er fordi at Liothyronin skal ikke igennem den samme "frigivelses-proces" som Levaxin, men går direkte i gang med sit "job", hvorimod virkestoffet i Levaxin skal først "hydroliseres" i leveren, før det bliver til T4 og derfor skal Levaxin tages på tom mave, ikke nødvendigvis helt fastende, meget gerne mellem måltider - hvilket også løser problemet med at skulle undgå de bestemte kosttilskud som hæmmer optag, idet de som regel altid tages med mad.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker