Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
Jeg har fået taget nye blodprøver og jeg håber at der er nogen der har tid og overskud til at se på dem
Som jeg har det nu slider jeg med en træthed/udmattelse der gør at jeg ikke føler at jeg har noget liv Samtidig er jeg glemsom, mister koncentrationen og altimg bliver hurtigt for meget. Min menstruation udebliver stadig (siden 2009) og lægerne har bare sagt at jeg er gået tidligt i overgangsalderen Jeg er stadig sygemeldt med stress og som det fremgår af tidligre indlæg har jeg fået konstateret knogleskørhed som jeg har valgt selv at medicinere da jeg syntes at lægernes forslag til medicin er for skummel - jeg føler at jeg har fået så god vejledning herinde at jeg har taget sagen i egen hånd og forsøger at bygge op via kosttilskud i de næste par år inden en ny scanning.
Jeg tager Erfa til sengetid sammen med selen, mangan og 25mg pregnenolone. Mid. juli startede jeg med at tage Erfa om aftenen og vil blive ved med det - men je tænker at jeg måske skal øge dosis med 1 grain mere - jeg tager pt. 3 grain.

Her kommer blodprøvesvarene:

Marts 2011 August 2011
D2+D3 (50-160) 136 109
Kalium (3,5-4,6)
2,7 3
Natrium (137-145) 142 141
Creatinin (50-90) 60 51
Calcium-ion (1,15-1,35) 1,19 1,19
Fosfat (0,76-1,41) 1,12 1,13
TSH (0,3-4,0) 0,01 0,01
T4 frit (10-26) 13 13
T3 total (1,20-2,80) 1,28 1,03
Anti-TPO (0-60) 28 29
Paratyrin (1,6-6,9) -- 4,2
LD;P (105-205) -- 192
ALAT;P (10-45) -- 37
Bas. fosfatase ;P (35-105) -- 66

Jeg glæder mig meget til at høre om det er hovedet den er gal med (ifølge den sidste endokrinolog) eller om det er mit stofskifte der er problemet

Kærlig hilsen
Cirkeline

Hej
Jeg har brug for lidt hjælp igen :
Jeg skriver her fordi jeg ikke har fået taget nye blodprøver siden denne. En anden andokrinolog har kigget på mine prøver og udtaler:
- Undren over lave T3 og T4 værdier trods indtagelse af af stofskiftemedicin.
- Mener det er hypofysært myxødem.
- Stærkt svingende SHBG (75 og 152) - kan være et tegn på vekslende indtag af medicin. ( jeg tager min medicin hver dag -har læst mig
frem til at SHBG dannes i leveren og bliver påvirket af insulin. Jo mere insulin jo mindre SHBG. Spiser LCHF kost nu )
- Lav kalium og kortisol - her anbefaler han en synacten test mhp binyre insufficiens ellers bør man måle aldosteron og renin mhp binyresygsom.
- Anbefaler jeg medicineres med Euthyrox evt suppleret med Liothyronin. (Jeg har prøvet Euthyrox og stoppede fordi det ikke virkede - vil ikke prøve igen.... Er der andet end Erfa Thyroid, som jeg bruger nu, jeg kan bede om at få, hvis min endokrinolog insistere på at jeg skal skifte medicin igen?
Når jeg nu er igang med den større udredning er der så andre blodprøver jeg skal foreslå min endokrinolog ??

Kærlig hilsen
Cirkeline