Viser søkeresultater 1 til 10 av 200
Threaded View
-
02-11-11, 12:21 #10
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
1000 tak iluna
Det varmer 
Nielsigne,
Jeg tror først, det er nu, jeg helt forstår, hvad du mener:
Kan en infektion være hovedårsagen til hele miseren?
Det er et rimeligt spørgsmål - og det er omdiskuteret!
Bl.a. er det jo en hypotese i forhold til CFS, som der forskes ud fra.
Desuden er det sådan, at en f.eks. en parasitinfektion eller lyme (borrelia) kan komme til udtryk på samme måde og give mange af de samme virkninger f.eks. i forhold til forgiftning med neurotoxiner.
Omvendt giver den enorme belastning af hele kroppen, som er basal i træthedssygdommene, og immunforsvarsdysfunktion sig ofte udslag i, at man "samler mere op", ligesom f.eks. gamle vira ofte vil blive reaktiverede, eller at sygdomme, man kun har haft kimen til, bryder ud.
Af samme grund viser de sig ikke i de almindelige test for infektioner, der er lagt an på akutte tilfælde og ikke de kroniske/langvarige.
Mit sygdomsforløb tyder på det sidste, og bortset fra at der kan blive tale om at tage til udlandet for at blive testet for helt særlige infektioner, der skal behandles helt specielt, er den grundlæggende behandling den samme.
Så i øvrigt lige denne interessante tråd:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=6286
Det nora skriver her, sætter stofskifteproblemer i træthedssygdommene i perspektiv:
Hvis vi nu går ud fra, at en dæmpelse af stofskiftehormonerne ved infektion er kroppens egen beskyttelse, så opstår der udu i hele systemet, hvis infektionerne bliver kroniske, og niveauerne ikke stiger igen efter de 6 uger - og det kan blive nødvendigt at give den hjælp ved at tilføre ekstra T4 og T3. Måske kun for en tid...
Der er mange gode grunde til at starte forsøgsvis på f.eks. Thyroid, uanset hvad tallene viser ;)
Måske står der mere om det herinde - men jeg har ikke kræfter til mere lige nu
Tilføjelse:
Altså det er sådan, som jeg lige hurtigt har forstået det. Teitelbaum skriver noget om det et sted, men jeg kan ikke lige finde det...
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27

Svar med sitat

Bokmerker