Viser søkeresultater 1 til 10 av 200
Hybrid View
-
01-11-11, 22:47 #1
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Åh, det er godt at høre, at du tror det om Thyroid!

Det er nok ikke særligt sandsynligt, at jeg har tuberkulose, men intet er selvfølgelig udelukket!
Metronidazol derimod har taget rigtigt meget, og man kan køre cyklusser med flere slags antibiotika.
Hvis ikke vi kan klare det her, må jeg til Holland f.eks. Det vil jeg helst undgå, og det koster...
Så indtil videre satser jeg på de mest almindelige infektioner i CFS.
De sædvanlige "infektionstal" ser fine ud, så hvis jeg går til læge med det igen foreløbig, så er det næsten det samme som en direkte henvisning til Per Fink. I hvert fald kommer der til at stå flere grimme ting i min journal. Det er helbredsangst jo. Mener de. Totalitært og fuldstændigt grotesk.
Tak for dig og for nu. Jeg må lukke ned. Glæder mig SÅ meget til at få startet på Thyroid
Tilføjelse: Og historien med din søster, er meget beskrivende ja! :(
-
01-11-11, 22:55 #2
Jeps
Du får også mere psykisk overskud af det.
TB er bare ment som et eksempel. Der er mange eksotiske sygdomme at ta af, alt efter hvor man har været. Og så tænker jeg, at når min søster ikke skal testes for det, efter næsten et år i alle mulige miljøer inkl. de meget fattige rundt omkring i Østen, så ...
Men selvfølgelig ikke noget at gøre et stort nummer ud af, hvis du ikke har været på sådan en rejse. Til gengæld rigeligt umagen værd at tjekke sådan noget, hvis man har ....
-
01-11-11, 23:02 #3
Jep
Jeg har ikke rejst vældig meget, men jeg har rent faktisk mistanke om, at Metronidazol har taget nogle parasitter. Det bliver det brugt til. Genova Labs skulle være nogle af de bedste til at tjekke for mere af den slags, hvis det skulle blive aktuelt.
Godnaaaaat
-
01-11-11, 23:22 #4
-
02-11-11, 12:21 #5
1000 tak iluna
Det varmer 
Nielsigne,
Jeg tror først, det er nu, jeg helt forstår, hvad du mener:
Kan en infektion være hovedårsagen til hele miseren?
Det er et rimeligt spørgsmål - og det er omdiskuteret!
Bl.a. er det jo en hypotese i forhold til CFS, som der forskes ud fra.
Desuden er det sådan, at en f.eks. en parasitinfektion eller lyme (borrelia) kan komme til udtryk på samme måde og give mange af de samme virkninger f.eks. i forhold til forgiftning med neurotoxiner.
Omvendt giver den enorme belastning af hele kroppen, som er basal i træthedssygdommene, og immunforsvarsdysfunktion sig ofte udslag i, at man "samler mere op", ligesom f.eks. gamle vira ofte vil blive reaktiverede, eller at sygdomme, man kun har haft kimen til, bryder ud.
Af samme grund viser de sig ikke i de almindelige test for infektioner, der er lagt an på akutte tilfælde og ikke de kroniske/langvarige.
Mit sygdomsforløb tyder på det sidste, og bortset fra at der kan blive tale om at tage til udlandet for at blive testet for helt særlige infektioner, der skal behandles helt specielt, er den grundlæggende behandling den samme.
Så i øvrigt lige denne interessante tråd:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=6286
Det nora skriver her, sætter stofskifteproblemer i træthedssygdommene i perspektiv:
Hvis vi nu går ud fra, at en dæmpelse af stofskiftehormonerne ved infektion er kroppens egen beskyttelse, så opstår der udu i hele systemet, hvis infektionerne bliver kroniske, og niveauerne ikke stiger igen efter de 6 uger - og det kan blive nødvendigt at give den hjælp ved at tilføre ekstra T4 og T3. Måske kun for en tid...
Der er mange gode grunde til at starte forsøgsvis på f.eks. Thyroid, uanset hvad tallene viser ;)
Måske står der mere om det herinde - men jeg har ikke kræfter til mere lige nu
Tilføjelse:
Altså det er sådan, som jeg lige hurtigt har forstået det. Teitelbaum skriver noget om det et sted, men jeg kan ikke lige finde det...
-
02-11-11, 13:29 #6
Ja, det er jo det ... Svært at finde ud af, om det er den ene eller den anden - og svært, hvis der skulle være en eller anden infektion, du har fået ved at spise en småkage et sted i bazaren i Cairo eller sådan noget.
Min søster var igennem et hav af såvel konventionelle som alternative kure, som selvfølgelig ikke virkede. Mod alt fra Candida til lungebetændelse ...
Og fik altså kortvarig lindring af nogle af tingene, jeg mener også af Metronidazol og af bredspektret penicillin
indtil hun efter et års tid med - den nu åbne - tuberkulose - omsider fik den rigtige antibiotika.
Men ja, det er meget let at se den anden model for sig også
Og den er vel mere sandsynlig, hvis du ikke har rejst så meget eller vilde steder hen 
Thyroid vil sikkert også kunne hjælpe med dette; du kan blive stærkere af det, men er der en reel infektion, skal den jo bankes ned med det, der må til ... Hvilket du så også vil ha flere kræfter til.
----
Jeg skrev i et indlæg, at du med thyroid vil få større psykisk overskud. Det er min personlige erfaring - og jeg nævner det, fordi jeg levende kan forestille mig, at det må være tiltrængt efter så lang og hård en kamp som din. Hvornår får du thyroid?
-
02-11-11, 14:06 #7
Søde Nielsigne
Tak for din omsorg. Jeg vælger nu at følge grundopskriften i en behandling, som giver ca. 90 % en markant bedring. Jeg vælger at forfølge den hypotese, som passer bedst på mine symptomer, min sygehistorie og de test, jeg indtil nu har fået. Ellers bliver jeg vanvittig, og det er jo det, der har givet mig bedring.
Jeg er hverken religiøs eller fundamentalist på dette område. Jeg holder alle muligheder åbne, og jeg agter at forfølge dem lige indtil jeg er træt eller har fået det så meget bedre, at jeg er tilfreds. Jeg lukker den imidlertid ned for nu. Det har jeg brug for.
Jeg har netop fået en SMS fra apoteket om, at Thyroid er kommet hjem. Men jeg er for afkræftet til at gå ud i dag, og nu er jeg tillige med blevet stædig!!
Det er ikke sikkert, at en test vil vise noget, der kan bruges som dokumentation (hvis f.eks. jeg har brug for et udsædvanligt højt niveau af T3 (Lowe og Teitelbaum), men jeg skal jo alligevel tjekkes for mit T4 niveau senere af sikkerhedshensyn.
Og eftersom jeg jo nu alligevel har henslæbt mig i denne fysiske tilstand i større eller mindre grad i 7 år, så venter jeg med at begynde på medicinen til på tirsdag i næste uge.
Mandag, hvor jeg skal til konsultation hos min holistiske læge, beder jeg ham så om at tage en blodprøve til en vældig net sum, som de jo altså ikke vil lave i det konventionelle system, sådan at vi kan få målt mine tal, FØR jeg starter på medicinen.
Hvis vi så er så heldige, at de viser noget, og jeg får det bedre af behandlingen generelt, så håber jeg, at jeg får kræfter til at give dem en ordentlig "en på singadusen". Offentligt! ;) Det her handler jo ikke bare om mig men om tusindvis af mennesker!
Naturligvis er det også psykisk slidsomt at være så syg og at måtte opgive at gøre ting, som jeg har brug for, og som gør mig godt, eller at blive henvist til sofaen i dagevis bagefter. På det seneste, hvor jeg har været lidt i bedring, har jeg haft nogle stunder, hvor jeg bogstaveligt talt har danset og sunget i glæde - og dem vil jeg selvfølgelig gerne have nogle flere af
Jeg må lukke ned for nu. Ellers koster det i flere dage
Tak for din støtte
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27

Svar med sitat
- ja du er en sej quinde. 

Bokmerker