Viser søkeresultater 1 til 10 av 200
Hybrid View
-
01-11-11, 18:07 #1
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Udløsende faktor
Trafikulykke i 2004. Kroppen bliver overvældet og ”hovedsikringen” slår fra for at beskytte mod yderligere overbelastning. Evt. også påvirkning af hypothalamus og hypofyse ved slag mod hovedet. Aldrig udredt. Center for smerter, søvn m.v. er tydeligvis påvirket.
Mulige underliggende faktorer
- Trængte binyrer
- Forgiftning med kviksølv og kobber fra amalgamfyldninger
- En rodbehandlet tand
- Kronisk inflammation i tarmen
- Kronisk betændt visdomstand, der relaterer direkte til område med inflammation i tarm
- Evt. uopdagede stofskifte-ubalancer (tyndt hår og skøre negle)
- Evt. andre uopdagede hormonelle ubalancer (menstruationssmerter)
Nogle af disse ubalancer kan være blevet camoufleret af det i øvrigt glimrende kosttilskud aloe vera, som jeg tog dagligt før ulykken og stadig tager.
Områder at behandle
- Mitokondriedysfunktion (energidannelse i cellerne)
- Skjulte ukendte infektioner (virale og bakterielle)
- Immunforsvarsdysfunktioner
- Hormonelle ubalancer: Stofskifte, binyrer, evt. andre hormoner (progesteron, væksthormon m.v.)
- Omfattende forgiftning med kviksølv og andre neurotoxiner fra bakterier og vira (”tømmermænd” og let forhøjet levertal)
- Inflammation i tarmen
- Bakteriel overvækst i tarmen (Evt. antibiotika men regulering af stofskifte kan måske gøre det? Test for tarm er planlagt)
- Anden fordøjelsesdysfunktion bl.a. i form af katar i maveslimhinde
- Søvnforstyrrelse (absolut nødvendigt for al heling)
- Aggressiv tandkødsinfektion (efter uforsvarlig sanering af fyldninger)
- Rimelig smertedækning for at undgå selvforstærkende ond cirkel
- Fødevareintolerance og generelt ordentlig ernæring (kost og tilskud)
- Fortløbende fokus på stresshåndtering og egenomsorg
Se her er jo noget mere end 6 symptomer, og jeg lider hverken somatisering eller helbredsangt ;)
Tilskud, behandling og medicin
Herunder hører en LANG række, men jeg vælger at nævne dem, der har haft særlig betydning for at standse tilbagefaldet:
- Intravenøst C-vitamin: Nedgang til 30 gram belaster mindre, afgifter, genopbygger og er antiviralt
- ProBoost (Thymic Protein): Fremragende til immunforsvaret sammen med andre agenter
- D-ribose: En simpel sukkerart, der er nødvendig for mitokondriefunktionen. Har gjort en forskel for kognitiv funktion og lidt for energi. Sammen med Q 10, magnesium og L-Acetyl-Carnetin
- Sleep Tonight og Revitalizing Sleep Formula: Fremragende urteblandinger der bl.a. sænker kortisolniveauet og sammen med andre ting giver den nødvendige søvn (princippet er ”størst virkning og færrest bivirkninger ved laveste dosis”. Derfor sammensætning).
- Metonidazol: Behandling er foreløbigt ophørt. Antibiotika med virkning på anaerobe bakterier og mange parasitter. Giftigt men meget nødvendigt for mig.
- Doxycyclin: Giftig langvarig behandling med bredspektret antibiotika. Nødvendigt for mig. Anerkendt behandling blandt holistiske læger. Stort arbejde at dæmme op for bivirkninger (anti-gær m.m.)
- Kolloid sølv
- Lav dosis DHEA ifølge testresultat
- Ashwagandha til sænkning af kortisol ifølge testsvar
- Progesteron-creme (pga. blødninger i utide og tendens til nervøsitet efter stop med pregnenolon, som jeg ikke kan blive testet for). Virker
- Evt. meget lav sikker dosis pregnenolon som livsvarig behandling (overvejes igen)
- Boswellia: Til inflammation i tarm. Virker sammen med bl.a. fiskeolie
- NDS Probiotic I.L.D. 10. Fremragende til både inflammation og intolerance
- Øget dosis liponsyre til lever
- Parodontosebehandlinger
- Udtrækning af øm rodbehandlet tand (Anbefales ikke nødvendigvis. Det er en meget stor belastning for en svækket krop)
Planlagt ikke påbegyndt behandling
Thyroid fra Glostrup. Det ser jeg MEGET frem til!
Desuden genoptager jeg behandling med infrarød sauna, så snart jeg får mulighed for det. Fantastisk til afgiftning og immunforsvar. Desværre en periode, hvor det har været for hårdt for mig.
Det samme gælder afgiftende bad med Epsom salt (magnesium). Begge dele har bl.a. desværre i en periode fået min feber til at stige for meget.
OBS – OBS:
- Dette er IKKE, en uddybende liste over hverken min eller andres behandling
- Den bør IKKE foretages uden LÆGELIG SUPERVISION.
- Den bør ALTID tilrettelægges individuelt
- HUSK at min sag er særlig vanskelig og svær – meget andet godt og mindre kan gøres i mindre vanskelige sager på egen hånd
- Det kan gøres billigere. Jeg har valgt at gå den lange seje erfaringens vej og trodse et efter min mening autoritært og diskriminerende konventionelt sundhedssystem
Tak for plads til mine skriftlige udskejelser!
-
01-11-11, 21:52 #2
Sikke en tur... Luuna, du er sej!
Det er virkelig godt gået at klare alt det. Alene alt det der bavl med systemet ville, med eller uden sygdom, være nok til at ta livet af mange af os ...
I betragtning af de ting, der er sket med dig ved ulykken, må der kunne ske noget godt med diverse kirtler, når du får thyroid
(Husk, at hvis det skulle vise sig, du ikke kan tåle et eller flere af tablethjælpestofferne, så findes der mange flere former for thyroid, man kan forsøge sig med!)
... Jeg kan dog ikke helt lade være med at tænke på, om du, sammenfalden med de her ting, har en infektion af en eller anden slags. Er det helt og absolut udelukket? Bare en tanke.
Nielsigne
-
01-11-11, 22:09 #3
Tak kære Nielsigne

Jeg HAR infektioner - flere af slagsen.
De fleste kan der dog ikke testes for i DK, og de fleste læger er totalt afvisende og bruger kun standardprøver.
Men nu har vi fået hapset nogle af dem med Metronidazol og anden antibiotika, kolloid sølv, olivenblad m.m., og desuden er intravenøst C-vitamin meget antiviralt. Hvis/når vi så får hapset den bakterielle overvækst også, og får tandkødsbetændelsen mere under kontrol, så er håbet, at kroppen med styrkelsen af mit immunforsvar og balance i hormonsystemet (alene cortisol ned og DHEA op gør meget), kan klare resten selv
Ellers må vi jo gå til yderligheder
Teitelbaum har flere forslag til, hvad der er at gøre "when all else fails".
Jeg får med garanti brug for jer, når jeg starter på Thyroid! Og det er en meget stor lettelse, at jeg ikke behøver at være ekspert på alt
-
01-11-11, 22:26 #4
Thyroid vil i sig selv være en lettelse for dit immunforsvar, er jeg sikker på. Du får meget mere at gøre med

Mht. infektioner tænkte jeg på, om du evt. har været ude at rejse og så har taget noget med hjem af en slags. Nogle af de sygdomme, man kan få, hvis man rejser i f.eks. Østen eller Afrika har meget lang inkubationstid. Og jeg har et familiemedlem tæt på mig, der nåede at blive helt utroligt syg af tuberkulose, før det blev opdaget. Hun er akademiker, pæn dame med job etc etc., så tuberkulose skulle man jo ikke tjekke ... Bortset fra, altså, at det er ret klogt at gøre det på folk, der har været ude at rejse i et af de mange lande, hvor tuberkulose er almindelig og tilmed har befundet sig tæt på almindelige og /eller fattige mennesker. Man kan kun bruge ganske bestemte former for antibiotika til tuberkulose, men man kan godt opnå en vis lindring i en periode med en mere alm. form for antibiotika, ved jeg fra min søsters talrige kure
Redigert: Og denne sag minder mig også om det der med lægers logik; det er virkelig ikke altid det er tydeligt, at de har en videnstung uddannelse præget af logisk tænkning ... "Du er rask", sagde de til min søster, når hun viste sig ikke at have en af de fem ting, de testede hende for. Men hun havde jo en helt sjette
Men skulle så ikke testes for tb, fordi hun er nydelig, i job, ikke-afrikaner etc. Lidt for fordomsstyret lægegerning?
-
01-11-11, 22:47 #5
Åh, det er godt at høre, at du tror det om Thyroid!

Det er nok ikke særligt sandsynligt, at jeg har tuberkulose, men intet er selvfølgelig udelukket!
Metronidazol derimod har taget rigtigt meget, og man kan køre cyklusser med flere slags antibiotika.
Hvis ikke vi kan klare det her, må jeg til Holland f.eks. Det vil jeg helst undgå, og det koster...
Så indtil videre satser jeg på de mest almindelige infektioner i CFS.
De sædvanlige "infektionstal" ser fine ud, så hvis jeg går til læge med det igen foreløbig, så er det næsten det samme som en direkte henvisning til Per Fink. I hvert fald kommer der til at stå flere grimme ting i min journal. Det er helbredsangst jo. Mener de. Totalitært og fuldstændigt grotesk.
Tak for dig og for nu. Jeg må lukke ned. Glæder mig SÅ meget til at få startet på Thyroid
Tilføjelse: Og historien med din søster, er meget beskrivende ja! :(
-
01-11-11, 22:55 #6
Jeps
Du får også mere psykisk overskud af det.
TB er bare ment som et eksempel. Der er mange eksotiske sygdomme at ta af, alt efter hvor man har været. Og så tænker jeg, at når min søster ikke skal testes for det, efter næsten et år i alle mulige miljøer inkl. de meget fattige rundt omkring i Østen, så ...
Men selvfølgelig ikke noget at gøre et stort nummer ud af, hvis du ikke har været på sådan en rejse. Til gengæld rigeligt umagen værd at tjekke sådan noget, hvis man har ....
-
01-11-11, 23:02 #7
Jep
Jeg har ikke rejst vældig meget, men jeg har rent faktisk mistanke om, at Metronidazol har taget nogle parasitter. Det bliver det brugt til. Genova Labs skulle være nogle af de bedste til at tjekke for mere af den slags, hvis det skulle blive aktuelt.
Godnaaaaat
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27

Svar med sitat

Bokmerker