Viser søkeresultater 1 til 10 av 172
Tråd: Dagboken til Vibeke W
Hybrid View
-
31-10-11, 18:07 #1
Sv: Høyt stoffskifte men ingen behandling, hjelp til å tolke prøvesvar
Ja, takket være deg var jeg meget bestemt da jeg gikk inn til legen i dag.
Dog orket jeg ikke helt å forslå andre blodprøver enn de han krysset av på, som er de samme fire jeg tok i første runde. Men jeg sjekket blodprøver jeg tok for noen år siden, 3 år siden, og der er D-vitaminnivået 60, og ferritin er faktisk over anbefalt nivå (300 tror jeg).
Men det var da jeg fortalte om øynene mine og min redsel for dette for jeg har hørt at slikt kan utvikle seg ganske raskt, at han så litt bekymret på meg, rynket pannen og sa at dette måtte man behandle ja.
Så får vi bare håpe at jeg kommer til en dyktig endokrinolog på Haukeland som kan både se og lytte samtidig....OG gi en god behandling av dette.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
01-11-11, 14:41 #2
Jeg ville nok fått sjekket d-vitaminene igjen. 3 år er lang tid.
Min fastlege har nektet og sjekke d-vitaminer siden de var helt fine sommeren for to år siden. Men for og si det sånn; da var blodsukkeret mitt også perfekt.
I dag sitter jeg med diabetes 1, selv om prøvene var fine da, og det ble tidligere i måneden tatt prøver som viser at d-vitaminene mine nå er nede i 33 (37-131). Jeg har fått vite at man skal starte behandling med tilskudd om man er nede i 50.
D-vitamin mangel gir mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte.....
-
01-11-11, 15:45 #3
Ja, jeg skal huske på å be om dette neste gang jeg tar blodprøver! Merkelig av fastlegen din å nekte deg det da! Tror du har fått din dose av dårlig legebehandling altså.
Men jeg håper jo at når jeg tar såpass store doser D-vitamin så vil det hjelpe på om jeg har litt lite nå.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
01-11-11, 15:48 #4
Må tilstå at jeg i noen år har slitt med det som kalles politikerforakt; jeg stoler ikke på dem lenger.
Er etterhvert i ferd med og utvikle en rimelig stor legeforakt også, mister troen på dem.
Men akkurat som det finnes politikere som faktisk står for det de sier, så finnes det sikkert leger som er til å stole på også.....
-
01-11-11, 16:59 #5
BenteR, jeg tror mange leger som kan mer om D3 ville sagt at behandling bør starte lenge før 50, særlig når du sliter med homoner. D3 er et hormon. Og vi trneger det. Og vi trenger tilstrekkelig av det, ikke en sultekur..... Denne siden er fin for å lære mer om D3Jeg har fått vite at man skal starte behandling med tilskudd om man er nede i 50.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Dagboken til Tone
Av toneij i forumet DagbokerSvar: 66Siste melding: 10-01-13, 22:52 -
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Av Fanni i forumet DagbokerSvar: 62Siste melding: 29-04-12, 14:14

Svar med sitat

Bokmerker