Hei

Siden jeg er ganske fersk i dette gamet selv, så vil jeg ikke kommentere blodprøvene dine, for det kan jeg alt for lite til å gjøre. Likevel sitter jeg litt med en følelse av å kjenne igjen noe av det du beskriver her med tanke på fine prøver, klumpfølelse i hals osv. For å ta det siste først... du har ikke fått en henvisning til ultralyd? Det kan kanskje være et sted å starte? Det var for meg en fin måte å få bekreftet at klumpen i halsen ikke var angst, noe jeg følte legene ville frem til at det var.
En annen tanke kan kanskje også være å bytte lege? Om du ikke bytter fastlege, så kanskje finne en privatklinikk i ditt område som er dyktige på disse tingene? Det koster litt, men for min del vil jeg si at disse tusenlappene viser seg å være verdt det. Jeg fant til slutt frem til en lege som har en helt annen tolkning av disse "bra" blodprøvene. I hans øyne var ikke mine prøver bra, selv om andre leger hadde hevdet dette tidligere.
For å ta et lite eksempel, så fikk jeg hos min forrige lege beskjed om at jeg hadde jernmangel. Iflg min nye lege har jeg mer enn nok jernreserver i kroppen, men ting og tang forhindrer opptak av jern i kroppen, så jeg har nå fått beskjed om å ta folsyre, B-vitaminer etc for å bedre dette opptaket. Sånn sett virker det på meg som alt avhenger av legens tolkning av resultatene.

Stå på selv i tiden fremover og kom til bunns i det du mener selv er rett. Ikke gi deg før du har fått noen svar du selv føler du kan leve med, enten det betyr å presse litt på den legen du har i dag, eller forsøke andre leger. Lykke til!