Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
25-10-11, 12:31 #1
Sv: Litt usikker på hva jeg skal gjøre
Hei Bethen

Når det gjelder sykdom i thyroidea (stoffskiftet) virker det som moderne legestudenter kun lærer om å medisinere med Levaxin (T4) og Liotyronin (T3) - det siste kun ved utilstrekkelig virkning med T4
Da jeg først i august startet på Thyroid Erfa, fulgte det ikke med pakningsvedlegg. Jeg hadde akkurat fått boka Stop the Thyroid Madness, hvor jeg leste at man ikke må stå på startdosen, men øke ½ grain (30 mg) hver 14. dag i starten, etterhvert hver 4. uke.
Hadde jeg ikke lest meg til denne kunnskapen, hadde jeg kanskje blitt stående på 1 grain (60 mg) i måneder - eller år...
Legene av i dag kan jo ikke noe om naturlig Thyroid slik legene før kunne. Leger før i tiden medisinerte etter symptom - en allmennkunnskap de fleste leger dengang hadde. (Kilde: Hypothyroidism Type 2: The Epidemic av dr. Mark Starr)!
Jeg er temmelig sikker på at min fastlege heller ikke kan dette med å øke Thyroid etter symptom, så jeg håper boka til dr. Mark Starr kommer godt med !!
HVORDAN å medisineres med Thyroid::
The dosage of thyroid hormones is determined by the indication and must in every case be individualized according to patient response and laboratory findings.
There are wide variations in individual responses. The effects of daily thyroid reach a therapeutic maximum usually in 4 to 6 weeks.
Initial dose for myxedema is usually 30 to 180 mg daily; other hypothyroid states, 60 to 300 mg daily. Usual maintenance dose is 30 to 125 mg daily.
Note: Desiccated thyroid 60 mg is usually considered equivalent to thyroglobulin 60 mg, levothyroxine sodium (T4) 0.1 mg or liothyronine sodium (T3) 25 µg.
Pediatric Dosage: Pediatric dosage should follow the recommendations summarized in Table I.
In infants with congenital hypothyroidism, therapy with full doses should be instituted as soon as the diagnosis has been made.Sist endret av Elbeth; 25-10-11 kl 14:03
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
25-10-11, 12:48 #2
Sv: Litt usikker på hva jeg skal gjøre
Flere lærerige tips og info flindes i den engelske Guide til selvbehandling med Armour Thyroid.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Jeg klarer ikke jobbe noe særlig i det hele tatt, for jeg er eeeeeeelendig i formen
Av tcelinet i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 4Siste melding: 28-06-11, 08:35 -
Jeg er 27 år og har Graves-hyperthyreose. Har fått diagnosen i 1999
Av irina i forumet OperasjonssalenSvar: 14Siste melding: 10-08-10, 22:45 -
Hva skal jeg gjøre? Hva har jeg rett på?
Av Frustrert i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 11-05-08, 20:23 -
Graves. Vi ønsker oss barn. Er så usikker på hva jeg skal gjøre...
Av El-Ella i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 20Siste melding: 16-12-07, 19:36

Svar med sitat
Bokmerker