Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
25-10-11, 07:00 #4
Sv: Litt usikker på hva jeg skal gjøre
Jeg har etterhvert erfart at for mitt vedkommende er høy FT4 ikke viktig, det er, som du sier, FT3 som er det aktive hormonet. MEN: Vi har individuelle variasjoner. Den skoen som passer meg, passer kanskje ikke deg! Derfor er det viktig at du forsker, som du allerede gjør, på deg selv. Og erfarer når du har det bra, hvilken dose som gjør rett og skjel for seg, og når det bærer galt av sted og du får enten for mye eller for lite. Noen må ha en høy FT4 for å ha det bra.Så kommer endelig spørsmålet mitt.
Hvor uheldig er det egentlig med denne lave t4 verdien? Er det ikke t3 som er viktig for kroppen?
Hvorfor øker t3 når jeg tar Levaxin? Eller kan det være en forsinket økning etter 1 år på 120 mg ERFA?
Noen tips om hva jeg skal gjøre nå? Tror ikke jeg skal ha høyere t3 verdier.
NB! Du skriver T4 og T3, men mener du FT3 og FT4? Det er de som er interessante her, F står for Fritt T3 og Fritt T4.
Selv om du kanskje er en dårlig omdanner av T3, så kan kanskje Levaxin (ren T4) likevel gjøre at du får omdannet litt mer T3?
Barbasco Plus er jo hormoner. Alle hormoner påvirker hverandre. Da tror jeg som deg at de kan påvirke din T3.Kom på en ting til som kanskje er relevant. Jeg begynte på Barbasco Plus for ca 4 mnd siden.
Merket ingenting da jeg startet på den, men det tar jo et halvt års tid for å få effekt har jeg lest.
Kanskje det er den som er grunnen til at T3 verdiene øker...
Det er kjempefint at du har færre symptomer og føler deg bedre!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Jeg klarer ikke jobbe noe særlig i det hele tatt, for jeg er eeeeeeelendig i formen
Av tcelinet i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 4Siste melding: 28-06-11, 08:35 -
Jeg er 27 år og har Graves-hyperthyreose. Har fått diagnosen i 1999
Av irina i forumet OperasjonssalenSvar: 14Siste melding: 10-08-10, 22:45 -
Hva skal jeg gjøre? Hva har jeg rett på?
Av Frustrert i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 11-05-08, 20:23 -
Graves. Vi ønsker oss barn. Er så usikker på hva jeg skal gjøre...
Av El-Ella i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 20Siste melding: 16-12-07, 19:36

Svar med sitat
Bokmerker